Kodėl pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Ar jau skaitėte?

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus. Tačiau TA stotyse dirbantys specialistai pastebi, kad pirmuoju bandymu teigiamą periodinės techninės apžiūros vertinimą gauna vidutiniškai apie 50-52 proc. transporto priemonių. Galima daryti išvadą, kad pusė Lietuvos automobilių iki apsilankymo TA stotyje važinėja turėdami trūkumų.


„Manis, arba pinigų abėcėlė“ – tai pasakojimas, kuriame rasite praktiškai pritaikytas kelio į finansinę laisvę pamokas.


Pasiekus kritinį automobilio amžių didėja traumų rizika

„Vidutinis Lietuvoje važinėjančių automobilių amžius siekia apie 14 metų ir yra beveik dvigubai didesnis nei Vakarų Europos šalių. Vertinant transporto priemonių bendrąją techninę būklę, šiandieninių lengvųjų automobilių kritinis amžius yra 9–12 metų, kurį peržengus, traumų ar žūties rizika eismo įvykių metu išauga iki dviejų kartų“, – pažymi Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.

Jis priduria, kad su didelių techninių trūkumų neretai turinčiais senais automobiliais pakliūti į eismo įvykį rizika yra beveik 50-60 proc. didesnė nei su techniškai tvarkingu naujesniu automobiliu.

„Transeksta“ išskyrė pagrindinius 7 dažniausiai nustatomus trūkumus:

  • nesureguliuoti žibintai;
  • netvarkinga stabdžių sistema;
  • netvarkingi pakabos lankstai;
  • netvarkinga vairo traukių ir svirčių būklė;
  • netvarkingos spyruoklės ir amortizatoriai;
  • netvarkingos padangos;
  • netvarkingi saugos diržai ir saugos oro pagalvių sistema.

9 iš 10 avarijų susijusios su matomumu

Vieni iš įvardintų trūkumų iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti minimalūs, tačiau kelyje kelia nemenkų iššūkių tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams.

„Su prastai sureguliuotais žibintais į TA stotis atvyksta net apie 40 proc. transporto priemonių. Kadangi TA patikros algoritmas leidžia pareguliuoti žibintus TA metu, tik patys problematiškiausi automobiliai gauna neigiamą įvertinimą šioje kategorijoje. Tai leidžia daryti prielaidą, kad ilgesnį ar trumpesnį laikotarpį prieš vizitą į TA centrą, minėta dalis transporto priemonių dalyvauja eisme arba akindami kitus vairuotojus, arba tinkamai neapšviesdami važiuojamosios dalies, todėl neturėdami galimybės įvertinti judėjimo trajektorijoje esančių kliūčių ir jų išvengti. Nepriklausomi saugaus eismo ekspertai teigia, kad dėl šių priežasčių net iki 90 proc. avarijų susiję su vairuotojų regėjimu ir matomumu“, – sako R. Gabartas.

Kiti trūkumai, kaip stabdžių sistemos, pakabos ar amortizatorių, yra labiau pastebimi, ypač, kai jie pasiekia kritinį lygį. Tačiau specialistas pažymi, kad net sunku patikėti, kiek transporto priemonių dalyvauja eisme su techniškai netvarkingomis padangomis. Vairuotojai ne tik ignoruoja protektoriaus gylį, bet ir nekreipia dėmesio į ant padangų iššokusius gumbus arba skirtingo rašto padangas montuoja ant tos pačios ašies.

Avarijos atveju gali tekti patuštinti piniginę

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad vairuodamas techniškai netvarkingą autmobilį jo vairuotojas rizikuoja ne tik patirti nuostolių automobiliui sugedus, bet taip pat kelia pavojų savo, keleivių bei kitų eismo dalyvių saugumui. Neverta pamiršti ir to, kad netinkama techninė būklė gali sukelti ir finansinių nemalonumų eismo įvykio atveju.

„Jeigu automobilio techninis trūkumas yra eismo įvykio priežastis, tokiu atveju civilinės žalos išmoka nukentėjusiajam gali būti išieškota tiesiogiai iš kaltininko. Pavyzdžiui, jei automobilio savininkas žiemą sukelia eismo įvykį ir yra nustatoma, kad padangos neatitinka reikalavimų, t.y. padangos nėra žieminės, tokiu atveju žala būtų išieškoma iš eismo įvykį sukėlusio asmens“, – sako A. Žiukelis.

Ekspertas ragina automobilio būkle rūpintis dažniau nei tik prieš apsilankymą techninės apžiūros stotyje.

 

Nuostoliai stovėjimo aikštelėse: daugėja ir avarijų, ir sprunkančių nuo atsakomybės

0
Vairuotojai gyvenamųjų namų kiemuose ir kitose aikštelėse, kur tenka statyti automobilius, turi būti ypatingai atidūs. Besikertančios eismo dalyvių trajektorijos, siauri pravažiavimai ir didelis noras būti parkavimo čempionu, pasistatant automobilį kuo arčiau įėjimo. Apibraižyti bamperiai,...

