Pandemija išryškino vairuotojo pažymėjimo vertę – kiek kainuoja noras išmokti vairuoti?

Ar jau skaitėte?

Daugelis gyventojų šiandien neišsiverčia be vairuotojo pažymėjimo, o dėl pandemijos išaugus kurjerių ir kitų su vairavimu susijusių profesijų poreikiui, teisę vairuoti suteikiantis dokumentas tapo dar paklausesnis. Tiesa, karantino suvaržymai kuriam laikui buvo apriboję galimybę mokytis vairuoti, tad šiandien, vairavimo mokyklų atstovų teigimu, norint tai padaryti gali tekti laukti eilėje. Tuo metu finansų ekspertai pažymi, kad siekis išmokti vairuoti gali tapti puikia finansine investicija, tačiau jai svarbu tinkamai pasiruošti.

Atnaujinus veiklą – norinčių išmokti vairuoti antplūdis

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, praėjusiais metais populiariausios B kategorijos vairavimo egzaminą pirmą kartą laikė 26,5 tūkst. gyventojų. Tai yra maždaug 5,5 tūkst. mažiau nei 2019 m. Toks sumažėjimas yra siejamas su pandemija ir šalyje taikytais karantino suvaržymais, dėl kurių kurį laiką paslaugų negalėjo teikti vairavimo mokyklos.

Šių metų kovo mėnesį vairavimo mokykloms atnaujinus veiklą susidarė norinčių išmokti vairuoti eilės. Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ direktorius, vairavimo instruktorius ir treneris Artūras Pakėnas sako, kad karantino metu poreikis išmokti vairuoti nedingo, o norintys tai padaryti vos sulaukę vairavimo mokyklų veiklos atnaujinimo ėmė registruotis teorijos ir vairavimo pamokoms.

„Norint išmokti vairavimo teorijos ir praktikos šiandien gali tekti ilgiau palaukti, nes norinčių išties daug. Sunku pasakyti, ar išaugusį norinčių mokytis vairuoti skaičių lemia padidėjęs teisės vairuoti poreikis, ar dėl veiklos apribojimų susikaupusi masė žmonių negalėjusių to padaryti žiemą. Bet kuriuo atveju, pastarosiomis savaitėmis vairavimo mokykloms darbo tikrai netrūksta“, – sako A. Pakėnas.

Anot jo, didžioji dalis norinčių išmokti vairuoti yra jaunimas – paskutinių klasių moksleiviai ar pirmų kursų studentai, tačiau bendrai siekiančių įgyti vairavimo pažymėjimus amžiaus spektras yra labai platus. Be to, apie pusė į A. Pakėno vadovaujamą vairavimo mokyklą besikreipiančių asmenų teisę vairuoti jau turi, tačiau nori atnaujinti ar pagilinti savo vairavimo įgūdžius.

Išlaidos kiekvienu atveju skiriasi

Be abejo, planuojantiems mokytis vairuoti yra labai aktualus finansinis aspektas. Skaičiuojama, kad vidutinė B kategorijos vairavimo kursų, apimančių teorijos pamokas ir 15 vairavimo pamokų, kaina Vilniuje siekia apie 360–370 eurų. Kaune ir Klaipėdoje vairavimo kursai gali atsieiti maždaug 300 eurų.

Visgi, prie šios sumos gali prisidėti ir papildomos išlaidos – pavyzdžiui, pirmosios pagalbos pamokų išklausymas, iš pirmo karto neišlaikytų mokyklinių teorijos bei vairavimo egzaminų perlaikymas ir, žinoma, papildomos vairavimo pamokos. Papildoma pusantros valandos B kategorijos vairavimo pamoka Vilniuje, priklausomai nuo mokyklos, gali kainuoti 30–40 eurų.

Pabaigus vairavimo kursus mokykloje kiek daugiau nei 10 eurų kainuos teorijos egzaminas „Regitroje“. Sėkmingai jį išlaikius reikės susimokėti 31 eurą už vairavimo egzaminą. Galiausiai, kiek daugiau nei 14 eurų kainuoja vairuotojo pažymėjimo išdavimas bendrąja tvarka.

Visgi, A. Pakėno teigimu, bendra suma, kurią teks skirti norint išmokti vairuoti, kiekvienoje situacijoje labai skiriasi. Vieniems mokytis vairuoti padeda vadinamieji šeimos instruktoriai, todėl jiems gali reikėti mažiau papildomų vairavimo pamokų. Kiti pradeda visiškai „nuo nulio“ ir be jokios pagalbos, todėl jiems dažniausiai reikia daugiau praktikos. Dėl to vairavimo instruktorius siūlo ne skaičiuoti pamokas ir vairavimo valandas, o realistiškai vertinti savo progresą ir įgūdžius.

