Pranešant apie sudėtingėjančias oro sąlygas vairavimo instruktorius pataria: nepervertinkite savo jėgų

Ar jau skaitėte?

Sinoptikai perspėja, kad penktadienio vėlyvą vakarą ir šeštadienio naktį turėtume sulaukti stiprios stichijos. Dalyje Lietuvoje kils smarkus vėjas, pūgos, kai kur gali susidaryti ir plikledis. Būtent dėl šių priežasčių, vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas gyventojams savaitgalį pataria likti namuose. Anot jo, jeigu jaučiate, kad vairavimo įgūdžiai nėra stiprūs – esant blogoms oro sąlygoms nėra nieko gėdingo atsisakyti nebūtinų kelionių.

- Reklama -

Pasak A. Pakėno, jeigu neturime suformuotų aiškių vairavimo įgūdžių geriau niekur nevažiuoti ir nerizikuoti. Esant blogoms oro sąlygoms tikimybė papulti į bėdą yra žymiai didesnė. Vis tik, jeigu kelionių atsisakyti neišeina būtina laikytis kelių svarbių taisyklių.

vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas.  Nuotrauka iš asmeninio albumo.
vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas. Nuotrauka iš asmeninio albumo.

Draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ transporto draudimo produktų vadovas Tomas Lizūnas sako, kad žiemą, esant neprognozuojamoms oro sąlygoms KASKO draudimas kiekvienam vairuotojui yra būtinybė.

„Lietus, sniegas, apsunkina vairavimo sąlygas, tad esant tokiam orui, stenkitės neskubėti, vairuokite lėčiau. Tam, kad išvengtume finansinių nuostolių užsisakykite KASKO automobilių draudimą. Pastebime, kad šaltuoju sezonu šio draudimo poreikis išauga“, – teigia T. Lizūnas.

Saugų greitį kiekvienas turi pasirinkti individualiai

Anot vairavimo mokyklos „Amplius LT“ direktoriaus, vairuojant per pūgą, kai yra prastas matomumas reikėtų nepamiršti, kad niekas neberiboja greičio važiuojant lėtai.

„Važiuoti reikia tiek lėtai, kiek jaučiame, kad kontroliuojame ir matomumo, ir automobilio valdymo situaciją. Jeigu aš nieko nematau – neprivalau magistrale važiuoti 110-120 km/val. greičiu. Pas mus dažnai dar žmonės galvoja kitaip, todėl aš noriu priminti saugaus greičio apibrėžimą. Saugus greitis visada yra mažesnis už leistiną greitį ir jis yra pasirenkamas atsižvelgiant į susiklosčiusias oro sąlygas“, – teigia jis.

- Reklama -

Profesionalas sako, kad kiekvienas vairuotojas saugų greitį randa labai individualiai. Be to, saugus važiavimo greitis gali skirtis ir priklausomai nuo skirtingos kelio atkarpos.

„Yra ir dar vienas niuansas. Man pačiam yra tekę važiuoti paskui labai nepatyrusį vairuotoją, kuris važiavo labai lėtai. Aš jį puikiai supratau, pritariau jam, bet tokiais atvejais, kai dėl įvairių priežasčių važiuojame pernelyg lėtai ir paskui mus susikaupia eilė kitų vairuotojų – periodiškai turėtume sustoti ir praleisti susikaupusias mašinas. Keliuose yra tarpmiestinių autobusų stotelių, šalikelių, į kurias galima pasitraukti“, – sako A. Pakėnas.

Geriau laikytis didesnio atstumo tarp automobilių

Draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ transporto draudimo produktų vadovas Tomas Lizūnas
Draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ transporto draudimo produktų vadovas Tomas Lizūnas.

Dar vienas svarbus dalykas – vairuojant sudėtingomis sąlygomis reikėtų laikytis saugaus atstumo. Jis turi būti toks, kad priekyje esančiai mašinai staigiai pradėjus stabdyti jūs suspėtumėte sureaguoti ir sustoti. Anot jo, laikytis saugaus atstumo galima dviem būdais. Vienas – laikyti tik vieno automobilio distanciją, kad niekas net fiziškai negalėtų sutilpti į atsiradusį tarpą, tačiau tada atsiranda didesnis pavojus atsitrenkti.

