„Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose virš 30 automobilių

Ar jau skaitėte?

Užkietėjusius benzingalvius „pasodinti ant laido“ gali būti sunkesnė užduotis nei atrodytų iš pirmo žvilgsnio. Viena yra epizodiškai pasitaškyti kilovatvalandėmis mėgaujantis elektromobilių dinamika ir visa kas kita aukštyn kojom apversti kasdienius ilgesnių kelionių planavimo įpročius, perprasti viešų įkrovimo stotelių darbo ypatumus, baterijų pildymo greitį ir kitką. Bent kartą įstrigus pusiaukelėje galima smarkiai nusivilti pačia transporto elektrifikacijos idėja.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimai nėra išimtis. Ne pirmus metus elektros varikliais varoma ir baterijas turinti technika sudaro trečdalį, o pridėjus iš tinklo įkraunamus hibridinius modelius – net pusę visų konkurso dalyvių. Tad efektyvus baterijų „maitinimas“ yra viena kertinių renginio sėkmės sąlygų.

Kaip tik todėl pažintis su techninį sprendimą pasiūliusios kompanijos „Inbalance“ įkūrėjais konkurso organizatorių veidus papuošė plačiomis šypsenomis. „Inbalance“ komandos sukurtos originalaus dizaino, išmanios elektromobilių įkrovimo stotelės bus sumontuotos „Lietuvos metų automobilio“ bandymų stovyklose Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) sektorinio praktinio mokymo centre bei Druskininkuose.

Sukūrė kitokį sprendimą

Kuo ypatingas „Inbalance“ ir kuo skiriasi nuo kitų šios rinkos žaidėjų? Vienas kiek daugiau nei dvejus metus gyvuojančios kompanijos bendraįkūrėjų ir vadovų Simonas Stankus atvirauja, kad ekspertų pripažinimą lėmė viena detalė.

„Akivaizdu, kad spartus elektromobilių skaičiaus augimas sukurs iki šiol neregėtą elektros energijos poreikį, kuriam tinklai tikrai nėra pasiruošę. Jie nepakels tokio krūvio, nes tiesiog nebuvo tam sukurti. Jeigu įkrovimo infrastruktūra nebus įrenginėjama išmaniai, turėsime nuolatinius visiškus elektros tiekimo nutrūkimus, arba reikės atnaujinti visą elektros tiekimo tinklą“, – aiškino jis.

„Inbalance“ sukurtas sprendimas leidžia optimizuoti elektros vartojimą ir patenkinti augantį elektromobilių įkrovimo poreikį be būtinybės keisti esamą elektros instaliacijos infrastruktūrą. Įkrovimo stotelės elektros energiją paskirsto dinamiškai, todėl galima sklandžiai įrengti daugiau stotelių su mažesniu galios įvadu.

„Tam tikrais programinės įrangos technologiniais aspektais, leidžiančius subalansuoti galią, mes padedam įveikti nemažai sudėtingų elektromobilių įkrovimo infrastruktūros dilemų“, – teigia S. Stankus.

Kitas „Inbalance“ kūrėjas Nerijus Šiaulys atkreipia dėmesį, jog lig šiol Lietuvoje elektromobiliai patrauklūs buvo sąlyginai mažai daliai žmonių, turinčių galimybę baterijas įkrauti savo namuose.

„Dabar elektromobilių mūsų šalyje yra apytiksliai 3700 arba mažiau nei 0,4 proc. nuo viso transporto parko. Sąlyginai lėtus pokyčius šioje srityje mūsų manymu lemia tai, kad 95 proc. žmonių, gyvenančių daugiabučiuose, dabartinė elektra varomos technikos baterijų įkrovimo infrastruktūra yra, švelniai tariant, ne itin patogi. Mes kaip tik orientuojamės į šią rinkos dalį ir esam sumąstę, kaip radikaliai padidinti įkrovimo stotelių gyventojams prieinamumą“, – teigia N. Šiaulys.

