Suskaičiavo, kurios žiedinės sankryžos sostinėje buvo avaringiausios

Ar jau skaitėte?

Žiedinėse sankryžose vairuotojai visuomet turi būti atidesni ir labiau susikoncentravę, nes čia nelaimingų įvykių pasitaiko daugiau nei kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad Vilniuje yra tokių žiedinių sankryžų, kuriose per metus nelaimių nutinka net kelios dešimtys. Draudikai suskaičiavo, kurios sostinės žiedinės sankryžos avaringiausios ir ką svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dvi avaringiausios žiedinės sankryžos sostinėje

Įrengtos žiedinės sankryžos yra itin saugios ir turi kur kas mažiau konfliktinių taškų nei įprastos keturšalės sankryžos. Nepaisant to, draudikai pastebi, kad žiedinėse sankryžose vis tiek įvyksta nesusipratimų ir kelių eismo įvykių.

„Svarbiausia yra atidžiai stebėti kelių ženklus ir horizontalųjį ženklinimą, laikytis Kelių eismo taisyklių. Tada nuostolių neturėtų būti. Visgi matome, kad praėjusiais metais žiedinėse sankryžose Vilniuje įvyko virš 200 eismo įvykių, kurių nuostoliams atlyginti išmokėjome daugiau nei 250 tūkst. eurų“, – pastebi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas.

Anot jo, maksimali išmokėta suma buvo virš 9 tūkst. eurų, o vidutinė išmoka siekė 1,2 tūkst. eurų.

„Nors žiedinės sankryžos yra saugesnės, tačiau vairuotojams vis dar kelia nemažai nemalonumų bei iššūkių. Fiksavome, kad pati avaringiausia Vilniaus miesto žiedinė sankryža pernai buvo Savanorių pr. – Laisvės pr. – Geležinio Vilko g. esanti žiedinė sankryža. Taip pat kelios dešimtys eismo įvykių buvo ir T. Narbuto g. – Konstitucijos pr. – Geležinio Vilko g. esančioje žiedinėse sankryžoje“, – sako Giedrius Petrikas.

Vairuotojai nestebi kelio ženklų, siaučia ir kelių sukčiai

Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas. Nuotrauka „Lietuvos draudimo“.

Nuostoliai žiedinėje sankryžoje gali būti patirti, dar net neįvažiavus į ją. Labai svarbu stebėti kelio ženklus iš anksto, dar prieš įvažiuojant į žiedinę sankryžą pasirinkti tinkamą eismo juostą ir numatyti reikalingą išvažiavimą iš žiedo. Ekspertas sako, jog, turint galvoje ir tai, kad žiedinė sankryža dažnai sukelia stresą mažiau patyrusiems ar nežinantiems vietovės vairuotojams, patartina stebėti kitus eismo dalyvius, važiuojančius žiedu, įvertinti jų galimus veiksmus, taip prevenciškai sumažinant įvykio tikimybę, net jei jūs avarijos metu ir būtumėte nekaltas.

„Pavyzdžiui, būna situacijų, kai vairuotojas, ruošdamasis įvažiuoti į žiedą, sustoja ar pristabdo automobilį, nors žiedas yra laisvas ir į jį yra saugu įvažiuoti. Paskui važiuojanti kita transporto priemonė labiau stebi eismą pačiame žiede ir, kadangi nėra automobilių, ruošiasi įvažiuoti be sustojimo. Todėl nepastebi, kad priešais važiuojantis automobilis sustojęs bei įsirėžia į jo galą. Todėl labai svarbu atidžiai įvertinti aplinką ir stebėti kas vyksta ne tik pačioje sankryžoje, bet ir aplink ją“, – sako „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Kaip pastebi draudimo ekspertas, žiedinės sankryžos dažnai tampa ir kelių sukčių, siekiančių pasipelnyti, veikimo vieta.

„Gudrautojai, dirbtinai sukeliantys eismo įvykius, žiedinėse sankryžose naudojasi vairuotojais, turinčiais mažiau patirties, dideliu automobilių srautu. Analizuodami dirbtinai sukeltų eismo įvykių atvejus matome, kad sukčiai dažnai duoda pirmumo teisę kitam vairuotojui, nors ja turėtų pasinaudoti patys – trumpai stabteli, praleidžia vairuotoją ir tada specialiai sukelia avariją. Todėl svarbiausia taisyklė – visuomet stebėti kelių ženklinimą ir jo laikytis.

