Sukčiai už nuostolius kelyje bando gauti milijonines sumas

Ar jau skaitėte?

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie neteisėtai bando gauti išmokas nutikus nelaimei kelyje. Net mažiausias eismo įvykis sukelia pakankamai daug streso, o dar daugiau jo gali kilti sužinojus, kad tapote sukčių plano dalimi. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šie metai jau muša rekordus – nuo metų pradžios iki spalio vidurio jau fiksuota beveik 900 sukčiavimo įvykių, o neteisėtai bandomos išgauti išmokos suma viršija 1,7 mln. eurų.



Auga sukčiavimo atvejų

Išsiaiškinti realias įvykių aplinkybes padeda vaizdo įrašai, nuotraukos iš įvykio vietos, finansiniai dokumentai ir kitos specialios priemonės.

„Būtent jų dėka matome, kad šiemet sukčiavimo įvykių yra itin gausu – 2020 metais per visus metus fiksavome virš 750 tokių įvykių, o šiemet, dar nesibaigus metams, jau turime 880 sukčiavimo atvejų“, – sako „Lietuvos draudimo“ Operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Anot draudimo eksperto, vidutinė neteisėtai bandomos gauti išmokos suma siekia 2 tūkst. eurų, o per šiuos metus neteisėtai gauti nepriklausančių draudimo išmokų jau bandyta už daugiau nei 1,7 milijonus eurų.

„Pernai per visus metus neteisėtai bandomų gauti išmokų suma beveik siekė 1,5 milijonus eurų, taigi akivaizdu, kad šiais metais nuostoliai jau yra ir bus didesni“, – situaciją komentuoja Artūras Juodeikis.

Klastojamos nuostolio aplinkybės

Draudimo įstatymas įpareigoja draudimo kompanijas tirti draudžiamuosius įvykius ir išmokėti draudimo išmokas tik tuo atveju, kai tam yra teisinis pagrindas. Kaip teigia Artūras Juodeikis, draudimo įmonėje dirba specializuotų darbuotojų komanda, kuri analizuoja abejonių keliančius atvejus.

„Svarbu paminėti, kad neišaiškinus tokių situacijų, žala galėtų būti priskiriama nukentėjusiam asmeniui, o tokiu atveju keistųsi jo draudimo įvykių istorija, vėliau tai turėtų įtakos draudimo kainai. Mūsų tikslas yra apsaugoti klientus nuo tokių situacijų, kurios kelia didžiulį stresą, tačiau žinoma ir patys piliečiai turėtų būti budrūs nutikus eismo įvykiui“, – pasakoja „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Anot jo, pati dažniausia schema yra, kai bandoma pasipelnyti didinant nuostolį, klastojant įvykio aplinkybes.

„Pavyzdžiui, kai apie žalą pranešantis asmuo nurodo su konkrečiu eismo įvykiu nesusijusius apgadinamus. Taip siekiama pasipelnyti pasinaudojant kito asmens civilinės atsakomybės draudimu. Vien tokių sukčiavimo tipų neteisėtai bandomų gauti išmokų suma šiais metais jau viršija 362 tūkst. eurų sumą“, – sako Artūras Juodeikis.

Avarijas sukelia ir tyčia

Kaip teigia draudikų atstovas, vairuotojai vis dažniau nukenčia nuo tų, kurie avarijas sukelia tyčia.

„Tokie sukčiai puikiai išmano kelių eismo taisykles ir naudojasi kitų eismo dalyvių neatsargumu ar eismo organizavimo ypatumais – pavyzdžiui sudėtingomis žiedinėmis sankryžomis, eismo juostų skaičiumi, parkavimu aikštelėse.

