Lenktynininkas Dominykas Butvilas: trys patarimai vairuojant mieste kiekvienam

Ar jau skaitėte?

„Vairavimas didesniame mieste turi savų iššūkių. Vienas pagrindinių yra dėmesio išlaikymas. Kuo didesnis miestas – tuo spartesnis automobilių srautas. Atrodo vieną minutę leki ir skubi, o už kelių akimirkų jau stovi kamštyje. Toks kontrastingas judėjimas neleidžia atrasti važiavimo ritmo, kokį turi ilgoje kelionėje, o dėl to vairuotojai patys prisidaro problemų“, – sako lenktynininkas.



Anot jo, vairavimą mieste galima paversti visai kitokiu, išsprendus tris esmines problemas, tarp kurių pirmoji Lietuvoje – vis dėl ko atitenka mobiliajam telefonui, antra – tinkamam laiko planavimui ir trečia – vairavimo etiketui.

„Vairuotojai ima blaškytis, stovėdami grūstyje nenori gaišti brangaus laiko „nieko neveikdami” ir pradeda skaityti naujienas telefonuose, svajoja, kiti – dirba, supainioję biurą su automobiliu. Visam srautui staiga pajudėjus, nuolat matome tokių „užmigusių” vairuotojų, kurių lėta reakcija atsiliepia visiems už jų likusiems eismo dalyviams. Tokios klaidos, žmogiškas dalykas, bet susikaupimą vairuojant priskirčiau prie iššūkių, o pagrindine priežastimi to – telefoną“,  – pažymi D. Butvilas.

Lenktynininkas pataria abejojantiems tuo ar norintiems įsitikinti, jog nepapuola tarp tokių, vakarais atkreipti dėmesį į telefono naudojimo trukmę, pasitikrinant ją programėlėse, o norintiems atsikratyti šio įpročio – telefoną laikyti nepatogioje ir sunkiai pasiekiamoje automobilio vietoje.

„Mobilusis įrenginys yra tapęs neatsiejamu mūsų kasdienybėje, nors turime pažangiausias technologijas mašinose. Neslėpsiu, su tuo susidūriau ir pats. Bet pradėjęs jį automobilyje laikyti ten, kur negalima taip paprastai pasiekti, greitai pakeičiau įpročius, o visus reikalus stengiuosi tvarkyti skambučio metu, laisvų rankų įrangos pagalba, bet ne rašant žinutes ar naršant telefone. Tereikėjo savaitės, šiam įpročiui atsikratyti“, – sako jis.

Anot jo, antroji problema, kurią dažnai daro ir pats – prastas laiko planavimas. Vilniui ir Kaunui sparčiai besitvarkant, vis sunkiau įvertinti, kiek laiko užtruks kelionė per miestą.

„Tad jeigu judi gerokai lėčiau nei tikėjaisi – pradedi skubėti, nervintis, vėluoti. O taisyklė paprasta, mieste nepriskubėsi. Todėl stengiuosi prie savo idealaus atvykimo laiko pridėti papildomas dešimt – penkiolika minučių ir startuoti anksčiau, nors ir ne visada pavyksta“, – sako sportininkas.

D. Butvilas pažymi, kad vairavimo kultūra ir mūsų elgesys keliuose, trečia tarp išskirtinų spūsčių problemų, kurią galima pakeisti labai paprastai.

„Mes, žmonės, esame gan juokingi sutvėrimai, jeigu pastovime vienoje vietoje 30 sekundžių, kažkodėl pradedame manyti, jog ta vieta jau mums priklauso. Taip juk nėra. Patariu visada įleisti kitus automobilius kurie paprašo persirikiuoti į „jūsų“ eilę – taip eismas juda daug greičiau ir sklandžiau. Visiems vairuotojams patarčiau išlikti kantriems ir mandagiems, „negailėti“ vietos kitiems eismo dalyviams“, – akcentuoja lenktynininkas.

Sportininko teigimu, priešingai nei kitose šalyse, Lietuvoje vairavimo kultūra dar nėra pakankamai aukšto lygio, nors ją pakelti – galime kiekvienas, nedėdami jokių didelių pastangų.

