Legendinei „Audi“ visų ratų pavarai „quattro“ suėjo 40 metų

Ar jau skaitėte?

Šiemet legendinei „Audi“ visų ratų „quattro“ pavarai suėjo 40 metų, kada ji pirmą kartą debiutavo 1980 metų Ženevos automobilių parodoje. Per šiuos keturiasdešimt metų daugiau kaip 8 milijonai pirkėjų iš viso pasaulio pasirinko saugumą, stabilumą ir dinamiką užtikrinančią „quattro“ pavarą, o Lietuvoje atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau kaip 70 proc. Vilniaus ir Kauno gyventojų norėtų vairuoti visų ratų pavara varomą automobilį.

„Prieš keturiasdešimt metų „Audi“ pristatė inovaciją, kuri simbolizavo saugumą, stabilumą ir dinamiką. Ši technologija buvo „quattro“ visų ratų pavara, kurią sukūrė ir visus keturis dešimtmečius tobulina įmonės inžinieriai, taip vairuotojams suteikiant komfortišką ir ramų važiavimą bet kokiu oru ir bet kokiu keliu“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.


Auto365.lt


Mintį apie lengvąjį automobilį su visų ratų pavara 1976–1977 metais pristatė „Audi“ inžinieriai po to, kai Švedijoje išbandė markės prototipus su priekinių ratų pavara ir Vokietijos armijai skirtu praktišku „Volkswagen Iltis“ su „Audi“ sukurta visų ratų pavara. Nežiūrint į palygint nedidelę pastarojo modelio galią, bandymai vienareikšmiškai patvirtino visų ratų pavaros pranašumą, esant sudėtingoms eismo sąlygoms ir slidžiai kelio dangai.

Šis palyginamasis testas „Audi“ suteikė impulsą toliau tobulinti „Volkswagen Iltis“ modeliui sukurtą visų ratų pavarą ir ją sumontuoti „Audi 80“ automobilyje. Visus kitus metus „Audi“ tęsė bandymus ir 1979 metų rudenį dienos šviesą išvydo „Audi quattro“ – sportiškas gamintojo kupė su visų ratų pavara.

„Audi quattro“ kupė buvo pristatytas 1980 metų Ženevos automobilių parodoje ir akimirksniu tapo pasauline sensacija. Su 2,2 l 200 AG penkių cilindrų varikliu „quattro“ buvo pirmasis sportiškas automobilis su visų ratų pavara, kadangi anksčiau ši technologija buvo naudojama tik bekelėje ir sunkiajam transportui. Ir nors pirmieji „quattro“ buvo gaminami nedidele apimtimi, susidomėjimas ir didelė paklausa lėmė, kad „Audi quattro“ tapo pilnaverčiu serijiniu modeliu, kuris buvo tobulinamas ir gaminamas iki pat 1991 metų.

1981 metais automobilis su „quattro“ pavara debiutavo Austrijos „Jänner Rallye Rally“ lenktynėse. Pažangi visų ratų pavara atvėrė dar daugiau galimybių ir „Audi“ tiesiogine prasme lenktynėms suteikė žymiai didesnį pagreitį. 1980-ųjų pradžioje mašinos su „quattro“ visų ratų pavara laimėjo du pasaulio ralio čempionatus ir du gamintojo titulus, taip amžiams pakeitę ralio lenktynių ateitį. Buvo pasiekti „Pikes Peak“ važiavimo rekordai JAV, taip pat vėlesniais metais nugalėta nesuskaičiuojamoje daugybėje lenktynių skirtinguose automobilių čempionatuose. Pergalingas „quattro“ žygis tęsiasi iki šiol – 2016 metais Švedijos automobilių lenktynių legenda Mattias Ekström su „Audi S1 quattro EKSRX“ laimėjo Pasaulio ralio-kroso čempionatą.