Žalų ekspertai: vagys aktyviau pradėjo vogti po užsienį keliaujančių lietuvių automobilius

0
Vagys visoje Europoje nusitaikė į keliautojų automobilius. Nuo vasaros pradžios stebima, kad aktyviau vagiamos ne tik automobilių detalės, bet ir keliaujančių lietuvių automobiliai. Dažniau taikomasi į naujesnius modelius, o preferencijų prekės ženklams nematyti, rodo...

Pritarta siūlymui laiku nepasitikrinusių sveikatos vairuotojų pažymėjimus skelbti negaliojančiais

0
Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų projektui Nr. XIVP-1445(3). Svarstomais pakeitimais siūloma nepasitikrinusių sveikatos nustatytu periodiškumu vairuotojų turimus vairuotojo pažymėjimus skelbti negaliojančiais. Pašalinus priežastis, lėmusias vairuotojo pažymėjimo paskelbimą negaliojančiu, vairuotojo...

Kaip išvengti brangaus sunkvežimių remonto?

0
Kiekvienas prižiūrime savo transporto priemonę ir nenorime, kad ji sugestų, dėl to svarbu tinkamai ją prižiūrėti ir atėjus išsirinkti remonto vietą.Traktoriaus, sunkiosios ar žemės ūkio technikos gedimą lydi ne tik neplanuotos remonto išlaidos, bet...

Rudenį ženkliai auga avarijų skaičiai – ekspertas pasakė, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį

0
Prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai, norint išvengti eismo įvykių. Tačiau persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgai šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį atsiranda iššūkių, su kuriais vairuotojai turi...

Rudens pavojus kelyje – laukiniai gyvūnai

0
Įsibėgėjant rudeniui, didėja gyvūnų migracija, prasidėjus rujai, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie tampa ne tokie baikštūs, praranda atsargumą. Šiuo metu vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, kadangi susidūrimai su laukiniais gyvūnais – vienas dažniausių pavojų...

Duobės keliuose gadina gyventojų gyvenimą – didžiuliai karščiai vasarą taip pat atliko savo darbą

0
Gyventojai sugrįžta iš vasaros atostogų į darbus, studentai – į didžiuosius miestus studijoms. Tai reiškia, kad vėl prasidėjo spūstys, o tuo pačiu ir nelaimingų nutikimų keliuose. Prie jų ženkliai prisideda duobėti keliai – „Lietuvos...

Išmanioji gamyba: kaip „Audi“ kuria ateities produktus

0
Visapusiškai jungli, itin efektyvi ir tvari gamyba – tokiai ateičiai ruošiasi „Audi“. Siekdamas sėkmingai atliepti ateities iššūkius, gamintojas užsimojo sukurti atsparią, prisitaikančią ir lanksčią vertės grandinę. O iššūkių netrūks: tai ir auganti modelių įvairovė,...

Ekspertai perspėja apie pavojingą tendenciją – laukiniai gyvūnai keliuose

0
Lietuvoje kasmet fiksuojama daugybė eismo įvykių, kuriuos sukelia susidūrimai su laukiniais gyvūnais. Nors įprasta manyti, kad žvėrys yra aktyvesni pavasarį ir ankstyvą rudenį vykstant migracijai, pastaruoju metu draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje ekspertai stebi mažėjantį...

Lietuvos miestų automobiliui lemta stovėti: naudojami vos 6 proc. paros laiko

0
87 minutės darbo dienomis ir 89 savaitgaliais – tiek vidutiniškai Lietuvos gyventojai naudojasi nuosavu automobiliu, o 38 proc. jų – nesinaudoja automobiliu kasdien. Tokios tendencijos aiškėja iš visuomenės judumo įpročių tyrimo, kurį atliko susisiekimo...

Šį mėnesį šalyje vykdomos prevencinės priemonės

0
Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad rugpjūčio mėnesį šalies keliuose policijos pareigūnai rengia tokias respublikines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones: Rugpjūčio 2–5 d.: 20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga...

20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga galia

0
Vienas automobilis jau 20 metų džiugina „Audi Sport GmbH“ ir jos gerbėjus visame pasaulyje kaip joks kitas: per keturias kartas „Audi RS 6“ iškėlė kartelę kaip didelės galios universalas, kuris dar ir ypač patogus...

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų...

0
Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų...

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – dar 300 tūkst. eurų

0
Patikslinus Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo 2022 m. priemonių planą, numatytas papildomas finansavimas bešeimininkių padangų atliekų tvarkymui. Šiems ir ateinantiems dvejiems metams tam skirta 300 tūkst. eurų. Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų...