Legendinei „Audi“ visų ratų pavarai „quattro“ suėjo 40 metų

Ar jau skaitėte?

Šiemet legendinei „Audi“ visų ratų „quattro“ pavarai suėjo 40 metų, kada ji pirmą kartą debiutavo 1980 metų Ženevos automobilių parodoje. Per šiuos keturiasdešimt metų daugiau kaip 8 milijonai pirkėjų iš viso pasaulio pasirinko saugumą, stabilumą ir dinamiką užtikrinančią „quattro“ pavarą, o Lietuvoje atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau kaip 70 proc. Vilniaus ir Kauno gyventojų norėtų vairuoti visų ratų pavara varomą automobilį.

„Prieš keturiasdešimt metų „Audi“ pristatė inovaciją, kuri simbolizavo saugumą, stabilumą ir dinamiką. Ši technologija buvo „quattro“ visų ratų pavara, kurią sukūrė ir visus keturis dešimtmečius tobulina įmonės inžinieriai, taip vairuotojams suteikiant komfortišką ir ramų važiavimą bet kokiu oru ir bet kokiu keliu“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.


Auto365.lt


Mintį apie lengvąjį automobilį su visų ratų pavara 1976–1977 metais pristatė „Audi“ inžinieriai po to, kai Švedijoje išbandė markės prototipus su priekinių ratų pavara ir Vokietijos armijai skirtu praktišku „Volkswagen Iltis“ su „Audi“ sukurta visų ratų pavara. Nežiūrint į palygint nedidelę pastarojo modelio galią, bandymai vienareikšmiškai patvirtino visų ratų pavaros pranašumą, esant sudėtingoms eismo sąlygoms ir slidžiai kelio dangai.

Šis palyginamasis testas „Audi“ suteikė impulsą toliau tobulinti „Volkswagen Iltis“ modeliui sukurtą visų ratų pavarą ir ją sumontuoti „Audi 80“ automobilyje. Visus kitus metus „Audi“ tęsė bandymus ir 1979 metų rudenį dienos šviesą išvydo „Audi quattro“ – sportiškas gamintojo kupė su visų ratų pavara.

„Audi quattro“ kupė buvo pristatytas 1980 metų Ženevos automobilių parodoje ir akimirksniu tapo pasauline sensacija. Su 2,2 l 200 AG penkių cilindrų varikliu „quattro“ buvo pirmasis sportiškas automobilis su visų ratų pavara, kadangi anksčiau ši technologija buvo naudojama tik bekelėje ir sunkiajam transportui. Ir nors pirmieji „quattro“ buvo gaminami nedidele apimtimi, susidomėjimas ir didelė paklausa lėmė, kad „Audi quattro“ tapo pilnaverčiu serijiniu modeliu, kuris buvo tobulinamas ir gaminamas iki pat 1991 metų.

1981 metais automobilis su „quattro“ pavara debiutavo Austrijos „Jänner Rallye Rally“ lenktynėse. Pažangi visų ratų pavara atvėrė dar daugiau galimybių ir „Audi“ tiesiogine prasme lenktynėms suteikė žymiai didesnį pagreitį. 1980-ųjų pradžioje mašinos su „quattro“ visų ratų pavara laimėjo du pasaulio ralio čempionatus ir du gamintojo titulus, taip amžiams pakeitę ralio lenktynių ateitį. Buvo pasiekti „Pikes Peak“ važiavimo rekordai JAV, taip pat vėlesniais metais nugalėta nesuskaičiuojamoje daugybėje lenktynių skirtinguose automobilių čempionatuose. Pergalingas „quattro“ žygis tęsiasi iki šiol – 2016 metais Švedijos automobilių lenktynių legenda Mattias Ekström su „Audi S1 quattro EKSRX“ laimėjo Pasaulio ralio-kroso čempionatą.