Tokiu atveju vairuotojai dažniausiai net nesupranta, kodėl įvyko susidūrimas. Klientai teigia, kad prieš atliekant manevrą buvo tikri, jog netrukdys kitiems eismo dalyviams, tačiau staiga iš kažkur atsirado kitas automobilis. Nutinka ir taip, kad sukčiai avarijas sukelia kelis kartus iš eilės tose pačiose vietose. Pagrįstai įtardami, kad aplinkybės gali būti klastojamos ar įvykis suskeltas tyčia – draudimo ekspertai perduoda žalos medžiagą tyrimui teisėsaugos institucijoms.



Tokie tyčiniai įvykiai gali sukelti ne tik finansinius nuostolius. Jei automobilyje yra mažų vaikų, vairuoja besilaukianti mama ar pagyvenęs žmogus – netikėto smūgio į automobilį sukeltas išgąstis gali sukelti rimtas pasekmes tiek vairuotojo, tiek keleivių sveikatai, ar net gyvybei“, – pasakoja „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Svarbu kuo ramiau žvelgti į situaciją

Artūras Juodeikis pataria, kad patekus į eismo įvykį visų pirma reikėtų stengtis nepasiduoti panikai, susikaupti ir viską įvertinti realistiškai.

„Sukčiai dažniausiai ir pasinaudoja ta efekto būsena, kuri apima įvykus nelaimingam eismo įvykiui. Todėl išties svarbu nusiraminti ir viską apgalvoti, o jei tik kyla mažiausiai įtarimas – skambinti policijos pareigūnams. Taip pat svarbu iškart pasidaryti eismo įvykio, automobilio padėties kelyje nuotraukų, kad jose būtų matomi kelio ženklai ir dangos ženklinimas.

Jei suprantate, kad esate nekaltas, o jus vis tiek bando kaltinti – tai gali būti ženklas, kad esate sukčių auka. Dar svarbu atkreipti dėmesį į bandymą susitarti ir atsiskaityti įvykio vietoje grynaisiais pinigais – jokiu būdu neatarčiau to daryti, jei kitas asmuo neturi automobilio dokumentų, nepagrįstai vilkina įvykio deklaracijos užpildymo procesą – tai gali reikšti, kad toks vairuotojas neturi draudimo poliso, kurį vilkinamo laiko metu bandoma įsigyti per trečius asmenis.

Jokiu būdu nepasirašinėkite dokumentų stresinėje situacijoje – žmonės gali tuo pasinaudoti, norėdami apgauti. Nusiraminkite, įvertinkite situaciją, jei reikia, pasitarkite su artimais žmonėmis, tik tada imkitės dokumentų pildymo“, – patarimais dalinasi Operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Rolanda Lipnevičiūtė
AB „Lietuvos draudimas“ Komunikacijos vadovė

Kelininkai: vairuotojai ypatingą budrumą turi išlaikyti atokesniuose keliuose

0
Iškritus pirmajam sniegui, šalies kelius prižiūrinti įmonė „Kelių priežiūra“ sako, kad kelių priežiūros darbus užtikrino, yra pasiruošusi žiemai ir atkreipia dėmesį, kad valstybinių kelių priežiūra atliekama vadovaujantis reglamentais, apibrėžiančiais, kada ir kokie darbai turi...

Kelio darbai vyksta ir šaltuoju sezonu: ką svarbu žinoti vairuotojams?

Net ir artėjant žiemai, rajonų keliuose ir miestų gatvėse toliau vyksta remonto ir asfaltavimo darbai, dėl kurių dažnai taikomi eismo ribojimai. Visgi vairuotojai ne visuomet jų sąžiningai paiso, todėl tokiuose ruožuose pasitaiko pavojingų eismo...

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu. Šiandien pirmoje dienos pusėje daug kur, antroje – vietomis krituliai, vyraus sniegas, šlapdriba. Ryte ir vakare daug kur plikledis, kai kur rūkas, galima silpna...

Ekspertas patarė, kaip elgtis slidžiame kelyje

0
Prieš kelius nuklojant sniegui ar jį padengiant vos matomam ledo sluoksniui atsakingai paruošiame automobilį – jį apauname patikimomis padangomis, langų plovimo skysčio bakus užpildome ir labai žemoje temperatūroje neužšąlančiu skysčiu, o priverstinis apsilankymas autoservise...

