„Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose virš 30 automobilių

Ar jau skaitėte?

Užkietėjusius benzingalvius „pasodinti ant laido“ gali būti sunkesnė užduotis nei atrodytų iš pirmo žvilgsnio. Viena yra epizodiškai pasitaškyti kilovatvalandėmis mėgaujantis elektromobilių dinamika ir visa kas kita aukštyn kojom apversti kasdienius ilgesnių kelionių planavimo įpročius, perprasti viešų įkrovimo stotelių darbo ypatumus, baterijų pildymo greitį ir kitką. Bent kartą įstrigus pusiaukelėje galima smarkiai nusivilti pačia transporto elektrifikacijos idėja.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimai nėra išimtis. Ne pirmus metus elektros varikliais varoma ir baterijas turinti technika sudaro trečdalį, o pridėjus iš tinklo įkraunamus hibridinius modelius – net pusę visų konkurso dalyvių. Tad efektyvus baterijų „maitinimas“ yra viena kertinių renginio sėkmės sąlygų.

Kaip tik todėl pažintis su techninį sprendimą pasiūliusios kompanijos „Inbalance“ įkūrėjais konkurso organizatorių veidus papuošė plačiomis šypsenomis. „Inbalance“ komandos sukurtos originalaus dizaino, išmanios elektromobilių įkrovimo stotelės bus sumontuotos „Lietuvos metų automobilio“ bandymų stovyklose Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) sektorinio praktinio mokymo centre bei Druskininkuose.

Sukūrė kitokį sprendimą

Kuo ypatingas „Inbalance“ ir kuo skiriasi nuo kitų šios rinkos žaidėjų? Vienas kiek daugiau nei dvejus metus gyvuojančios kompanijos bendraįkūrėjų ir vadovų Simonas Stankus atvirauja, kad ekspertų pripažinimą lėmė viena detalė.

„Akivaizdu, kad spartus elektromobilių skaičiaus augimas sukurs iki šiol neregėtą elektros energijos poreikį, kuriam tinklai tikrai nėra pasiruošę. Jie nepakels tokio krūvio, nes tiesiog nebuvo tam sukurti. Jeigu įkrovimo infrastruktūra nebus įrenginėjama išmaniai, turėsime nuolatinius visiškus elektros tiekimo nutrūkimus, arba reikės atnaujinti visą elektros tiekimo tinklą“, – aiškino jis.

„Inbalance“ sukurtas sprendimas leidžia optimizuoti elektros vartojimą ir patenkinti augantį elektromobilių įkrovimo poreikį be būtinybės keisti esamą elektros instaliacijos infrastruktūrą. Įkrovimo stotelės elektros energiją paskirsto dinamiškai, todėl galima sklandžiai įrengti daugiau stotelių su mažesniu galios įvadu.

„Tam tikrais programinės įrangos technologiniais aspektais, leidžiančius subalansuoti galią, mes padedam įveikti nemažai sudėtingų elektromobilių įkrovimo infrastruktūros dilemų“, – teigia S. Stankus.

Kitas „Inbalance“ kūrėjas Nerijus Šiaulys atkreipia dėmesį, jog lig šiol Lietuvoje elektromobiliai patrauklūs buvo sąlyginai mažai daliai žmonių, turinčių galimybę baterijas įkrauti savo namuose.

„Dabar elektromobilių mūsų šalyje yra apytiksliai 3700 arba mažiau nei 0,4 proc. nuo viso transporto parko. Sąlyginai lėtus pokyčius šioje srityje mūsų manymu lemia tai, kad 95 proc. žmonių, gyvenančių daugiabučiuose, dabartinė elektra varomos technikos baterijų įkrovimo infrastruktūra yra, švelniai tariant, ne itin patogi. Mes kaip tik orientuojamės į šią rinkos dalį ir esam sumąstę, kaip radikaliai padidinti įkrovimo stotelių gyventojams prieinamumą“, – teigia N. Šiaulys.

