Penkios dažniausiai pasitaikančios apgavystės, kuriomis naudojasi automobilių pardavėjai

Ar jau skaitėte?

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti lūkesčius pateisinančio automobilio, būsimo pirkinio paieškos gali tapti dideliu galvos skausmu.

Viena pagrindinių naudotų automobilių rinkos problemų yra ta, kad pirkėjai rizikuoja patekti į gudraujančių pardavėjų pinkles, kurie siekia atsikratyti naudotais automobiliais. Iš pirmo žvilgsnio jie atrodo viliojančiai, tačiau iš tikrųjų turi užslėptą ne vieną rimtą gedimą. Naudotų automobilių pirkėjams neatsižvelgus į įvairiausias rekomendacijas, vėliau susiduriama su netikėtomis problemomis ir gąsdinančiomis išlaidomis.


Auto365.lt – NAUJAS!


Didžiausia automobilių istorijos tikrinimo platforma „carVertical“, siekdama palengvinti pirkėjų dalią, 2021 m. iniciavo tyrimą, kuriuo buvo norima išsiaiškinti dažniausiai pasitaikančias nesąžiningų pardavėjų apgavystes.

Šio tyrimo metu buvo išanalizuota daugiau nei milijonas automobilių istorijos ataskaitų, kurios buvo sugeneruotos daugiau nei 20-yje Europos šalių. Ši kruopšti analizė atskleidė, jog naudotų automobilių pirkėjai dažniausiai susiduria su penkiais apgavysčių būdais:

1. Paslėpti avarijos požymiai

Didmiesčiuose augantis gyventojų skaičius automatiškai padidina tikimybę patekti net ir į menką autoįvykį. „carVertical“ tyrimo metu nustatyta, kad beveik trečdalis (31 %) automobilių istorijos tikrinimo platformoje išanalizuotų automobilių turėjo užslėptus avarijos padarinius, todėl renkantis būsimą automobilį patartina atsižvelgti ar visi tarpai tarp skirtingų kėbulo dalių yra lygūs.

Jeigu vieni tarpai yra didesni už kitus, tai gali reikšti, kad nemalonaus įvykio metu buvo pažeistos automobilio konstrukcinės dalys arba automobilio remontas buvo atliktas atsainiai, už pačią mažiausią kainą.

Kadangi nesąžiningi automobilių pardavėjai bando šiuos trūkumus užmaskuoti įvairiausiomis priemonėmis, perkant naudotą automobilį rekomenduotina dominantį pirkinį apžiūrėti atkreipiant didžiulį dėmesį į automobilio kėbulą.

2. Suklastota rida

Per metus sukauptų duomenų analizė leido „carVertical“ atskleisti, jog kas šeštos transporto priemonės (16,7 %) rida buvo suklastota.

Automobilių ridos klastojimas yra labai plačiai paplitęs tarp automobilių pardavėjų, kurie importuoja naudotus automobilius iš aplinkinių šalių ar žemynų, ir bando juos parduoti su suklastotais odometro rodmenimis. Verta paminėti, jog dyzelinį variklį turinčių automobilių rida atsukama gerokai dažniau.

Vienkartinė odometro korekcija yra ganėtinai pigi procedūra, tačiau ji gali išpūsti automobilių vertę iki 25 % ar netgi daugiau, ypač jeigu modelis antrinėje automobilių rinkoje yra populiarus.

Nepaisant gausių ridos klastojimų atvejų, kiekvienas naudoto automobilio pirkėjas gali labai lengvai identifikuoti egzempliorių, kurio rida galimai yra „atsukta“. Įprastai, didesnį negu įprastai, automobilio nusidėvėjimą išduoda sėdynės, vairas ar pavarų perjungimo svirtis, o prietaisų skydelyje matoma rida – nedidelė. Tai gali būti ženklas pirkėjui, jog jis turėtų apsisukti ir pradėti kito automobilio paieškas.

3. Vogtas automobilis

Viena blogiausių patirčių perkant naudotą automobilį – vėliau sužinoti, jog jis buvo

vogtas. Įprastai, į sukčių pinkles patekusių nelaimėlių automobiliai konfiskuojami, o vėliau panorėjus atgauti pinigus už konfiskuotą turtą, apgauti pirkėjai susiduria su sunkiai įveikiamomis kliūtimis.

Per pastaruosius 12 mėnesių „carVertical“ aptiko kelis šimtus vogtų automobilių ir tokiu būdu padėjo nemažai daliai automobilių pirkėjų sutaupyti ne tik brangaus laiko ar pinigų, bet ir nervų sistemos ląstelių.