„Kartais pora papildomų vairavimo pamokų prieš egzaminą gali sutaupyti nemažai lėšų ateityje. Ne tik dėl egzamino „Regitroje“ perlaikymo, kuris kainuoja. Tikrai būna nemažai atvejų, kai žmonės šiaip ne taip išlaiko vairavimo egzaminą, tačiau po to bijo išvažiuoti į gatves, įsigyja automobilį, tačiau jo nenaudoja, visai pamiršta įgūdžius ir galiausiai po kelių metų grįžta į vairavimo mokyklas dar pasimokyti“, – pasakoja A. Pakėnas.

Jis skaičiuoja, kad daugiau nei pusei mokinių įstatymų numatyto minimalaus 30 akademinių valandų praktinio vairavimo kurso nepakanka, o vidutiniškai besimokantiems vairuoti prireikia 10 papildomų pamokų.

Įgiję teisę vairuoti galvoja ir apie automobilį

„General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis pastebi, kad vairuotojo pažymėjimo svarba nuolat auga, o šių dienų kontekste gali tapti ir puikia investicija į ateitį. Įgyta teisė vairuoti taip pat paskatina ir susimąstyti apie nuosavą transporto priemonę, kuri ne tik palengvina kasdienybę, bet ir suteikia papildomo uždarbio galimybes.

„Esame taip įpratę prie vairuotojo pažymėjimo ir automobilio, kad dažnai net nesusimąstome, kokius pranašumus jie mums suteikia. Tai ypač išryškėjo pandemijos sąlygomis, kai dėl veiklos apribojimų gyventojai aktyviai ieško papildomų uždarbio galimybių ar net persikvalifikuoja. Ne paslaptis, kad šiuo metu yra itin išaugusi kurjerių, maisto išvežiotojų ir kitų su vairavimu glaudžiai susijusių profesijų paklausa. Toks darbas gali tapti puikiu priedu prie pajamų šiuo sudėtingu laikotarpiu“, – kalba E. Palionis.

Jis taip pat pabrėžia, kad po teisės vairuoti įgijimo dažnai seka automobilio pirkimas, tad šias išlaidas būtina iš anksto planuoti, įvertinant savo finansines galimybes.

„Tokias investicijas reikėtų iš anksto planuoti, joms ruoštis ir atsidėti tam tikrą dalį pajamų. Visgi, neretai vairuotojo pažymėjimo ir automobilio poreikis kyla netikėtai – pavyzdžiui, gavus darbo, kuriam būtina nuosava transporto priemonė ir teisė vairuoti, pasiūlymą. Tokiu atveju, išeitimi gali tapti pirkimas išsimokėtinai, kai už vairavimo kursus mokama dalimis, ar paskola automobiliui įsigyti. Žinoma, prieš priimant finansinio įsipareigojimo sprendimą svarbu įvertinti savo finansines galimybes, o esant poreikiui, pasikonsultuoti su specialistais dėl jums tinkamiausių sąlygų“, – apie skolinimosi galimybes kalba E. Palionis.

„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo beveik 1,5 mln. galiojančius vairavimo pažymėjimus turinčių asmenų. Maždaug pusė asmenų vairavimo teorijos egzaminus pernai išlaikė iš pirmo karto. Praktikos egzaminus automobiliu su mechanine pavarų dėže iš pirmo karto išlaikė 35 proc., o su automatine pavarų dėže – 38 proc. bandžiusiųjų.

Sandra Matijošienė
Rinkodaros projektų vadovė

Ketvirtadienio eismo įvykiai

0
Liepos 22-ąją, ketvirtadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 57 eismo įvykius. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 2 (Raseiniuose ir Ukmergės rajone). 15 atvejų, kai transporto priemonės susidūrė su gyvūnais (sužeistas 1 žmogus). Šie įvykiai...

Lietuvoje ilgainiui neliks krašto kelių siauresnių nei 5 metrai

0
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto kelius, kurių kelio dangos plotis nesiekia 5 metrų. Pagal viešai paskelbtą „Krašto kelių, kurie neatitinka kelio kategorijos (kelio dangos plotis...

Universalo kėbulo tipo automobilis – lietuvių favoritas ir darbui ir atostogoms

0
Kone šimtaprocentinis viešbučių, SPA centrų bei kempingų užimtumas Lietuvos kurortuose rodo, jog šiemet žmonės kur kas aktyviau atostogauja Lietuvoje nei užsienyje. Anot automobilių pardavimo eksperto Pauliaus Valiukėno ši tendencija išryškėjo ir pirkėjų, besidairančių naudotų...