Daugiau nei 30 dalyvių

Šių metų rinkimuose esančių modelių vertė siekia kiek beveik 2 mln. eurų, vidutiniškai vienas automobilis kainuoja apie 60 tūkst. eurų. Netrūksta šiemet ir galingų modelių, kurių dokumentuose įrašyti skaičiai, liudijantys galią, perkopia ir 500 AG. Vidutiniškai vienam konkurse esančiam modeliui tenkanti galia siekia daugiau nei 240 AG, o pagreitėjimo laikas siekia apie 7,8 sek.

Visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašas:

  • „Alfa Romeo Stelvio“
  • „Aston Martin DBX“
  • „Audi e-tron GT“
  • „Audi Q4 e-tron”
  • „Citroën C3 Aircross“
  • „Citroën C4“
  • „Citroën ë-c4“
  • „Cupra Formentor“
  • EQA
  • „Fiat 500e“
  • „Ford Mustang Mach-E“
  • „Hyundai Bayon“
  • „Hyundai i20“
  • „Hyundai IONIQ 5“
  • „Hyundai Santa Fe“
  • „Hyundai Tucson“
  • „Jaguar F-Pace SVR“
  • „Jaguar F-Type“
  • „Jeep Compass“
  • „Mercedes-Benz C klasė“
  • „Nissan Qashqai“
  • „Opel Mokka-e“
  • „Peugeot 508 PSE“
  • „Porsche Macan S“
  • „Renault Arkana“
  • „Seres 3“
  • „Subaru Outback Touring“
  • „Škoda Enyaq iV“
  • „Toyota Yaris Cross“
  • „Volkswagen Arteon Shooting Brake“
  • „Volkswagen ID.4“

Lapkričio 5-6 dienomis visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ karavanas persikelia į Vilniaus automechanikos ir verslo (VAVM) mokyklos sektorinio mokymo centrą Bukiškyje. Čia laukia bandymai ant slidžių dangų, BTA šeimos automobilių modelių bandymai, sportiškiausio modelio paieškos ir kiti testai.

Lapkričio 8-14 dienomis konkursas persikels į Druskininkus – komisija apsistos absoliučiai naujame, visiškai neseniai atidarytame LSC sporto komplekse „Druskininkai“. Čia konkurso komisijos nariai kartu su VGTU mokslininkais atliks specialius greitėjimo, stabdymo, autonominių sistemų veikimo testus, bandymus visureigiams.

Priminimas: draudžiamas paspirtukų ir motorinių dviračių eismas Kuršių marių krantine Nidoje

0
Neringos savivaldybė primena, kad Kuršių marių krantinėje nuo sporto mokyklos iki Purvynės gatvės draudžiamas motorinių dviračių ir paspirtukų eismas. Kaip laikomasi šio draudimo, šiandien tikrino Neringos savivaldybės administracijos specialistai kartu su Klaipėdos AVPK Neringos policijos...

Klaipėdos autobusuose už kelionę jau galima atsiskaityti ir bankine kortele

0
Trečiadienį, gegužės 24 dieną, oficialiai startavo atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslauga. Vienas pirmųjų naująją galimybę 10-ojo maršruto autobuse išbandė Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus. „Labai džiugu, kad žmogui, atvykusiam iš bet kurio pasaulio taško, yra galimybė susimokėti...

Sezoniniai parkavimo tvarkos pokyčiai Klaipėdos miesto pajūryje

0
Nuo pirmadienio, gegužės 1 dienos, vasaros sezonui apmokestinamas parkavimas pajūryje, o miesto centre į vėlesnį vakarą nusitęsia apmokestinamo parkavimo laikas. Nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 dienos rinkliavą privalu mokėti visame Klaipėdos miesto pajūryje: Melnragėje,...

Telšiuose atidaryta dar viena automatinė degalinė

0
Automatinių degalinių tinklas „Neste“ plečia veiklos geografiją ir Telšiuose, magistraliniame kelyje Šiauliai – Palanga, atidaro naują automatinę degalinę. Naujai pastatyta ir įrengta degalinė veiks visą parą. Be degalų joje galima įsigyti priedo „AdBlue“ bei pasinaudoti...

Kas kaltas, kai nepavyksta prasilenkti siauroje gatvėje

0
Pagreitį įgavęs gatvių siaurinimas ir renovavimas kartais sulaukia vis daugiau vairuotojų pasipiktinimo – dėl projektuotojų priimtų sprendimų ir mažiau gatvėse automobilių parkavimui paliktos vietos neretai sunku net prasilenkti. O kartais to padaryti nepavyksta, apgadinamos...