4. Automobilis buvo naudojamas kaip taksi arba buvo nuomojamas

Kai kurie vairuotojai nežino, jog jų automobilis anksčiau teikė taksi paslaugas arba priklausė automobilių nuomos punktui. Taksi automobilių vairuotojai kiekvieną mėnesį nuvažiuoja tūkstančius kilometrų, kuriuos įveikia užsikimšusiose miestų gatvėse, todėl taksi paslaugas teikiantys automobiliai ar nuomai skirtos mašinos dėvisi greičiau, o ir jų priežiūrai skiriama gerokai mažiau dėmesio.

Per pastaruosius metus „carVertical“ pavyko nustatyti, jog maždaug du tūkstančiai automobilių buvo naudojami kaip taksi arba buvo skirti nuomai.

Automobilių pirkėjai turėtų žinoti, jog retkarčiais šio tipo transporto priemones galima atpažinti. Vienas žinomiausių skiriamųjų bruožų – specifinė, taksi paslaugas teikiančių mašinų kėbulo spalva. Vis dėlto, automobilių istoriją siekiantys suklastoti pardavėjai retkarčiais imasi rimtų priemonių ir tiesiog buvusį taksi automobilį perdažo.

5. Automobilio kaina yra per maža

Renkantis bet kokį naudotą automobilį, visuomet vertėtų vengti įtartinai pigių transporto priemonių, kad ir kaip gundančiai jos atrodytų.

Jeigu dominančio automobilio kaina atrodo stulbinančiai patraukliai, iš pradžių pasidomėkite kiek toks pats modelis kainuoja kitose naudotų automobilių rinkose arba dominančio modelio kainą palyginkite su kitais parduodamais egzemplioriais.



Retkarčiais tokie, pernelyg pigūs egzemplioriai atvyksta iš Jungtinių Valstijų ar kitų regionų, pasižymi suklastota rida arba turi užslėptų pažeidimų, dėl kurių sugeba sukurti puikios kainos iliuziją. Galiausiai, pati geriausia išeitis tokioje situacijoje – pradėti žvalgytis į kitus pasiūlymus. Vis dėlto, žema automobilio kaina ne visuomet reiškia, jog pardavėjas ruošiasi pirkėją apgauti. Retkarčiais automobilį skubama parduoti dėl asmeninių ar kitų priežasčių, tačiau, daugeliu atvejų, žema automobilio kaina gali būti svari priežastis patikrinti dominančios transporto priemonės istoriją, nes tuomet ji gali atskleisti, kodėl parduodamo automobilio kaina yra tokia maža.

Išvada

Naudoto automobilio įsigijimas gali būti sudėtingas ir ilgas procesas. Vis dėlto, naudojantis automobilių istorijos patikros ataskaitomis naudotų transporto priemonių pirkėjai gali sužinoti tikrąją dominančio automobilio būklę ir išvengti galimybės būti apgautam bei apsisaugoti nuo netikėtai atsiradusių išlaidų.

5 kelio dangos pavojai: kaip saugiai pasiekti kelionės tikslą sudėtingiausiomis eismo sąlygomis

0
Artėjant žiemai, vairavimas tampa iššūkiu net ir patyrusiems vairuotojams – tai patvirtina ir kelių eismo įvykių statistika. Vis dėlto, pavojingų atsitikimų bei skaudžių nelaimių dažnu atveju galima išvengti – tereikia susikaupti, atkreipti dėmesį į...

ORAI: Šiandien daug kur pasnigs, bus plikledis, galima silpna lijundra

Šiandien daug kur, daugiausia Pietryčių Lietuvoje, pasnigs, vyraus nedidelis sniegas. Kai kur plikledis, galima silpna lijundra. Vėjas rytų, šiaurės rytų, 4–9 m/s. Temperatūra nuo 0 iki 3 laipsnių šalčio. Lapkričio 25 d. daug kur pasnigs,...

Kelininkai pradėjo slidumą mažinančių medžiagų barstymą

0
Į Lietuvą atkeliavus pirmiesiems šalčiams bei sniegui, kelininkai pradėjo slidumą mažinančių medžiagų barstymą. 21 tūkstantį kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ praneša, kad iš ketvirtadienio į penktadienį 90 vienetų technikos priemonių jau...

Pirmasis sniegas atnešė chaoso į gatves – nuostoliai šįryt augo 25 proc.