„To pasekmės kartais būna, kai keli automobiliai susidaužia vienu metu, tad aš patarčiau daryti atvirkščiai – atstumą stipriai didinti. Kai atstumas tarp mašinų tampa ne 10, o 50 metrų ir kas nors į tarpą įlenda – negali to tarpo taip lengvai užkišti. Žinoma, pasitaiko įvairių atvejų, dėl to mums dar reikia tobulinti savo vairavimo kultūrą. Juk kai du žmonės kalbasi – tarp jų į susidariusį tarpą greičiausiai nelįsite. Čia lygiai taip pat“, – aiškina A. Pakėnas.

Kaip atpažinti plikledį?

Pavojingiausią eismui situaciją vairavimo profesionalas įvardija plikledį. Plikledis, anot jo, yra sunkiausiai kontroliuojamas ir važiuojant plikledžiu vairuotojams suvaldyti automobilį galimybė stipriai sumažėja. Jis pabrėžia, kad važiuoti grynu ledu mašina nėra pritaikyta, nebent automobilis yra specialiai tam paruoštas. Pavyzdžiui, turi dygliuotas padangas. Jeigu mašina jau pakliuvo ant ledo ir pradėjo slysti A. Pakėnas turi tik vieną patarimą – mažinti greitį.

„Greitį reikia mažinti tam, kad kuo mažesniu greičiu į kažką atsitrenktumėte ar nulėktumėte nuo kelio. Šiuolaikiniai automobiliai turi elektroninio stabilumo programą. Ji leidžia automobilį stabdyti ir valdyti vairu netgi tada, kai jis jau slysta. Taigi, svarbiausia – mažinti greitį ir bandyti nukreipti automobilį ten, kur mes norime, tačiau greičiausiai pasekmių išvengti vis tiek nebepavyks“, – sako jis.

Pasak eksperto, vairuojant reikia labai atidžiai stebėti kelią, pabandyti iš karto atpažinti plikledį: stebėti ar priekyje važiuojančios mašinos neslidinėja, taip pat kelio dangą, jos blizgesį.

„Pirmiausia plikledis susidaro ant viadukų, tiltų, keliose kuriuose iš šono yra miškai. Vis tik, svarbiausia, vairuojant yra tiesiog vairuoti. Neužsiiminėti pašaliniais dalykais. Nekalbėti telefonu su giminėmis, nespręsti darbinių problemų. Kuo blogesnės sąlygos – tuo didesnis dėmesys turi būti sutelktas į vairavimą“, – sako A. Pakėnas.

TOP naujienos

Vasario pirmasis savaitgalis – žuvo vairuotojas

Vasario pirmąjį savaitgalį (5–7 dienomis) Lietuvoje eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, sužeista 10 žmonių, 1 eismo dalyvis, automobilio 64 metų vairuotojas, žuvo (sekmadienį Kretingos rajone). Įvyko...

Ketvirtadienio eismo įvykiai

Lapkričio 4-ąją, ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, įvyko 4 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Sužeisti 4 eismo dalyviai, tarp jų – 1 nepilnametis. Nukentėjo 3 pėstieji...

Seimas yra linkęs griežtinti prekybą fejerverkais

Seimas yra linkęs griežtinti fejerverkų prekybos ir naudojimo tvarkas – antradienį parlamentarai po svarstymo pritarė Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo pataisoms. Už pasisakė 90...

Ministerija siūlo miestuose įrengti dviračių gatves, efektyviau organizuoti specialaus ir viešojo transporto eismą

Susisiekimo ministerija Vyriausybei trečiadienį teiks svarstyti ir tvirtinti atnaujintą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą, kuriame siūloma įtvirtinti naują ženklą „Dviračių gatvė“, efektyviau organizuoti specialaus...

„Dacia“ įsitvirtina Baltijos šalyse – pirmąjį pusmetį pardavė 1,5 tūkst. automobilių

„Renault“ grupei priklausantis prekės ženklas „Dacia“ sėkmingai auga Baltijos šalyse. 2024 m. pirmąjį pusmetį regione užregistruoti 1509 šios markės automobiliai. Po pirmųjų šešių š. m. mėnesių pardavimo reitinge „Dacia“ atsidūrė pirmajame šešetuke – tai...

Legendinei „Audi“ visų ratų pavarai „quattro“ suėjo 40 metų

0
Šiemet legendinei „Audi“ visų ratų „quattro“ pavarai suėjo 40 metų, kada ji pirmą kartą debiutavo 1980 metų Ženevos automobilių parodoje. Per šiuos keturiasdešimt metų daugiau kaip 8 milijonai pirkėjų iš viso pasaulio pasirinko saugumą,...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS