Profesionalaus lenktynininko patarimai: kaip suvaldyti automobilį rudens keliuose

Ar jau skaitėte?

Atėjus lietingam metų sezonui vis dažniau tenka važinėti slidžiose gatvėse ir keliuose, kurių danga dažnai labai skirtinga. Ruduo – metas, kuomet vairavimo sąlygos keičiasi iš esmės. Rytą gali čiuožinėti, dienos metu mėgautis saule, o naktį prisiminti žiemos vairavimo ypatybes. Profesionalus lenktynininkas Dominykas Butvilas teigia, jog dėl to būtina keisti ir vairavimo stilių.



Geri valytuvai ir švarūs stiklai

„Rudenį tiek matomumas, tiek automobilio sukibimas su keliu visai kitokie nei vasarą. Todėl visų pirma privalu atitinkamai įvertinti pačią transporto priemonę, jos būklę. Ir, be abejonės, keisti vairavimo stilių“, – sako „Alfa Romeo Stelvio“ vairuojantis lenktynininkas.

Jis primena, jog atėjus tamsiajam metų laikui teks daugiau važiuoti esant prastesniam apšvietimui ir matomumui. O blogas matomumas – didžiausias vairuotojo priešas tiek mieste, tiek užmiestyje.

„Visų pirma patarčiau pasikeisti valytuvus. Nemažai žmonių juos naudoja metų metus, tačiau seni valytuvai labai prastai atlieka savo funkcijas, o tai gali sukelti tikrai didelių problemų. Pavyzdžiui, sulėtės reakcijos laikas siekiant išvengti kliūties, išaugs tikimybė laiku nepastebėti pėsčiojo“, – tvirtina D. Butvilas.

Geras matomumas susijęs ir su švariais stiklais. Jeigu automobilio stiklas linkęs greitai apsitraukti garais, tikėtina, kad reikia keisti salono oro filtrą. Jie nėra brangūs, užtat šviežias oras salone suteikia daug komforto ir padeda įveikti garavimą. Taip pat, jei garuoja priekinis stiklas, patariama naudoti kondicionierių.

Sportininko žodžiais, kita privaloma sąlyga – padangos. Dažnai dar iki jų keitimo laiko pradžios vairuotojai susiduria su šalnomis. Šios naktimis sudaro blizgų ledo paviršių ant asfalto, kuris gali būti itin slidus.

„Svarbu žinoti, jog pirmosios užšąla viadukų ir tiltų dangos, ten ledas susiformuoja ankščiausiai. Jei važiuojate anksti ryte ir temperatūra žemesnė kaip 2 laipsniai, būkite ypatingai atidūs. Ypač, jei mašina vis dar su vasarinėmis padangomis“, – pasakoja profesionalas.

Kaip netapti keleiviu prie vairo

Atskira tema, ypač aktuali rudens sezono metu – akvaplaniravimas: „Tai – daugelio vairuotojų siaubas. Tai tas momentas, kada padanga nebesugeba išstumti viso ant kelio esančio vandens ir vietoj to, kad važiuotų asfaltu, pradeda slysti vandeniu. Tuo metu automobilis tampa nevaldomas.“

Jo teigimu, tokių situacijų galima išvengti keliais būdais. Pirma – būtina įvertinti savo padangas ir pasirinkti tinkamą greitį. Viskas gana paprasta: kuo mažesni grioveliai ant protektoriaus, tuo mažiau vandens padanga gali išstumti. Paprastai kalbant – kuo „plikesnė” padanga, tuo lėčiau turėtumėte važiuoti per vandenį.

Lenktynininkas akcentuoja, jog kiekviena padanga turi savo ribą: „Tad net jei važiuojate pakankamai šviežiomis, apynaujėmis padangomis, esant per dideliam kiekiui vandens arba stipriai viršijus greitį nuo akvaplaniravimo nesate apsaugotas.“

Kitas jo patarimas – esant gausiam lietui nevažiuoti vėžėmis, kuriose telkšo vanduo. Važiuojamojoje dalyje išspaustos vėžės jį surenka, vandenį sluoksnis jose yra gilesnis. „Tokiu atveju patarčiau važiuoti šalia vėžių, kur matomas asfaltas, o ne vanduo. Tai – saugesnė trajektorija“, – teigia „Alfa Romeo Stelvio“ vairuojantis profesionalas.

Jis pasidalino ir iškalbinga konkrečia istorija, šią vasarą nutikusia pažįstamam asmeniui, kuriam sportininkas pardavė savo mašiną ir kuris neįvertino jos galimybių.

„Draugas važiavo šviežiai paklotu asfaltu. Lijo, ant posūkio buvo šiek tiek purvo. Jis net nespėjo suprasti, kaip automobilis pradėjo slysti šonu ir nuskrido į šalikelę. Laimei, kad neįvirto į griovį ir į nieką neatsitrenkė. Vėliau jis man sako: nesitikėjau, kad taip slidu. Aš paklausiau, ar pasikeitė padangas, mat buvau įspėjęs, jog esamos vasarinės jau nebetinkamos šlapioms kelio sąlygoms. Atsakymą žinojau: tikrai ne. Supraskime: tokiu atveju žmogus atsiduria ne vairuotojo, o keleivio vietoje. Jam belieka lauki ir tikėtis geriausio, tai yra, kad viskas baigsis laimingai. Todėl sakau, kad kai vairuojame – būkime vairuotojai, o keleivius vežkime saugiai. Tam užtenka minimalaus pasirengimo ir atidumo. Saugių kelionių!“, – linki profesionalus lenktynininkas D. Butvilas.