„Volkswagen“ pristatė atnaujintą „T-Roc“

0
Šią savaitę „Volkswagen“ pasauliui pristatė atnaujintą „T-Roc“. Modernus dizainas, inovatyvūs vairuotojo asistentai ir gausybė skaitmeninių paslaugų užtikrins tolimesnę šio krosoverio sėkmę. „T-Roc“ ir „T-Roc R“ eksterjeras tapo aštresnis, o interjeras buvo patobulintas aukštos kokybės...

Blogiausių valstybinės reikšmės kelių remontui 9 mln. eurų

0
Šiais metais VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) sudarė sutarčių už maždaug 9 mln. eurų beveik 100 km blogiausių valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga šalyje remontui. Darbai pradėti vykdyti šiais...

Kas yra 3PL kontraktinė logistika

0
3PL kontraktinė logistika pasireiškia tada, kai vienas paslaugų teikėjas patiki savo tiekimo grandinę, sandėliavimo paslaugų valdymą, krovinių krovimą bei visa kita, kas yra susiję su paslaugų valdymu, trečiajai šaliai.  Kuo naudinga 3PL kontraktinė logistika? Faktas yra...

Trys paros – neblaivaus asmens sukeltame eismo įvykyje žuvo du žmonės

0
Lapkričio 12–14 dienomis, penktadienį–sekmadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 130 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 8 proc. įvykių. Atvejų, kai transporto priemonės susidūrė su gyvūnais, – 37. Pirminiais duomenimis, 14-oje eismo įvykių...

„Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose virš 30 automobilių

0
Užkietėjusius benzingalvius „pasodinti ant laido“ gali būti sunkesnė užduotis nei atrodytų iš pirmo žvilgsnio. Viena yra epizodiškai pasitaškyti kilovatvalandėmis mėgaujantis elektromobilių dinamika ir visa kas kita aukštyn kojom apversti kasdienius ilgesnių kelionių planavimo įpročius,...

Ketvirtadienio eismo įvykiai

0
Lapkričio 4-ąją, ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, įvyko 4 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Sužeisti 4 eismo dalyviai, tarp jų – 1 nepilnametis. Nukentėjo 3 pėstieji (pėsčiųjų perėjose tamsiuoju paros metu) ir viešojo transporto (autobuso) keleivis....

Keičiu padangas. Kaip žinoti, kuris autoservisas jomis pasirūpins tinkamai?

0
Netrukus įsibėgės padangų keitimo sezonas ir vairuotojai užplūs transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų centrus. Kaip žinoti, kuris autoservisas atsakingai tvarko atliekas, jų nedegina ir nešalina miškuose bei kitose atokesnėse vietose? Audioknygos turiningam savaitgaliui! Daugiausia...

Spalio 18-oji – tamsiuoju paros metu žuvo pėsčiasis

0
Spalio 18 dieną, pirmadienį, eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 1 žmogus (pėsčiasis), 13 sužeista. Daugiausia nukentėjo vairuotojų (5) ir pėsčiųjų (4), vienas eismo įvykis – pėsčiųjų perėjoje. Į eismo įvykį pateko dviračiu važiavęs garbaus...

Sukčiai už nuostolius kelyje bando gauti milijonines sumas

0
Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie neteisėtai bando gauti išmokas nutikus nelaimei kelyje. Net mažiausias eismo įvykis sukelia pakankamai daug streso, o dar daugiau jo gali kilti sužinojus, kad...

Profesionalaus lenktynininko patarimai: kaip suvaldyti automobilį rudens keliuose

0
Atėjus lietingam metų sezonui vis dažniau tenka važinėti slidžiose gatvėse ir keliuose, kurių danga dažnai labai skirtinga. Ruduo – metas, kuomet vairavimo sąlygos keičiasi iš esmės. Rytą gali čiuožinėti, dienos metu mėgautis saule, o...