Šalyje valstybinės reikšmės kelių dangos sausos, eismo sąlygos geros

0
Artimiausiomis dienomis į Lietuvą iš vakarų, šiaurės vakarų slinks vidutiniškai šilti orai. Liepos 22-os dieną gausesnio lietaus nenumatoma. Vėjas šiaurės vakarų, vakarų 7–12 m/s. Temperatūra 21–26 laipsniai šilumos. Sudoku Online: Žaisti sudoku internete Liepos 23-os dieną šiaurinėje...

Antradienis – pėsčiųjų perėjose nukentėjo ir pėsčiasis, ir dviračio vairuotojas

0
Liepos 13 d., antradienį, pirminiais duomenimis, 8-iuose eismo įvykiuose sužeisti 9 žmonės (3 nepilnamečiai – motociklais važiavę 2 jaunuoliai ir pėsčiasis). Viename įvykyje nukentėjo 2 asmenys. Esant šlapiai kelio dangai įvyko 2 įvykiai, tamsiuoju...

Egidijus Gutaravičius neatstovaus „Gera dovana“ komandos

0
Daugkartinis Lietuvos ir Pabaltijo žiedinių lenktynių prizininkas ir nugalėtojas Egidijus Gutaravičius neatstovaus „Gera dovana“ komandos 2021 metų „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynėse. „Noriu padėkoti „Gera dovana“ kolektyvui už ilgalaikį sėkmingą bendradarbiavimą. Dėka jų...

Eismo įvykių apžvalga

0
Birželio 9 dieną, trečiadienį, pirminiais duomenimis, 17-oje eismo įvykių sužeista 19 žmonių, tarp jų – 5 nepilnamečiai (3 keleiviai, motociklo vairuotoja, pėsčiasis pėsčiųjų perėjoje). Tarp nukentėjusiųjų – daugiausia vairuotojų (53 proc.). Viename įvykyje (Ukmergės...

Beveik kas antras dviratininkas ir paspirtuko vairuotojas – be šalmo

0
Naujausi tyrimai rodo, kad du iš trijų Lietuvos gyventojų važinėja dviračiais arba paspirtukais, tačiau beveik kas antras, naudodamasis šiomis transporto priemonėmis, nesideda šalmo. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šylant orams auga ir traumų, susijusių su...

Trečiadienis – viename įvykyje nukentėjo trys nepilnamečiai

0
Gegužės 26 dieną, trečiadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 65 eismo įvykius. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 2 įvykiai (Klaipėdoje ir Panevėžyje). Transporto priemonių susidūrimų su gyvūnais atvejų – 15 (Vilniuje ir Akmenės, Kaišiadorių...

Ką reikia žinoti draudžiantis, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai?

0
Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutartyje, iš tiesų, yra viena iš esminių aplinkybių nustatant riziką bei draudimo sutarties kainą. Dažniausiai esame linkę galvoti apie automobilio vairuotojo...

Penkios dažniausiai pasitaikančios apgavystės, kuriomis naudojasi automobilių pardavėjai

0
Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti lūkesčius pateisinančio automobilio, būsimo pirkinio paieškos gali tapti dideliu galvos skausmu. Viena pagrindinių naudotų automobilių rinkos problemų yra ta, kad pirkėjai rizikuoja patekti į...

Autoera.lt

0
Stabdžių suportai (stabdžių apkabos) Diskinių stabdžių mechanizmas yra sudarytas iš daugybės įvairių komponentų. Viena iš jų yra stabdžių suportai. Šios dalys yra svarbios bei dažnai matomos, jeigu geriau įsižiūrėsite į savo automobilio ratus. Nors tai...

Pandemija išryškino vairuotojo pažymėjimo vertę – kiek kainuoja noras išmokti vairuoti?

0
Daugelis gyventojų šiandien neišsiverčia be vairuotojo pažymėjimo, o dėl pandemijos išaugus kurjerių ir kitų su vairavimu susijusių profesijų poreikiui, teisę vairuoti suteikiantis dokumentas tapo dar paklausesnis. Tiesa, karantino suvaržymai kuriam laikui buvo apriboję galimybę...

Kas turėtų būti jūsų automobilio bagažinėje?

0
Keliaujant ir dalyvaujant eisme gali įvykti pačių įvairiausių netikėtumų. Nenumatyti gedimai, eismo įvykiai, kitos problemos užklumpa nelauktai, tačiau daug kam galima pasiruošti. Jeigu savo automobilyje vežiositės priemones, kurios pritaikytos nenumatytų atvejų ir problemų sprendimui...