Daugiau nei 30 dalyvių

Šių metų rinkimuose esančių modelių vertė siekia kiek beveik 2 mln. eurų, vidutiniškai vienas automobilis kainuoja apie 60 tūkst. eurų. Netrūksta šiemet ir galingų modelių, kurių dokumentuose įrašyti skaičiai, liudijantys galią, perkopia ir 500 AG. Vidutiniškai vienam konkurse esančiam modeliui tenkanti galia siekia daugiau nei 240 AG, o pagreitėjimo laikas siekia apie 7,8 sek.

Visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašas:

  • „Alfa Romeo Stelvio“
  • „Aston Martin DBX“
  • „Audi e-tron GT“
  • „Audi Q4 e-tron”
  • „Citroën C3 Aircross“
  • „Citroën C4“
  • „Citroën ë-c4“
  • „Cupra Formentor“
  • EQA
  • „Fiat 500e“
  • „Ford Mustang Mach-E“
  • „Hyundai Bayon“
  • „Hyundai i20“
  • „Hyundai IONIQ 5“
  • „Hyundai Santa Fe“
  • „Hyundai Tucson“
  • „Jaguar F-Pace SVR“
  • „Jaguar F-Type“
  • „Jeep Compass“
  • „Mercedes-Benz C klasė“
  • „Nissan Qashqai“
  • „Opel Mokka-e“
  • „Peugeot 508 PSE“
  • „Porsche Macan S“
  • „Renault Arkana“
  • „Seres 3“
  • „Subaru Outback Touring“
  • „Škoda Enyaq iV“
  • „Toyota Yaris Cross“
  • „Volkswagen Arteon Shooting Brake“
  • „Volkswagen ID.4“

Lapkričio 5-6 dienomis visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ karavanas persikelia į Vilniaus automechanikos ir verslo (VAVM) mokyklos sektorinio mokymo centrą Bukiškyje. Čia laukia bandymai ant slidžių dangų, BTA šeimos automobilių modelių bandymai, sportiškiausio modelio paieškos ir kiti testai.

Lapkričio 8-14 dienomis konkursas persikels į Druskininkus – komisija apsistos absoliučiai naujame, visiškai neseniai atidarytame LSC sporto komplekse „Druskininkai“. Čia konkurso komisijos nariai kartu su VGTU mokslininkais atliks specialius greitėjimo, stabdymo, autonominių sistemų veikimo testus, bandymus visureigiams.

Kelininkai: vairuotojai ypatingą budrumą turi išlaikyti atokesniuose keliuose

0
Iškritus pirmajam sniegui, šalies kelius prižiūrinti įmonė „Kelių priežiūra“ sako, kad kelių priežiūros darbus užtikrino, yra pasiruošusi žiemai ir atkreipia dėmesį, kad valstybinių kelių priežiūra atliekama vadovaujantis reglamentais, apibrėžiančiais, kada ir kokie darbai turi...

Kelio darbai vyksta ir šaltuoju sezonu: ką svarbu žinoti vairuotojams?

Net ir artėjant žiemai, rajonų keliuose ir miestų gatvėse toliau vyksta remonto ir asfaltavimo darbai, dėl kurių dažnai taikomi eismo ribojimai. Visgi vairuotojai ne visuomet jų sąžiningai paiso, todėl tokiuose ruožuose pasitaiko pavojingų eismo...

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu. Šiandien pirmoje dienos pusėje daug kur, antroje – vietomis krituliai, vyraus sniegas, šlapdriba. Ryte ir vakare daug kur plikledis, kai kur rūkas, galima silpna...

Ekspertas patarė, kaip elgtis slidžiame kelyje

0
Prieš kelius nuklojant sniegui ar jį padengiant vos matomam ledo sluoksniui atsakingai paruošiame automobilį – jį apauname patikimomis padangomis, langų plovimo skysčio bakus užpildome ir labai žemoje temperatūroje neužšąlančiu skysčiu, o priverstinis apsilankymas autoservise...