Tačiau „quattro“ reiškia ne tik sportą ir greitį. „Audi“ modeliai su visų ratų pavara pasiteisino kaip puikūs pagalbininkai ir kasdien patogūs važinėti automobiliai, ypatingai ten, kur vyrauja itin skirtingi sezonai, o eismo sąlygos yra nenuspėjamos, pavyzdžiui, tokios kaip Lietuvoje. „Quattro“ gimė apsnigtuose keliuose, tačiau jis nebijo nei purvo, nei miško kelių, žvyrkelių ar kitų iššūkių, kad ir kokie jie būtų.

Visų ratų privalumai taip pat akivaizdūs ir po „Audi“ atstovybės Lietuvoje kartu su „Omnicom Media Group“ atliktos apklausos, kurioje 74 proc. respondentų atsakė, kad teikia privalumą visų ratų pavarai , o 32 proc. pažymėjo, kad jie ar jų šeimos nariai važinėja automobiliu su visų ratų pavara. Apklausa taip pat atskleidė, kad pirmenybę visų ratų pavarai teikia šeimos su vaikais, taip užsitikrindami maksimalų stabilumą kelyje ir didžiausią saugumą esant bet kokioms eismo sąlygomis.

„Maždaug 70 proc. Lietuvoje parduodamų „Audi“ automobilių yra su „quattro“ visų ratų pavara, o tai beveik sutampa su atsakymais apklausoje. Visų ratų pavara yra puikiai pritaikyta mūsų keliams ir kartu su didesne „Q“ ir „allroad“ modelių prošvaisa vairuotojams suteikia didesnį pasitikėjimą ir geresnę automobilio kontrolę net ir važiuojant greitai“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.

„Quattro“ pavara yra standartinė „Audi Q5“, „Q7“, „A4 Allroad quattro“, „A6 Allroad quattro“, „A8“, „R8“, visų „S“, „RS“, taip „e-tron“ modelio įranga, kuri turi naujausią „quattro“ sistemos versiją su ties kiekviena ašimi sumontuotu elektros varikliu. Ši pavara taip pat pasirinktinai galima ir beveik visiems kitiems „Audi“ modeliams.

Kristaps Menniks
„Audi“ marketingo ir ryšių su visuomene vadovas

Išmanūs pirkėjai: įsigyti automobilį paprasta, kaip ir užsisakyti maisto iš pristatymo platformų

0
Išvesti paralelę tarp maisto ir automobilio pirkimo, su pristatymo į namus paslauga – dabartiniame laike nėra nieko stebinančio. Tiek norimą patiekalą, tiek automobilį žmogus gali išsirinkti paprasčiausiai iš nuotraukos matomos telefono ar kompiuterio ekrane,...

ORAI: Šiandien truputėlį pasnigs. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 2 laipsnių šilumos

Savaitgalį numatomi permainingi orai. Sausio 27-os dieną pietrytinėje šalies pusėje krituliai, vyraus nedidelis sniegas. Kai kur lijundra. Rytą daug kur, dieną vietomis plikledis. Vėjas šiaurės, šiaurės rytų, 5–10 m/s. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki...

ORAI: Artimiausiomis dienomis mūsų orus lems aukštesnio slėgio laukas

Sausio 23 d. žymesnių kritulių nenumatoma. Vietomis plikledis, rūkas, šerkšnas, galima silpna lijundra. Vėjas silpnas. Temperatūra naktį 0–5, kai kur pragiedrėjus 6–8 laipsniai šalčio, dieną nuo 3 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos. Sausio 24...

Savaitės eismo įvykių apžvalga

0
Per savaitę, sausio 6–12 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, šalies keliuose įvyko 48 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 4 eismo dalyviai (2 vairuotojai, 2 pėstieji (tamsiuoju paros metu), 3 vyrai ir moteris, jų amžiaus...

Kokie elektromobilių modeliai labiausiai domina lietuvius?

0
Elektrinių automobilių senojo žemyno keliuose sparčiai daugėja, o Europos aplinkos agentūros duomenimis, lūžio tašku buvo 2019 metai. Nuo to laiko naujai registruotų elektrinių automobilių padaugėjo bene 10 kartų ir šis skaičius nesustoja augti, ne...