Ypač mažesniu žiedu vairuotojai kartais, nesužiūrėję kelio ženklų, važiuoja kaip nereguliuojama kelių sankirta, laikantis dešinės rankos taisyklės. Tačiau dažniausiai pirmenybė suteikiama žiedu važiuojančiai transporto priemonei. Kita vertus, yra ir tokių žiedinių sankryžų, kur pirmenybę turi įvažiuojanti į žiedą transporto priemonė. Taigi ženklinimo stebėjimas yra svarbiausia prevencinė priemonė nuo nelaimių“, – pastebi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Giedrius Petrikas sako, kad eismo įvykiai žiedinėse sankryžose nutinka ir todėl, kad vairuotojai laiku nerodo posūkių, nesilaiko savo eismo juostų.

„Esminė taisyklė, kad posūkius reikia rodyti išvažiuojant iš žiedo, o ne įvažiuojant į jį. Taip pat posūkius būtina rodyti persirikiuojant į kitą eismo juostą žiedinėse sankryžoje. Nemažai vairuotojų susipainioja ir nespėję sužiūrėti tinkamų eismo juostų artėdami prie žiedinės sankryžos, o įvažiavus į žiedą ir supratus, kad yra netinkamoje juostoje – staigiai manevruoja, taip sukeldami avarines situacijas“, – sako G. Petrikas.

Anot jo, vairuotojams laiko prireikia ir kai įvyksta eismo tvarkos pakeitimai žiedinėse sankryžose. Modernesnės žiedinės sankryžos yra ir saugesnės, ir aiškiau ženklinamos, jose nebegalima keisti eismo juostų, todėl mažiau tikimybės ir pasipelnyti kelių sukčiams tuo atveju, jei eismas naujojoje žiedinėje sankryžoje tinkamai sureguliuotas kelią prižiūrinčios institucijos. Vis dėlto, yra tokių naujų žiedų, kur eismo įvykiai įvyksta dėl netinkamo eismo sureguliavimo.

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė
AB „Lietuvos draudimas“ Komunikacijos vadovė

Priminimas: draudžiamas paspirtukų ir motorinių dviračių eismas Kuršių marių krantine Nidoje

0
Neringos savivaldybė primena, kad Kuršių marių krantinėje nuo sporto mokyklos iki Purvynės gatvės draudžiamas motorinių dviračių ir paspirtukų eismas. Kaip laikomasi šio draudimo, šiandien tikrino Neringos savivaldybės administracijos specialistai kartu su Klaipėdos AVPK Neringos policijos...

Klaipėdos autobusuose už kelionę jau galima atsiskaityti ir bankine kortele

0
Trečiadienį, gegužės 24 dieną, oficialiai startavo atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslauga. Vienas pirmųjų naująją galimybę 10-ojo maršruto autobuse išbandė Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus. „Labai džiugu, kad žmogui, atvykusiam iš bet kurio pasaulio taško, yra galimybė susimokėti...

Sezoniniai parkavimo tvarkos pokyčiai Klaipėdos miesto pajūryje

0
Nuo pirmadienio, gegužės 1 dienos, vasaros sezonui apmokestinamas parkavimas pajūryje, o miesto centre į vėlesnį vakarą nusitęsia apmokestinamo parkavimo laikas. Nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 dienos rinkliavą privalu mokėti visame Klaipėdos miesto pajūryje: Melnragėje,...

Telšiuose atidaryta dar viena automatinė degalinė

0
Automatinių degalinių tinklas „Neste“ plečia veiklos geografiją ir Telšiuose, magistraliniame kelyje Šiauliai – Palanga, atidaro naują automatinę degalinę. Naujai pastatyta ir įrengta degalinė veiks visą parą. Be degalų joje galima įsigyti priedo „AdBlue“ bei pasinaudoti...