„Volkswagen“ pristatė atnaujintą „T-Roc“

0
Šią savaitę „Volkswagen“ pasauliui pristatė atnaujintą „T-Roc“. Modernus dizainas, inovatyvūs vairuotojo asistentai ir gausybė skaitmeninių paslaugų užtikrins tolimesnę šio krosoverio sėkmę. „T-Roc“ ir „T-Roc R“ eksterjeras tapo aštresnis, o interjeras buvo patobulintas aukštos kokybės...

Blogiausių valstybinės reikšmės kelių remontui 9 mln. eurų

0
Šiais metais VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) sudarė sutarčių už maždaug 9 mln. eurų beveik 100 km blogiausių valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga šalyje remontui. Darbai pradėti vykdyti šiais...

Kas yra 3PL kontraktinė logistika

0
3PL kontraktinė logistika pasireiškia tada, kai vienas paslaugų teikėjas patiki savo tiekimo grandinę, sandėliavimo paslaugų valdymą, krovinių krovimą bei visa kita, kas yra susiję su paslaugų valdymu, trečiajai šaliai.  Kuo naudinga 3PL kontraktinė logistika? Faktas yra...

Trys paros – neblaivaus asmens sukeltame eismo įvykyje žuvo du žmonės

0
Lapkričio 12–14 dienomis, penktadienį–sekmadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 130 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 8 proc. įvykių. Atvejų, kai transporto priemonės susidūrė su gyvūnais, – 37. Pirminiais duomenimis, 14-oje eismo įvykių...

„Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose virš 30 automobilių

0
Užkietėjusius benzingalvius „pasodinti ant laido“ gali būti sunkesnė užduotis nei atrodytų iš pirmo žvilgsnio. Viena yra epizodiškai pasitaškyti kilovatvalandėmis mėgaujantis elektromobilių dinamika ir visa kas kita aukštyn kojom apversti kasdienius ilgesnių kelionių planavimo įpročius,...

Ketvirtadienio eismo įvykiai

0
Lapkričio 4-ąją, ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, įvyko 4 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Sužeisti 4 eismo dalyviai, tarp jų – 1 nepilnametis. Nukentėjo 3 pėstieji (pėsčiųjų perėjose tamsiuoju paros metu) ir viešojo transporto (autobuso) keleivis....

Keičiu padangas. Kaip žinoti, kuris autoservisas jomis pasirūpins tinkamai?

0
Netrukus įsibėgės padangų keitimo sezonas ir vairuotojai užplūs transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų centrus. Kaip žinoti, kuris autoservisas atsakingai tvarko atliekas, jų nedegina ir nešalina miškuose bei kitose atokesnėse vietose? Audioknygos turiningam savaitgaliui! Daugiausia...

Spalio 18-oji – tamsiuoju paros metu žuvo pėsčiasis

0
Spalio 18 dieną, pirmadienį, eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 1 žmogus (pėsčiasis), 13 sužeista. Daugiausia nukentėjo vairuotojų (5) ir pėsčiųjų (4), vienas eismo įvykis – pėsčiųjų perėjoje. Į eismo įvykį pateko dviračiu važiavęs garbaus...

Sukčiai už nuostolius kelyje bando gauti milijonines sumas

0
Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie neteisėtai bando gauti išmokas nutikus nelaimei kelyje. Net mažiausias eismo įvykis sukelia pakankamai daug streso, o dar daugiau jo gali kilti sužinojus, kad...

Profesionalaus lenktynininko patarimai: kaip suvaldyti automobilį rudens keliuose

0
Atėjus lietingam metų sezonui vis dažniau tenka važinėti slidžiose gatvėse ir keliuose, kurių danga dažnai labai skirtinga. Ruduo – metas, kuomet vairavimo sąlygos keičiasi iš esmės. Rytą gali čiuožinėti, dienos metu mėgautis saule, o...