Tačiau „quattro“ reiškia ne tik sportą ir greitį. „Audi“ modeliai su visų ratų pavara pasiteisino kaip puikūs pagalbininkai ir kasdien patogūs važinėti automobiliai, ypatingai ten, kur vyrauja itin skirtingi sezonai, o eismo sąlygos yra nenuspėjamos, pavyzdžiui, tokios kaip Lietuvoje. „Quattro“ gimė apsnigtuose keliuose, tačiau jis nebijo nei purvo, nei miško kelių, žvyrkelių ar kitų iššūkių, kad ir kokie jie būtų.

Visų ratų privalumai taip pat akivaizdūs ir po „Audi“ atstovybės Lietuvoje kartu su „Omnicom Media Group“ atliktos apklausos, kurioje 74 proc. respondentų atsakė, kad teikia privalumą visų ratų pavarai , o 32 proc. pažymėjo, kad jie ar jų šeimos nariai važinėja automobiliu su visų ratų pavara. Apklausa taip pat atskleidė, kad pirmenybę visų ratų pavarai teikia šeimos su vaikais, taip užsitikrindami maksimalų stabilumą kelyje ir didžiausią saugumą esant bet kokioms eismo sąlygomis.

„Maždaug 70 proc. Lietuvoje parduodamų „Audi“ automobilių yra su „quattro“ visų ratų pavara, o tai beveik sutampa su atsakymais apklausoje. Visų ratų pavara yra puikiai pritaikyta mūsų keliams ir kartu su didesne „Q“ ir „allroad“ modelių prošvaisa vairuotojams suteikia didesnį pasitikėjimą ir geresnę automobilio kontrolę net ir važiuojant greitai“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.

„Quattro“ pavara yra standartinė „Audi Q5“, „Q7“, „A4 Allroad quattro“, „A6 Allroad quattro“, „A8“, „R8“, visų „S“, „RS“, taip „e-tron“ modelio įranga, kuri turi naujausią „quattro“ sistemos versiją su ties kiekviena ašimi sumontuotu elektros varikliu. Ši pavara taip pat pasirinktinai galima ir beveik visiems kitiems „Audi“ modeliams.

Kristaps Menniks
„Audi“ marketingo ir ryšių su visuomene vadovas

Nuo pirmadienio atvykstantys į Lietuvą ilgesniam nei 72 val. laikotarpiui privalės atlikti COVID-19 testą

0
Nuo kovo 29 d. ekipažų ir įgulų nariai, vykdantys tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, jei jų buvimo Lietuvoje laikas bus ilgesnis nei 72 val., privalės turėti dokumentą (parengtą viena iš oficialių Europos...

Viena iš draudimo bendrovių klientams Baltijos šalyse pradeda siūlyti dirbtiniu intelektu pagrįstą paslaugą

0
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (toliau – BTA), bendradarbiaudama su Estijos startuoliu „DriveX“, Baltijos šalyse pradeda siūlyti novatorišką, dirbtiniu intelektu pagrįstą sprendimą. Klientams šis sprendimas suteiks galimybę, perkant draudimo polisą žymiai greičiau, patogiau ir...

Paruošti automobilį šiltajam sezonui taip pat svarbu, kaip ir žiemai: ekspertų patarimai, į ką...

0
Mechaniškai tvarkingas automobilis – viena pagrindinių taisyklių, kurios turi laikytis saugumą kelyje norintys užtikrinti vairuotojai. Ekspertai tikina, jog skirti dėmesio transporto priemonės priežiūrai reikia ne tik ruošiantis žiemai, bet ir artėjant šiltajam sezonui. Kaip...

Pavasarį vėl stabdys besiskverbiantis oras iš šiaurės

0
Šiandien Lietuvoje bus debesuota su pragiedruliais. Vietomis nedideli krituliai, vyraus šlapdriba ir lietus. Rytą kai kur rūkas. Vėjas šiaurės, šiaurės vakarų, 7–12 m/s. Aukščiausia temperatūra 2–7 laipsniai šilumos. Sapnų reikšmės » Kovo 18-os naktį vietomis, dieną...