„Skaičius tų, kurie užleidžia pravažiuoti, pakeisti juostą, auga, tačiau dar ne taip, kaip norėtųsi. O būtent tai yra vienas geriausių sprendimų, padedantis kelionę mieste paversti malonia, o ne kančia, kaip kartais gali pasirodyti“, – sako jis.



D. Butvilas pažymi, kad nors ir kartais esame šiauriečiai, vairavimo temperamentui artimi italams, tik skirtumas tarp tautų tas, kad nors italai yra karšto būdo, konfliktai pas juos būna daugiau „parodiniai“, pabaigoje dažniau palydimi atsiprašymais, o ne užgauliojimais.

„Kivirčų prie vaikų darželių vakare, vaikų pasiimti atvykusių tėvų Italijoje tikrai nepamatysi, bet pas mus – dar gali. Ir tikrai nesvarbu, ar tai bus itališkų, prancūziškų, ar japoniškų automobilių vairuotojai“, – sako jis.

Lietuvos keliais D. Butvilas važinėja su sportišku „Alfa Romeo Stelvio“ automobiliu: „Pastebėjau, kad persėdus į itališką automobilį perėmiau dalelę itališko temperamento – pradėjau važinėti greičiau, aktyviau manevruoti eisme ir žinoma, mažiau miegoti sankryžose. Juokinga, kad ir garso signalą panaudoju vis dažniau. Italai „pypsi“ nuolat, bet tai daro nepiktai. Mūsų vairuotojai Lietuvoje vis tiek yra šiauriečiai – jeigu pamatė, kad jam signalizuoja, dažnas įsižeis, pradės auklėti vienas kitą, ar dar blogiau – eis pasikalbėti. Aš į tai žiūriu lengvabūdiškiau – „pypsiu“ nepiktai ir be keiksmažodžių. Taigi, jeigu išgirsite garso signalą iš raudono itališko automobilio – labai nepykite, galite pamojuoti atgal ir pasisveikinti“, – juokiasi lenktynininkas.

Sportininkas atkreipia dėmesį, kad norint, jog miesto gatvės nebebūtų „garo nuleidimo“ vieta, tai spręsti reiktų ir kažkiek atsakingesniu valdžios žmonių požiūriu.

„Visiems trūksta saugios aplinkos sportinei praktikai, vairavimo treniravimui ir tobulinimui. Turime automobilių, turime mokytojų, instruktorių ir trenerių, bet neturime aikštelių praktikai. Šioje srityje smarkiai atsiliekame nuo vakarų“, – sako D. Butvilas.

Sukčiai už nuostolius kelyje bando gauti milijonines sumas

0
Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie neteisėtai bando gauti išmokas nutikus nelaimei kelyje. Net mažiausias eismo įvykis sukelia pakankamai daug streso, o dar daugiau jo gali kilti sužinojus, kad...

Profesionalaus lenktynininko patarimai: kaip suvaldyti automobilį rudens keliuose

0
Atėjus lietingam metų sezonui vis dažniau tenka važinėti slidžiose gatvėse ir keliuose, kurių danga dažnai labai skirtinga. Ruduo – metas, kuomet vairavimo sąlygos keičiasi iš esmės. Rytą gali čiuožinėti, dienos metu mėgautis saule, o...

Aušinamų ir neaušinamų stabdžių diskų skirtumai

0
Automobilio stabdymo sistema susidedanti iš stabdžių diskų ir stabdžių trinkelių yra vieningai naudojama daugelio automobilių gamintojų. Ją naudoja dėl  gana paprastos konstrukcijos ir aptarnavimo bei gero stabdymo efektyvumo. Stabdant automobilį kinetinė energija yra paverčiama...

Katedros aikštėje vyko Keliaujančiųjų ir vairuotojų dienos minėjimas

0
Nuo 2009 metų kiekvieną paskutinį rugsėjo sekmadienį Lietuvoje minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Šį sekmadienį, rugsėjo 26 dieną, jau 12-ąjį kartą buvo organizuotas šios dienos minėjimui skirtas renginys. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija kartu...

