Pandemija išryškino vairuotojo pažymėjimo vertę – kiek kainuoja noras išmokti vairuoti?

Ar jau skaitėte?

Daugelis gyventojų šiandien neišsiverčia be vairuotojo pažymėjimo, o dėl pandemijos išaugus kurjerių ir kitų su vairavimu susijusių profesijų poreikiui, teisę vairuoti suteikiantis dokumentas tapo dar paklausesnis. Tiesa, karantino suvaržymai kuriam laikui buvo apriboję galimybę mokytis vairuoti, tad šiandien, vairavimo mokyklų atstovų teigimu, norint tai padaryti gali tekti laukti eilėje. Tuo metu finansų ekspertai pažymi, kad siekis išmokti vairuoti gali tapti puikia finansine investicija, tačiau jai svarbu tinkamai pasiruošti.

Atnaujinus veiklą – norinčių išmokti vairuoti antplūdis

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, praėjusiais metais populiariausios B kategorijos vairavimo egzaminą pirmą kartą laikė 26,5 tūkst. gyventojų. Tai yra maždaug 5,5 tūkst. mažiau nei 2019 m. Toks sumažėjimas yra siejamas su pandemija ir šalyje taikytais karantino suvaržymais, dėl kurių kurį laiką paslaugų negalėjo teikti vairavimo mokyklos.

Šių metų kovo mėnesį vairavimo mokykloms atnaujinus veiklą susidarė norinčių išmokti vairuoti eilės. Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ direktorius, vairavimo instruktorius ir treneris Artūras Pakėnas sako, kad karantino metu poreikis išmokti vairuoti nedingo, o norintys tai padaryti vos sulaukę vairavimo mokyklų veiklos atnaujinimo ėmė registruotis teorijos ir vairavimo pamokoms.

„Norint išmokti vairavimo teorijos ir praktikos šiandien gali tekti ilgiau palaukti, nes norinčių išties daug. Sunku pasakyti, ar išaugusį norinčių mokytis vairuoti skaičių lemia padidėjęs teisės vairuoti poreikis, ar dėl veiklos apribojimų susikaupusi masė žmonių negalėjusių to padaryti žiemą. Bet kuriuo atveju, pastarosiomis savaitėmis vairavimo mokykloms darbo tikrai netrūksta“, – sako A. Pakėnas.

Anot jo, didžioji dalis norinčių išmokti vairuoti yra jaunimas – paskutinių klasių moksleiviai ar pirmų kursų studentai, tačiau bendrai siekiančių įgyti vairavimo pažymėjimus amžiaus spektras yra labai platus. Be to, apie pusė į A. Pakėno vadovaujamą vairavimo mokyklą besikreipiančių asmenų teisę vairuoti jau turi, tačiau nori atnaujinti ar pagilinti savo vairavimo įgūdžius.

Išlaidos kiekvienu atveju skiriasi

Be abejo, planuojantiems mokytis vairuoti yra labai aktualus finansinis aspektas. Skaičiuojama, kad vidutinė B kategorijos vairavimo kursų, apimančių teorijos pamokas ir 15 vairavimo pamokų, kaina Vilniuje siekia apie 360–370 eurų. Kaune ir Klaipėdoje vairavimo kursai gali atsieiti maždaug 300 eurų.

Visgi, prie šios sumos gali prisidėti ir papildomos išlaidos – pavyzdžiui, pirmosios pagalbos pamokų išklausymas, iš pirmo karto neišlaikytų mokyklinių teorijos bei vairavimo egzaminų perlaikymas ir, žinoma, papildomos vairavimo pamokos. Papildoma pusantros valandos B kategorijos vairavimo pamoka Vilniuje, priklausomai nuo mokyklos, gali kainuoti 30–40 eurų.

Pabaigus vairavimo kursus mokykloje kiek daugiau nei 10 eurų kainuos teorijos egzaminas „Regitroje“. Sėkmingai jį išlaikius reikės susimokėti 31 eurą už vairavimo egzaminą. Galiausiai, kiek daugiau nei 14 eurų kainuoja vairuotojo pažymėjimo išdavimas bendrąja tvarka.

Visgi, A. Pakėno teigimu, bendra suma, kurią teks skirti norint išmokti vairuoti, kiekvienoje situacijoje labai skiriasi. Vieniems mokytis vairuoti padeda vadinamieji šeimos instruktoriai, todėl jiems gali reikėti mažiau papildomų vairavimo pamokų. Kiti pradeda visiškai „nuo nulio“ ir be jokios pagalbos, todėl jiems dažniausiai reikia daugiau praktikos. Dėl to vairavimo instruktorius siūlo ne skaičiuoti pamokas ir vairavimo valandas, o realistiškai vertinti savo progresą ir įgūdžius.