Artimiausiu metu bus permainingi orai, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba.

0
Žemo atmosferos slėgio laukas lems permainingus orus, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba. Kovo 15-os naktį daug kur krituliai (nedidelis lietus, šlapdriba). Vietomis plikledis. Vėjas vakarinių krypčių, 6–11 m/s. Žemiausia temperatūra nuo 2 laipsnių...

Kovo 11-ąją eismo įvykių neišvengta

0
Ketvirtadienį, šventinę Kovo 11-ąją, Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, šalies keliuose eismo įvykių nebuvo išvengta. Policijos pareigūnai, pirminiais duomenimis, užregistravo 40 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 2 įvykiai (Vilniuje ir Pakruojo rajone). Per...

Kovo 9-osios eismo įvykių trumpa apžvalga

0
Kovo 9 d., antradienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 37 eismo įvykius. Dėl neblaivaus vairuotojo kaltės įvyko 1 įvykis (Varėnos r.). 3-uose iš įvykių sužeisti 3 žmonės. Pirminiais duomenimis, miestuose – 2 eismo įvykiai...

Mobilumo lūžis: į darbą elektrobusu, į pajūrį – traukiniu

0
Visuomenės per ateinančius tris dešimtmečius laukia iššūkis – išmokti gyventi be benzininių ir dyzelių automobilių. Iki 2030 m. pusę Lietuvos transporto priemonių parko turėtų sudaryti elektromobiliai, elektrobusai ir kitos mažataršės transporto priemonės, o 2040...

Besibaiminančius elektromobilių eros ramina – sutaupyti galite daugiau nei įsivaizduojate

0
Vis daugiau automobilių gamintojų praneša, kad jau po mažiau nei dešimtmečio visiškai atsisakys vidaus degimo variklių, o nauji modeliai turės tik elektros pavarą. Nors vieni šiuo pokyčiu džiaugiasi ir jau naudojasi elektromobilių teikiamomis naudomis,...

Siuntas Lietuvoje gabens naudodami degalus iš atliekų

0
Logistika ir transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Siekdamos sumažinti daromą poveikį klimato kaitai, logistikos įmonės ieško įvairių būdų sumažinti išmetamų teršalų kiekius: optimizuoja degalų sąnaudas, investuoja...

Savaitgalis šalies keliuose

0
Kalendorinio pavasario pirmąjį savaitgalį, kovo 5–7 d., policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 124 eismo įvykius: penktadienį – 51, šeštadienį – 39, sekmadienį – 34. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 7,3 proc. visų įvykių (Vilniuje...

Šiandien vakariniuose rajonuose debesuota, vietomis nedideli krituliai, rūkas

0
Šiandien vakariniuose rajonuose debesuota, vietomis nedideli krituliai, rūkas. Rytiniuose rajonuose nepastoviai debesuota, be kritulių. Vėjas pietvakarių, 6–11 m/s. Aukščiausia temperatūra 3–8, Vakarų Lietuvoje vietomis apie 2 laipsnius šilumos. Savo verslą kuriantis moksleivis: geriausia diena pradėti...

Kalendorinio pavasario pradžia bus gaivi, naktimis temperatūrai svyruojant apie 0 laipsnių

0
Kalendorinio pavasario pradžia bus gaivi, naktimis temperatūrai svyruojant apie 0 laipsnių teks saugotis plikledžio. Kovo 1-os dieną žymesnių kritulių nenumatoma. Rytą daug kur, dieną vietomis rūkas. Rytą kai kur lijundra, plikledis. Vėjas pietvakarių, vakarų, vidutinis....

S. Gentvilas jau kitais metais žada naują automobilių taršos mokestį

0
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad jau nuo kitų metų turėtų būti įvestas naujas automobilių taršos mokestis gyventojams. „Laisvės TV“ žurnalistų Birutės Davidonytės ir Dovydo Pancerovo pokalbių laidoje ministras neigė Aplinkos apsaugos departamento direktorės...