Kelininkai: vairuotojai ypatingą budrumą turi išlaikyti atokesniuose keliuose

0
Iškritus pirmajam sniegui, šalies kelius prižiūrinti įmonė „Kelių priežiūra“ sako, kad kelių priežiūros darbus užtikrino, yra pasiruošusi žiemai ir atkreipia dėmesį, kad valstybinių kelių priežiūra atliekama vadovaujantis reglamentais, apibrėžiančiais, kada ir kokie darbai turi...

Kelio darbai vyksta ir šaltuoju sezonu: ką svarbu žinoti vairuotojams?

Net ir artėjant žiemai, rajonų keliuose ir miestų gatvėse toliau vyksta remonto ir asfaltavimo darbai, dėl kurių dažnai taikomi eismo ribojimai. Visgi vairuotojai ne visuomet jų sąžiningai paiso, todėl tokiuose ruožuose pasitaiko pavojingų eismo...

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu. Šiandien pirmoje dienos pusėje daug kur, antroje – vietomis krituliai, vyraus sniegas, šlapdriba. Ryte ir vakare daug kur plikledis, kai kur rūkas, galima silpna...

Ekspertas patarė, kaip elgtis slidžiame kelyje

0
Prieš kelius nuklojant sniegui ar jį padengiant vos matomam ledo sluoksniui atsakingai paruošiame automobilį – jį apauname patikimomis padangomis, langų plovimo skysčio bakus užpildome ir labai žemoje temperatūroje neužšąlančiu skysčiu, o priverstinis apsilankymas autoservise...

„Volkswagen“ pristatė atnaujintą „T-Roc“

0
Šią savaitę „Volkswagen“ pasauliui pristatė atnaujintą „T-Roc“. Modernus dizainas, inovatyvūs vairuotojo asistentai ir gausybė skaitmeninių paslaugų užtikrins tolimesnę šio krosoverio sėkmę. „T-Roc“ ir „T-Roc R“ eksterjeras tapo aštresnis, o interjeras buvo patobulintas aukštos kokybės...

Blogiausių valstybinės reikšmės kelių remontui 9 mln. eurų

0
Šiais metais VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) sudarė sutarčių už maždaug 9 mln. eurų beveik 100 km blogiausių valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga šalyje remontui. Darbai pradėti vykdyti šiais...

Kas yra 3PL kontraktinė logistika

0
3PL kontraktinė logistika pasireiškia tada, kai vienas paslaugų teikėjas patiki savo tiekimo grandinę, sandėliavimo paslaugų valdymą, krovinių krovimą bei visa kita, kas yra susiję su paslaugų valdymu, trečiajai šaliai.  Kuo naudinga 3PL kontraktinė logistika? Faktas yra...

Trys paros – neblaivaus asmens sukeltame eismo įvykyje žuvo du žmonės

0
Lapkričio 12–14 dienomis, penktadienį–sekmadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 130 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 8 proc. įvykių. Atvejų, kai transporto priemonės susidūrė su gyvūnais, – 37. Pirminiais duomenimis, 14-oje eismo įvykių...

„Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose virš 30 automobilių

0
Užkietėjusius benzingalvius „pasodinti ant laido“ gali būti sunkesnė užduotis nei atrodytų iš pirmo žvilgsnio. Viena yra epizodiškai pasitaškyti kilovatvalandėmis mėgaujantis elektromobilių dinamika ir visa kas kita aukštyn kojom apversti kasdienius ilgesnių kelionių planavimo įpročius,...

Ketvirtadienio eismo įvykiai

0
Lapkričio 4-ąją, ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, įvyko 4 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Sužeisti 4 eismo dalyviai, tarp jų – 1 nepilnametis. Nukentėjo 3 pėstieji (pėsčiųjų perėjose tamsiuoju paros metu) ir viešojo transporto (autobuso) keleivis....

Keičiu padangas. Kaip žinoti, kuris autoservisas jomis pasirūpins tinkamai?

0
Netrukus įsibėgės padangų keitimo sezonas ir vairuotojai užplūs transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų centrus. Kaip žinoti, kuris autoservisas atsakingai tvarko atliekas, jų nedegina ir nešalina miškuose bei kitose atokesnėse vietose? Audioknygos turiningam savaitgaliui! Daugiausia...

Spalio 18-oji – tamsiuoju paros metu žuvo pėsčiasis

0
Spalio 18 dieną, pirmadienį, eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 1 žmogus (pėsčiasis), 13 sužeista. Daugiausia nukentėjo vairuotojų (5) ir pėsčiųjų (4), vienas eismo įvykis – pėsčiųjų perėjoje. Į eismo įvykį pateko dviračiu važiavęs garbaus...

Sukčiai už nuostolius kelyje bando gauti milijonines sumas

0
Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie neteisėtai bando gauti išmokas nutikus nelaimei kelyje. Net mažiausias eismo įvykis sukelia pakankamai daug streso, o dar daugiau jo gali kilti sužinojus, kad...

Profesionalaus lenktynininko patarimai: kaip suvaldyti automobilį rudens keliuose

0
Atėjus lietingam metų sezonui vis dažniau tenka važinėti slidžiose gatvėse ir keliuose, kurių danga dažnai labai skirtinga. Ruduo – metas, kuomet vairavimo sąlygos keičiasi iš esmės. Rytą gali čiuožinėti, dienos metu mėgautis saule, o...