Kas kaltas, kai nepavyksta prasilenkti siauroje gatvėje

0
Pagreitį įgavęs gatvių siaurinimas ir renovavimas kartais sulaukia vis daugiau vairuotojų pasipiktinimo – dėl projektuotojų priimtų sprendimų ir mažiau gatvėse automobilių parkavimui paliktos vietos neretai sunku net prasilenkti. O kartais to padaryti nepavyksta, apgadinamos...

Savaitės eismo įvykių apžvalga, žuvo 1 žmogus

0
Per savaitę, balandžio 28–gegužės 4 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, 45 eismo įvykiuose žuvo 1 žmogus (keturračio motociklo vairuotojas), 47 sužeisti, tarp jų 9 nepilnamečiai (4 pėstieji, iš jų 3 – pėsčiųjų perėjose, 3 mopedų...

Vairuodami negalite naudotis mobiliuoju telefonu rankomis: įsidėmėkite ir keiskite įpročius

0
Nuo gegužės 1 d. vairuotojui draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis, išskyrus tris atvejus: kai automobilis ar kita vairuojama transporto priemonė stovi, jei vairuojant mobiliojo ryšio priemonė valdoma laisvų rankų įranga ir telefonas yra...

Perkate naudotą automobilį? Kokius valymo darbus rekomenduoja atlikti specialistai

0
Transporto priemonių valymo įpročiai keičiasi. Anksčiau pirkėjai šią paslaugą užsakinėdavo įsigiję automobilį, dabar vis dažniau valymo paslaugą atlieka automobiliais prekiaujančios įmonės, klientui tuo nesirūpinant. Tačiau kai kuriuos darbus įsigijus naudotą automobilį rekomenduojama atlikti beveik...

Neskubėkite traukti piniginės nutikus nelaimei kelyje – ne kiekvienas pasinaudoja jam priklausančia pagalba

0
Gerėjant orams, gyventojai vis dažniau keliauja automobiliais tolimesnius maršrutus, o su tokiomis kelionėmis neišvengiamai daugiau nutinka ir įvairių eismo įvykių. Pastebima, kad vairuotojai toli gražu ne visuomet pasinaudoja techninės pagalbos kelyje privalumais. Dvi populiariausios pagalbos...

Per savaitę Lietuvos policija šalyje išaiškino daugiau nei 9,5 tūkstančio pažeidėjų

0
Praėjusią savaitę, nuo pirmadienio iki sekmadienio, daugiau dėmesio buvo skirta greičio kontrolei, dirbo didesnės policijos pareigūnų pajėgos. Lietuvos policija, surengusi daugiau kaip 80 policinių priemonių visose apskrityse, preliminariai išaiškino 9 535 motorinių transporto priemonių...

Klaipėdos apskrities keliuose patruliuoti pradeda kelių policijos motociklai

0
Šylant orams į kelius ir miestų gatves išrieda vis daugiau motociklų, patruliuoti tarnybiniais motociklais 2023 m. balandžio 14 d. pradeda ir Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus pareigūnai. Eismo saugumui užtikrinti ir greičio viršijimo...

Savarankiškas vaikų važiavimas dviračiu: ką akcentuoti prieš išleidžiant juos į kelią

0
Sinoptikams žadant vis šiltesnius orus ir, panašu, tikrąjį pavasarį, nenumaldomai artėja metas nupūsti dulkes nuo dviračio. Šios transporto priemonės populiarumas miestuose dėl sparčiai tiesiamų dviračių takų ir galimybių išvengti eismo spūsčių didėja ne tik...

Kačerginės trasos atgimimo sieks jungtinės ministerijų, savivaldybės ir sporto organizacijų pajėgos

0
Vienintelė Lietuvoje automobilių ir motociklų žiedinė trasa „Nemuno žiedas“ sulauks investicijų, kurios leis atnaujinti šį objektą ir sugrąžinti į šią trasą sportininkus. Tarpinstitucinį memorandumą dėl automobilių ir motociklų žiedinės lenktynių trasos „Nemuno žiedas“ rekonstrukcijos pasirašė...

Policijos pareigūnai primins dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams jų atsakomybę

0
Dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai yra viešojo judėjimo dalyviai. Jiems galioja nustatytos taisyklės, o už jų nesilaikymą skiriamos baudos nuo 10 iki 230 eurų. Tam, kad dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai patys išvengtų nelaimių...