Lenktynininkas Dominykas Butvilas: trys patarimai vairuojant mieste kiekvienam

0
„Vairavimas didesniame mieste turi savų iššūkių. Vienas pagrindinių yra dėmesio išlaikymas. Kuo didesnis miestas – tuo spartesnis automobilių srautas. Atrodo vieną minutę leki ir skubi, o už kelių akimirkų jau stovi kamštyje. Toks kontrastingas...

Saugaus eismo renginys visai šeimai „Branginkime gyvybę kelyje!“

0
Minint Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija kviečia į renginį visai šeimai „Branginkime gyvybę kelyje!“. Rugsėjo 26 dieną, sekmadienį, nuo 12.00 iki 17.30 val. Vilniaus Katedros aikštėje vyksiančiame renginyje dalyvių lauks...

Ar mažesnė kaina paskatintų pirkti elektromobilius?

0
Norvegija, panaikinusi muito ir kelių mokesčius bei suteikusi nemokamą parkavimą elektromobiliams miestuose, tapo pirmąja pasaulyje šalimi, kur elektromobilių pardavimai viršijo įprastų automobilių pardavimus. Mokestinė politika gali sumažinti įvairių mažesnę žalą darančių prekių ar prekių...

154 tūkst. tonų pelenų ir šlako atliekų taps žaliava keliams ir pamatams

0
Aplinkos ministerija sugriežtino atliekų deginimo metu susidariusių nepavojingųjų pelenų ir šlako atliekų tvarkymo reikalavimus. Nuo šiol šias atliekas bus galima saugiai panaudoti keliams tiesti, pastatų pamatams, šalinamų atliekų sluoksniams perdengti, sąvartynų uždarymui ir laikiniems...

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

0
Artimiausiu metu Lietuvos vartotojams bus pristatyta į šalį atkeliaujanti nauja technologinė galimybė – per nuotolį valdomų automobilių techninis funkcionalumas ir pritaikymas automobilių dalijimosi srityje. Šios technologijos pranašumus, kurie viešai bus pademonstruoti kitą savaitę, su...

Ministerija siūlo miestuose įrengti dviračių gatves, efektyviau organizuoti specialaus ir viešojo transporto eismą

0
Susisiekimo ministerija Vyriausybei trečiadienį teiks svarstyti ir tvirtinti atnaujintą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą, kuriame siūloma įtvirtinti naują ženklą „Dviračių gatvė“, efektyviau organizuoti specialaus transporto eismą, numatyti atskirus šviesoforo signalus maršrutiniam transportui, atlaisvinti įvažiavimus...

Namų darbai tėvams: kaip moksleivius apsaugoti nuo piktavalių žmonių ir eismo pavojų

0
Kiekvienais metais, vaikams sugrįžus į ugdymo įstaigas, tėvams kyla daug klausimų dėl atžalų saugumo – ne tik kaip išmokyti juos tinkamai pereiti gatvę, saugiai sugrįžti namo iš mokymo įstaigos, bet ir kaip apsaugoti moksleivius...

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

0
Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Draudimo bendrovės...

Katedros aikštėje vyko saugaus eismo renginys: kaukė specialiųjų tarnybų sirenos, degė automobilis

0
Vilniečiai ir miesto svečiai, šeštadienį vykusioje saugaus eismo akcijoje „Būk atsakingas kelyje“, prisiminė pamokas apie saugumą kelyje. Katedros aikštėje ne tik kaukė specialiųjų tarnybų sirenos, bet ir vyko inovatyvios edukacinės veiklos. Daugiau nuotraukų iš renginio...

Vilniaus Katedros aikštėje – saugaus eismo renginys visai šeimai

0
Renginys vyks artėjant rugsėjo 1-ajai, kai gatvėse ir keliuose pagausėja automobilių, o į mokyklas grįžtantys moksleiviai po vasaros dar būna išsiblaškę, todėl eismo dalyviai gatvėse turi būti ypač atidūs. Šis renginys – gera proga...