„Kartais pora papildomų vairavimo pamokų prieš egzaminą gali sutaupyti nemažai lėšų ateityje. Ne tik dėl egzamino „Regitroje“ perlaikymo, kuris kainuoja. Tikrai būna nemažai atvejų, kai žmonės šiaip ne taip išlaiko vairavimo egzaminą, tačiau po to bijo išvažiuoti į gatves, įsigyja automobilį, tačiau jo nenaudoja, visai pamiršta įgūdžius ir galiausiai po kelių metų grįžta į vairavimo mokyklas dar pasimokyti“, – pasakoja A. Pakėnas.

Jis skaičiuoja, kad daugiau nei pusei mokinių įstatymų numatyto minimalaus 30 akademinių valandų praktinio vairavimo kurso nepakanka, o vidutiniškai besimokantiems vairuoti prireikia 10 papildomų pamokų.

Įgiję teisę vairuoti galvoja ir apie automobilį

„General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis pastebi, kad vairuotojo pažymėjimo svarba nuolat auga, o šių dienų kontekste gali tapti ir puikia investicija į ateitį. Įgyta teisė vairuoti taip pat paskatina ir susimąstyti apie nuosavą transporto priemonę, kuri ne tik palengvina kasdienybę, bet ir suteikia papildomo uždarbio galimybes.

„Esame taip įpratę prie vairuotojo pažymėjimo ir automobilio, kad dažnai net nesusimąstome, kokius pranašumus jie mums suteikia. Tai ypač išryškėjo pandemijos sąlygomis, kai dėl veiklos apribojimų gyventojai aktyviai ieško papildomų uždarbio galimybių ar net persikvalifikuoja. Ne paslaptis, kad šiuo metu yra itin išaugusi kurjerių, maisto išvežiotojų ir kitų su vairavimu glaudžiai susijusių profesijų paklausa. Toks darbas gali tapti puikiu priedu prie pajamų šiuo sudėtingu laikotarpiu“, – kalba E. Palionis.

Jis taip pat pabrėžia, kad po teisės vairuoti įgijimo dažnai seka automobilio pirkimas, tad šias išlaidas būtina iš anksto planuoti, įvertinant savo finansines galimybes.

„Tokias investicijas reikėtų iš anksto planuoti, joms ruoštis ir atsidėti tam tikrą dalį pajamų. Visgi, neretai vairuotojo pažymėjimo ir automobilio poreikis kyla netikėtai – pavyzdžiui, gavus darbo, kuriam būtina nuosava transporto priemonė ir teisė vairuoti, pasiūlymą. Tokiu atveju, išeitimi gali tapti pirkimas išsimokėtinai, kai už vairavimo kursus mokama dalimis, ar paskola automobiliui įsigyti. Žinoma, prieš priimant finansinio įsipareigojimo sprendimą svarbu įvertinti savo finansines galimybes, o esant poreikiui, pasikonsultuoti su specialistais dėl jums tinkamiausių sąlygų“, – apie skolinimosi galimybes kalba E. Palionis.

„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo beveik 1,5 mln. galiojančius vairavimo pažymėjimus turinčių asmenų. Maždaug pusė asmenų vairavimo teorijos egzaminus pernai išlaikė iš pirmo karto. Praktikos egzaminus automobiliu su mechanine pavarų dėže iš pirmo karto išlaikė 35 proc., o su automatine pavarų dėže – 38 proc. bandžiusiųjų.

Sandra Matijošienė
Rinkodaros projektų vadovė

Kas turėtų būti jūsų automobilio bagažinėje?

0
Keliaujant ir dalyvaujant eisme gali įvykti pačių įvairiausių netikėtumų. Nenumatyti gedimai, eismo įvykiai, kitos problemos užklumpa nelauktai, tačiau daug kam galima pasiruošti. Jeigu savo automobilyje vežiositės priemones, kurios pritaikytos nenumatytų atvejų ir problemų sprendimui...

Ar verta ilgai taupyti išsvajotam automobiliui?

0
Automobilio įsigijimas visuomet reiškia ganėtinai nemažas išlaidas, todėl išeitys gali būti dvi: reikiamą pinigų sumą galima sutaupyti, arba pasiimti paskolą. Ir vienas, ir kitas pasirinkimas gali būti tikrai palankus, todėl naudinga įvertinti, kokia galimybė...

Ką kiekvienam reikėtų žinoti apie automobilio valytuvus ir jų priežiūrą?