0
Jau ketvirtadienio vakarą Lietuvoje prasidėjo snygis, temperatūra nukrito žemiau nulio ir keliai pasidengė ledu bei sniego sluoksniu. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad penktadienio rytą matomas 25 proc. augimas, kai vairuotojai kreipėsi dėl sugadintų transporto...

Mobiliųjų telefonų nauda kelionėse automobiliu

0
Šiuolaikiniai mobilieji telefonai atlieka kur kas daugiau funkcijų nei tik prietaiso, skirto paskambinti, parašyti ar naršyti internete. Įvairių programėlių gausa suteikia labai daug galimybių, leidžia atrasti naujas veiklas, naujus pomėgius, sekti savo rezultatus, efektyviai...

Vien pakeisti automobilio padangų nepakanka: kaip elgtis kelyje sulaukus pirmojo plikledžio

0
Ant medžių likus tik pavieniams lapams, apie save vis labiau primena ir žiema – oro temperatūra retai viršija 10 laipsnių, sinoptikai jau artimiausiu metu žada ir šalnas bei plikledį. Draudikai perspėja, kad pirmas rimtesnis...

Kovos dėl parkavimo vietų prie namų – daugumos vairuotojų kasdienybė

0
Grįžus automobiliu namo – galvosopis „kur statyti?“. Su juo teigia susiduriantys 6 iš 10 automobilių savininkų Lietuvos didmiesčiuose, 40 proc. apklaustųjų – bent kartą per savaitę ir dažniau. Susisiekimo paslaugų platformai „Bolt“ šiais metais...

Saugus vairavimas: svarbu įvertinti eismo sąlygas ir pasirinkti saugų greitį

0
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) primena vairuotojams, ką reiktų prisiminti sėdant prie automobilio vairo, esant permainingiems orams ir dažnai besikeičiančioms orų sąlygoms, kurios daro didelę įtaką eismo saugumui – neįvertinus...

Per šventines mirusiesiems pagerbti skirtas dienas pareigūnai nustatė net 15 neblaivių vairuotojų

0
2022 m. spalio 31 d. – lapkričio 2 d. visoje Klaipėdos apskrityje priemones vykdę Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus pareigūnai nustatė 15 neblaivių vairuotojų. 2022-10-31 apie 15.51 val. Klaipėdos r., Kalniškės k., sustabdytam 1954...

Lapkričio mėnesį šalyje vykdomos prevencinės priemonės

0
Policijos pareigūnai, užtikrindami eismo saugumą ir vykdydami eismo dalyvių elgesio kelyje kontrolę, šį mėnesį visoje šalyje organizuoja tokias prevencines priemones: Lapkričio 1–2 ir 18–20 dienomis - pėsčiųjų, dviračių vairuotojų kontrolė: ar šie eismo dalyviai tamsiuoju...

Lekėčiuose vairuotojui nustatytas sunkus girtumo laipsnis – 3,78 prom.

0
Lapkričio 2 d. apie 10.45 val. Šakių rajono savivaldybėje, Lekėčių miestelyje, Draugystės gatvėje automobilį „OPEL VECTRA“ vairavo neblaivus vyras (g. 1972 m.). Vairuotojui nustatytas sunkus girtumo laipsnis – 3,78 prom. Automobilis išgabentas į automobilių saugojimo...

Žieminių padangų rebusai: kokios efektyviausios ir kada tikėtis ratų keitimo pasiutpolkės

0
Sinoptikų teigimu, šiemet spalis ypatingai šiltas, tačiau užsitęsus geriems orams, vasarines padangas į žiemines vis tiek teks pasikeisti. Pastarosiomis savaitėmis norinčiųjų pasikeisti padangas skaičius išaugo. Specialistai ragina nedelsti, o esant galimybei nelaukti paskutinės minutės,...

Išaugo naudotų automobilių rinka ir elektromobilių pardavimai

0
Bendrovė „Moller Auto Keturi žiedai“ skaičiuoja, kad iš 25-ių bendrovės veikimo Lietuvoje metų didžiausi pokyčiai rinkoje matyti būtent pastaruosius 4-5 metus. Per šį laikotarpį gerokai išaugo naudotų automobilių ir naujų elektromobilių rinka. „Moller Auto Keturi...

Nepaisant aukštų elektros kainų, elektromobilio įsigijimas – pusės lietuvių planuose

0
Nors per artimiausius dešimt metų persėsti prie elektromobilio vairo planuoja beveik pusė (46 proc.) lietuvių, ši dalis yra 4 proc. mažesnė nei pernai, rodo „Citadele“ banko iniciatyva bendrovės „Norstat“ atliktos Baltijos šalių gyventojų apklausos...