Savaitės eismo įvykių apžvalga, žuvo 1 žmogus

0
Per savaitę, balandžio 28–gegužės 4 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, 45 eismo įvykiuose žuvo 1 žmogus (keturračio motociklo vairuotojas), 47 sužeisti, tarp jų 9 nepilnamečiai (4 pėstieji, iš jų 3 – pėsčiųjų perėjose, 3 mopedų...

Vairuodami negalite naudotis mobiliuoju telefonu rankomis: įsidėmėkite ir keiskite įpročius

0
Nuo gegužės 1 d. vairuotojui draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis, išskyrus tris atvejus: kai automobilis ar kita vairuojama transporto priemonė stovi, jei vairuojant mobiliojo ryšio priemonė valdoma laisvų rankų įranga ir telefonas yra...

Perkate naudotą automobilį? Kokius valymo darbus rekomenduoja atlikti specialistai

0
Transporto priemonių valymo įpročiai keičiasi. Anksčiau pirkėjai šią paslaugą užsakinėdavo įsigiję automobilį, dabar vis dažniau valymo paslaugą atlieka automobiliais prekiaujančios įmonės, klientui tuo nesirūpinant. Tačiau kai kuriuos darbus įsigijus naudotą automobilį rekomenduojama atlikti beveik...

Neskubėkite traukti piniginės nutikus nelaimei kelyje – ne kiekvienas pasinaudoja jam priklausančia pagalba

0
Gerėjant orams, gyventojai vis dažniau keliauja automobiliais tolimesnius maršrutus, o su tokiomis kelionėmis neišvengiamai daugiau nutinka ir įvairių eismo įvykių. Pastebima, kad vairuotojai toli gražu ne visuomet pasinaudoja techninės pagalbos kelyje privalumais. Dvi populiariausios pagalbos...

Per savaitę Lietuvos policija šalyje išaiškino daugiau nei 9,5 tūkstančio pažeidėjų

0
Praėjusią savaitę, nuo pirmadienio iki sekmadienio, daugiau dėmesio buvo skirta greičio kontrolei, dirbo didesnės policijos pareigūnų pajėgos. Lietuvos policija, surengusi daugiau kaip 80 policinių priemonių visose apskrityse, preliminariai išaiškino 9 535 motorinių transporto priemonių...

Klaipėdos apskrities keliuose patruliuoti pradeda kelių policijos motociklai

0
Šylant orams į kelius ir miestų gatves išrieda vis daugiau motociklų, patruliuoti tarnybiniais motociklais 2023 m. balandžio 14 d. pradeda ir Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus pareigūnai. Eismo saugumui užtikrinti ir greičio viršijimo...

Savarankiškas vaikų važiavimas dviračiu: ką akcentuoti prieš išleidžiant juos į kelią

0
Sinoptikams žadant vis šiltesnius orus ir, panašu, tikrąjį pavasarį, nenumaldomai artėja metas nupūsti dulkes nuo dviračio. Šios transporto priemonės populiarumas miestuose dėl sparčiai tiesiamų dviračių takų ir galimybių išvengti eismo spūsčių didėja ne tik...

Kačerginės trasos atgimimo sieks jungtinės ministerijų, savivaldybės ir sporto organizacijų pajėgos

0
Vienintelė Lietuvoje automobilių ir motociklų žiedinė trasa „Nemuno žiedas“ sulauks investicijų, kurios leis atnaujinti šį objektą ir sugrąžinti į šią trasą sportininkus. Tarpinstitucinį memorandumą dėl automobilių ir motociklų žiedinės lenktynių trasos „Nemuno žiedas“ rekonstrukcijos pasirašė...

Policijos pareigūnai primins dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams jų atsakomybę

0
Dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai yra viešojo judėjimo dalyviai. Jiems galioja nustatytos taisyklės, o už jų nesilaikymą skiriamos baudos nuo 10 iki 230 eurų. Tam, kad dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai patys išvengtų nelaimių...