Paspirtukai – jau ne vaikų, o suaugusiųjų reikalas

Ar jau skaitėte?

Smagia vaikų pramoga buvę paspirtukai jau išsikovojo savo vietą suaugusiųjų pasaulyje. Paryžius pernai, Madridas bei Vilnius šiemet – šiuose Europos didmiesčiuose elektriniai paspirtukai tapo bendros miestų susisiekimo sistemos grandimi, veikiančia kaip dalijimosi paslauga.

Ne tik nuo eismo spūsčių ir taršos kenčiantys miestai diegia manevringą ir netaršią judėjimo alternatyvą. Paspirtukai išpopuliarėjo kurortuose, ir miestuose. Draudikai atkreipia dėmesį, kad nuo paspirtuko galingumo priklauso, ar jį vairuojantysis prilyginamas dviratininkui, ar turi jau mopedų vairuotojams įprastų pareigų.

Nuo kurorto pėsčiųjų tako – į sostinę

Paspirtukų vairuotojų teisių ir pareigų klausimą Lietuvoje pastaruoju metu ryškiausiai kėlė Palanga. Šio kurorto pagrindine gatve skriejantys elektriniai paspirtukai vasaros metu tapdavo susidūrimų ir konfliktų pėsčiaisiais priežastimi.

„Vairuojant bet kokią transporto priemonę visuomet reikia atidžiai stebėti ir vertinti aplinką. Judant paspirtukais bei dviračiais itin svarbu pastebėti pėsčiuosius, o ypač – mažus vaikus, kurie gali pasielgti neprognozuojamai: išbėgti priešais, kirsti kelią ar tiesiog nepamatyti artėjančios transporto priemonės ir sustoti vietoje. Faktas, kad dėmesingumas ir saugus greitis gali būti atsakymas į visus klausimus, deja, tačiau to vis dar mokomės“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Šį pavasarį Vilniuje elektriniai paspirtukai įsiliejo į sostinės susisiekimo sistemą. Vilniaus miesto savivaldybės duomenimis, vilniečiams apie 28 proc. kelionės laiko praleidžiant transporto spūstyse, paspirtukai čia vis dažniau siūlomi ir darbdavių, suinteresuotų sklandžiomis savo darbuotojų kelionėmis.

Dviratininkas ar jau mopedo vairuotojas?

Iki 1 kW galios ir iki 25 kilometrų greitį per valandą pasiekiantys paspirtukai yra prilyginami dviračiams. Jais važiuojama dviračių takais ir, be kita ko, jaunesniems nei 18 metų būtina dėvėti apsauginį šalmą bei visus kitus dviratininkams būdingus atributus.

Jeigu paspirtukas yra galingesnis, tada turėtų būti registruojamas ir tikrinamas techniškai, tam reikalingos mopedų ir lengvųjų keturračių (AM) kategorijos teisės. Tokia transporto priemonė turėtų važiuoti ne dviračių takais, o gatvėmis.

„Tikriausiai visi sutiks, kad paspirtuku važiuojantieji retai dėvi apsauginį šalmą, dar rečiau – kelių bei alkūnių apsaugas. Ir neabejotinai tai yra aktualus klausimas nutarus pasinaudoti miesto paspirtukais, ant kurių paprastai stojamasi be jokių apsaugos priemonių.– sako A. Žiukelis.

Kadangi elektrinis paspirtukas gali pasiekti sąlyginai nemažą greitį, susidūrimas su juo gali lemti minkštųjų audinių sumušimus, kaulų skilimus ar lūžius, smegenų sutrenkimą.

Galingesniais paspirtukais važiuojantiesiems, panašiai kaip būtų turint mopedą, yra privalomas vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas.

Boris Kuzmas
Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialas Lietuvoje

auto365.lthttps://www.facebook.com/auto365lt/

Nuostoliai stovėjimo aikštelėse: daugėja ir avarijų, ir sprunkančių nuo atsakomybės

0
Vairuotojai gyvenamųjų namų kiemuose ir kitose aikštelėse, kur tenka statyti automobilius, turi būti ypatingai atidūs. Besikertančios eismo dalyvių trajektorijos, siauri pravažiavimai ir didelis noras būti parkavimo čempionu, pasistatant automobilį kuo arčiau įėjimo. Apibraižyti bamperiai,...