1 mln. vertės platforma užkariauja Baltijos šalis: palengvina darbą krovinių siuntėjams ir vežėjams

0
Startuolis „CargoPoint“ investavo beveik 1 mln. eurų į unikalios skaitmeninės platformos, jungiančios krovinių siuntėjus su vežėjais bei ženkliai palengvinančios krovinių logistikos procesus, sukūrimą. Praėjusių metų vasarį įmonė startavo Lietuvoje, o panašiu metu ėmė veikti...

ORAI: Šiandien daug kur, daugiausia Rytų Lietuvoje, krituliai, vyraus lietus, šlapdriba

Šiandien daug kur, daugiausia Rytų Lietuvoje, krituliai, vyraus lietus, šlapdriba. Vietomis rūkas, rytą šiaurės rytiniuose rajonuose kai kur lijundra, vakare rytiniame šalies pakraštyje plikledis. Aukščiausia temperatūra 0–5 laipsniai šilumos. Sausio 11-os naktį daug kur krituliai,...

Savaitė šalies keliuose – daugiausia nukentėjo vairuotojų ir pėsčiųjų

0
Per savaitę, gruodžio 30–sausio 5 d., penktadienį–ketvirtadienį, šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 37 eismo įvykiai. Viename įvykyje žuvo keleivė. Sužeisti 43 žmonės, tarp jų 2 nepilnamečiai (keleivis ir pėsčiasis pėsčiųjų perėjoje). Daugiausia įvykiuose sužeista...

Suskaičiavo, kurios žiedinės sankryžos sostinėje buvo avaringiausios

0
Žiedinėse sankryžose vairuotojai visuomet turi būti atidesni ir labiau susikoncentravę, nes čia nelaimingų įvykių pasitaiko daugiau nei kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad Vilniuje yra tokių žiedinių sankryžų, kuriose per metus nelaimių nutinka net...

Pirmoji Naujųjų metų para šalies keliuose

0
Pirmąją 2023-iųjų parą, sausio 1 d., eismo įvykių, kuriuose būtų nukentėję žmonės, pirminiais duomenimis, neįvyko. Per parą policijos pareigūnai užregistravo 36 eismo įvykius, 20 iš jų įvyko miestuose (Vilniuje – 6, Kaune – 4, Klaipėdoje...

Druskininkų viešasis transportas atsinaujino dar 8 elektra varomais autobusais

0
Dar pavasarį UAB „Kautra” Druskininkuose pristačiusi pirmuosius du elektrinius autobusus, kuriuos pasiūlė lietuviško kapitalo įmonės „Altas Auto“ ir „Elinta Motors“, metus užbaigia atnaujinanti miesto viešąjį transportą dar 8 elektra varomais autobusais. Druskininkų vizija - 100%...

Vidaus reikalų ministerija pradeda VĮ „Regitros“ pertvarkymą į akcinę bendrovę

0
Vidaus reikalų ministerija, kartu su VĮ „Regitra“ atlikusi vykdomų funkcijų peržiūrą ir įvertinusi alternatyvas, pradeda pasirengimo procedūras įmonės juridinio statuso pakeitimui – valstybės įmonė „Regitra“ taps akcine bendrove. „Tai svarbus strateginis žingsnis valstybės valdomai įmonei....

Tolimųjų reisų vairuotojams nebereikės nakvoti vilkikuose

0
Vilkikų vairuotojų trūkumas nebevaldomai auga. Skelbiama, kad Europoje jau trūksta beveik pusės milijono vairuotojų, o mūsų šalyje skaičiai jau perkopė 30-ies tūkstančių ribą. Visą tai lemia 3 esminės priežastys – išaugusi transporto paklausa, profesinės...

Lietuviai vis dažniau ieško retų automobilių – toks pirkinys gali nemenkai papildyti kišenę

0
Nei vienas automobilių entuziastas nepaneigtų fakto, kad gerai išlaikytas, retas automobilis ne tik atkreipia praeivių dėmesį, bet gali tapti ir nebloga investicija. Pasirodo, kad dar prieš 10-15 metų įprastu automobiliu laikytas modelis šiai dienai...