0
  Dėl tam tikrų automobilio detalių keitimo dažniausiai yra kreipiamasi į specialistus, tačiau tam tikras transporto priemonės dalis taip pat galima pasikeisti ir patiems. Vienos jų – tai valytuvai, kuriuos gali pasikeisti kiekvienas. Nors iš...

Nuo pirmadienio atvykstantys į Lietuvą ilgesniam nei 72 val. laikotarpiui privalės atlikti COVID-19 testą

0
Nuo kovo 29 d. ekipažų ir įgulų nariai, vykdantys tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, jei jų buvimo Lietuvoje laikas bus ilgesnis nei 72 val., privalės turėti dokumentą (parengtą viena iš oficialių Europos...

Viena iš draudimo bendrovių klientams Baltijos šalyse pradeda siūlyti dirbtiniu intelektu pagrįstą paslaugą

0
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (toliau – BTA), bendradarbiaudama su Estijos startuoliu „DriveX“, Baltijos šalyse pradeda siūlyti novatorišką, dirbtiniu intelektu pagrįstą sprendimą. Klientams šis sprendimas suteiks galimybę, perkant draudimo polisą žymiai greičiau, patogiau ir...

Paruošti automobilį šiltajam sezonui taip pat svarbu, kaip ir žiemai: ekspertų patarimai, į ką...

0
Mechaniškai tvarkingas automobilis – viena pagrindinių taisyklių, kurios turi laikytis saugumą kelyje norintys užtikrinti vairuotojai. Ekspertai tikina, jog skirti dėmesio transporto priemonės priežiūrai reikia ne tik ruošiantis žiemai, bet ir artėjant šiltajam sezonui. Kaip...

Pavasarį vėl stabdys besiskverbiantis oras iš šiaurės

0
Šiandien Lietuvoje bus debesuota su pragiedruliais. Vietomis nedideli krituliai, vyraus šlapdriba ir lietus. Rytą kai kur rūkas. Vėjas šiaurės, šiaurės vakarų, 7–12 m/s. Aukščiausia temperatūra 2–7 laipsniai šilumos. Sapnų reikšmės » Kovo 18-os naktį vietomis, dieną...

Artimiausiu metu bus permainingi orai, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba.

0
Žemo atmosferos slėgio laukas lems permainingus orus, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba. Kovo 15-os naktį daug kur krituliai (nedidelis lietus, šlapdriba). Vietomis plikledis. Vėjas vakarinių krypčių, 6–11 m/s. Žemiausia temperatūra nuo 2 laipsnių...

Kovo 11-ąją eismo įvykių neišvengta

0
Ketvirtadienį, šventinę Kovo 11-ąją, Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, šalies keliuose eismo įvykių nebuvo išvengta. Policijos pareigūnai, pirminiais duomenimis, užregistravo 40 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 2 įvykiai (Vilniuje ir Pakruojo rajone). Per...

Kovo 9-osios eismo įvykių trumpa apžvalga

0
Kovo 9 d., antradienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 37 eismo įvykius. Dėl neblaivaus vairuotojo kaltės įvyko 1 įvykis (Varėnos r.). 3-uose iš įvykių sužeisti 3 žmonės. Pirminiais duomenimis, miestuose – 2 eismo įvykiai...

Mobilumo lūžis: į darbą elektrobusu, į pajūrį – traukiniu

0
Visuomenės per ateinančius tris dešimtmečius laukia iššūkis – išmokti gyventi be benzininių ir dyzelių automobilių. Iki 2030 m. pusę Lietuvos transporto priemonių parko turėtų sudaryti elektromobiliai, elektrobusai ir kitos mažataršės transporto priemonės, o 2040...

Besibaiminančius elektromobilių eros ramina – sutaupyti galite daugiau nei įsivaizduojate

0
Vis daugiau automobilių gamintojų praneša, kad jau po mažiau nei dešimtmečio visiškai atsisakys vidaus degimo variklių, o nauji modeliai turės tik elektros pavarą. Nors vieni šiuo pokyčiu džiaugiasi ir jau naudojasi elektromobilių teikiamomis naudomis,...

Siuntas Lietuvoje gabens naudodami degalus iš atliekų

0
Logistika ir transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Siekdamos sumažinti daromą poveikį klimato kaitai, logistikos įmonės ieško įvairių būdų sumažinti išmetamų teršalų kiekius: optimizuoja degalų sąnaudas, investuoja...

Savaitgalis šalies keliuose

0
Kalendorinio pavasario pirmąjį savaitgalį, kovo 5–7 d., policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 124 eismo įvykius: penktadienį – 51, šeštadienį – 39, sekmadienį – 34. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 7,3 proc. visų įvykių (Vilniuje...