Žalų ekspertai: vagys aktyviau pradėjo vogti po užsienį keliaujančių lietuvių automobilius

0
Vagys visoje Europoje nusitaikė į keliautojų automobilius. Nuo vasaros pradžios stebima, kad aktyviau vagiamos ne tik automobilių detalės, bet ir keliaujančių lietuvių automobiliai. Dažniau taikomasi į naujesnius modelius, o preferencijų prekės ženklams nematyti, rodo...

Pritarta siūlymui laiku nepasitikrinusių sveikatos vairuotojų pažymėjimus skelbti negaliojančiais

0
Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų projektui Nr. XIVP-1445(3). Svarstomais pakeitimais siūloma nepasitikrinusių sveikatos nustatytu periodiškumu vairuotojų turimus vairuotojo pažymėjimus skelbti negaliojančiais. Pašalinus priežastis, lėmusias vairuotojo pažymėjimo paskelbimą negaliojančiu, vairuotojo...

Kaip išvengti brangaus sunkvežimių remonto?

0
Kiekvienas prižiūrime savo transporto priemonę ir nenorime, kad ji sugestų, dėl to svarbu tinkamai ją prižiūrėti ir atėjus išsirinkti remonto vietą.Traktoriaus, sunkiosios ar žemės ūkio technikos gedimą lydi ne tik neplanuotos remonto išlaidos, bet...

Rudenį ženkliai auga avarijų skaičiai – ekspertas pasakė, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį

0
Prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai, norint išvengti eismo įvykių. Tačiau persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgai šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį atsiranda iššūkių, su kuriais vairuotojai turi...

Rudens pavojus kelyje – laukiniai gyvūnai

0
Įsibėgėjant rudeniui, didėja gyvūnų migracija, prasidėjus rujai, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie tampa ne tokie baikštūs, praranda atsargumą. Šiuo metu vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, kadangi susidūrimai su laukiniais gyvūnais – vienas dažniausių pavojų...

Duobės keliuose gadina gyventojų gyvenimą – didžiuliai karščiai vasarą taip pat atliko savo darbą

0
Gyventojai sugrįžta iš vasaros atostogų į darbus, studentai – į didžiuosius miestus studijoms. Tai reiškia, kad vėl prasidėjo spūstys, o tuo pačiu ir nelaimingų nutikimų keliuose. Prie jų ženkliai prisideda duobėti keliai – „Lietuvos...

Išmanioji gamyba: kaip „Audi“ kuria ateities produktus

0
Visapusiškai jungli, itin efektyvi ir tvari gamyba – tokiai ateičiai ruošiasi „Audi“. Siekdamas sėkmingai atliepti ateities iššūkius, gamintojas užsimojo sukurti atsparią, prisitaikančią ir lanksčią vertės grandinę. O iššūkių netrūks: tai ir auganti modelių įvairovė,...

Ekspertai perspėja apie pavojingą tendenciją – laukiniai gyvūnai keliuose

0
Lietuvoje kasmet fiksuojama daugybė eismo įvykių, kuriuos sukelia susidūrimai su laukiniais gyvūnais. Nors įprasta manyti, kad žvėrys yra aktyvesni pavasarį ir ankstyvą rudenį vykstant migracijai, pastaruoju metu draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje ekspertai stebi mažėjantį...

Kodėl pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus. Tačiau TA stotyse dirbantys specialistai pastebi, kad pirmuoju...

Lietuvos miestų automobiliui lemta stovėti: naudojami vos 6 proc. paros laiko

0
87 minutės darbo dienomis ir 89 savaitgaliais – tiek vidutiniškai Lietuvos gyventojai naudojasi nuosavu automobiliu, o 38 proc. jų – nesinaudoja automobiliu kasdien. Tokios tendencijos aiškėja iš visuomenės judumo įpročių tyrimo, kurį atliko susisiekimo...

Šį mėnesį šalyje vykdomos prevencinės priemonės

0
Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad rugpjūčio mėnesį šalies keliuose policijos pareigūnai rengia tokias respublikines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones: Rugpjūčio 2–5 d.: 20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga...

20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga galia

0
Vienas automobilis jau 20 metų džiugina „Audi Sport GmbH“ ir jos gerbėjus visame pasaulyje kaip joks kitas: per keturias kartas „Audi RS 6“ iškėlė kartelę kaip didelės galios universalas, kuris dar ir ypač patogus...

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų...

0
Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų...