Kelininkai atsakė į klausimus apie neeilinę meteorologinę situaciją

Ar jau skaitėte?

Praėjusią parą, kovo 10-ąją, barstymo ir valymo darbus valstybinės reikšmės keliuose vykdę mechanizmai nuvažiavo kiek daugiau nei 20 tūkst. kilometrų, informuoja AB „Kelių priežiūra“. Iš penktadienio nakties į šeštadienį iki pat 6 valandos ryto darbus tęsė virš 200 mechanizmų, darbai buvo nuolat kartojami.

Pasak bendrovės, kelių slidumui šalinti per parą buvo panaudota apie 1600 tonų druskos arba beveik 30 traukinio vagonų. Be to, papildomai panaudota beveik 400 tonų mišinių ir dar tiek pat kubinių metrų tirpalo.

Šalyje pagrindinių valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia šlapios, tačiau vietomis yra provėžotų, slidžių, padengtų pažliugusiu sniego sluoksniu ruožų. Utenos, Raseinių ir Tauragės rajonuose eismo sąlygas sunkina vietomis susidaręs plikledis.

Mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai visoje šalyje provėžoti, slidūs, padengti prispausto, pažliugusio ar puraus sniego sluoksniu.

Daugelyje rajonų krituliai. Kelmės, Ignalinos ir rajonuose šlapdriba, Raseinių, Šakių rajonuose, šiaurinėje ir rytinėje Lietuvos pusėje vietomis lijundra, kitur vyrauja snygis ir lietus.

Keliuose šiuo metu dirba kelių priežiūros mechanizmai, tačiau vairuotojų prašoma būti atidžius ir neskubėti, nes keliai yra slidūs. Kviečiama rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį ir nedaryti staigių manevrų.

Sulaukę daug klausimų ir nuogąstavimų dėl neeilinės meteorologinės situacijos, „Kelių priežiūros“ darbuotojai pateikia atsakymus į dažniausiai užduodamus gyventojų klausimus.

„Kelių priežiūros“ mechanizmų miestuose nesutinku. Kodėl?

„Kelių priežiūra“ atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose bei mažesniuose miestuose bei miesteliuose, per kuriuos eina valstybinės reikšmės keliai. Už kitų gatvių priežiūrą minėtose gyvenamosiose vietovėse atsakingos pačios savivaldybės arba jų užsakytos įmonės.

Važiavau automagistrale, nesutikau nei vieno kelininkų automobilio. Kodėl?

„Kelių priežiūra“ atsakinga už daugiau nei 21 tūkst. kilometrų visoje Lietuvoje. Priežiūrą organizuoja net 21 kelių tarnybą – kiekviena po 1 tūkst. kilometrų. Mechanizmų darbų, važiavimo logika yra sudėliota ne pagal tai, kiek kartų vairuotojas sutiks vieną ar kitą kelininkų automobilį, o pagal iš anksto kruopščiai suplanuotą ir sudėliotą konkretų maršrutą, konkrečius darbus. Esant sudėtingos eismo sąlygoms, nuolat grįžtama į druskos sandėlius, taikomi žiediniai maršrutai. Tokiu būdu užtikrinamos bei įgyvendinamos visos kelių tinklo darbų apimtys.

Beje, per ypač sudėtingas sąlygas specialusis transportas juda tomis pačiomis gatvėmis kaip ir kiti automobiliai, tad pakarotinai pasiekti per didįjį snygį reikiamus taškus taip pat būna iššūkiu.

Kaip iš viso prižiūrimi valstybinės reikšmės keliai Lietuvoje žiemą?

Kaip ir didžiojoje daugumoje Europos Sąjungos šalių, taip ir Lietuvoje nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniego ir juos pabarstyti slidumą mažinančiomis medžiagomis nėra galimybių. Todėl žiemos priežiūros darbai skirstomi į 5 skirtingus priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Kiekviename jų yra vykdomi atitinkami darbai, atitinkamomis darbo valandomis – vienur dirbama visą parą, septynias dienas per savaitę, kitur – nuo ryto iki vakaro. Daugiau apie tai „Kelių priežiūros“ specialioje gyventojų atmintinėje.

Kodėl kelininkai laukia, kai jau pradės snigti? Negi negalima sureaguoti ar kažkaip ruoštis tam iš anksto?

Per penkis metus AB „Kelių priežiūra“ padarė reikšmingą proveržį, tiek centralizuojant pačią IT infrastruktūrą, tiek diegiant šiuolaikines informacines technologijas.

Žiemos darbuose labai svarbu planavimas ir laiku priimti sprendimai. „Kelių priežiūra“ naudoja specialią meteorologinių duomenų analizės sistemą (specialios stotelės Lietuvos keliuose, matuojančios eilę parametrų). Pagrindinis tokios sistemos tikslas – reaguoti į kintančias oro sąlygas, sukaupti ir apdoroti meteorologinius duomenis ir pateikti rekomendacijas tolimesniems kelių priežiūros darbams. Pagal sistemos apdorotą informaciją, 8 valandas į priekį „Kelių priežiūra“ numato, kokia bus atskirų kelio ruožų būklė. Tai leidžia vykdyti prevencinę kelių priežiūrą, iš anksto kelią pabarstyti druska ir užkirsti ledo ar šerkšno susidarymui ant kelio.

Kelių priežiūros darbų planavimas žiemą yra sudarytas iš kelių dalių – potencialių pavojingų ruožų identifikavimo, užduočių planavimo ir vykdymo, duomenų apie atliktus darbus surinkimo. Kiekviena iš šių dalių yra svarbi ir neatsiejama nuo viso proceso, todėl „Kelių priežiūra“ naudoja įvairius technologinius sprendimus darbų palengvinimui.

Prieš priimant sprendimą, papildomai darbuotojai gali išvažiuoti į savo prižiūrimus kelius, naudojant mobilius kelio būklės matuoklius – prietaisus, montuojamus ant automobilių ir tiksliai matuojančius kelio būklę, temperatūrą, sukibimo koeficientą ir kitus parametrus. Visi šie duomenys naudingi ne tik automobilyje dirbančiam specialistui, bet ir perduodami į informacines sistemas, kur juos gali matyti kiti įmonės darbuotojai ir taip pat jais remtis priimant sprendimus.

Suplanavus užduotis, jos perduodamos barstytuvų ir kitų mechanizmų vairuotojams, naudojantis „Kelių priežiūros“ sukurta vidine Darbų apskaitos informacine sistema (DAIS) ir žiemos darbų mobilia aplikacija. DAIS sukurtos užduotys matomos aplikacijoje, kurioje vairuotojai jas peržiūri ir patvirtina, o išvažiavę barstyti ar valyti kelių – pažymi kokius tiksliai darbus atliko. Taip surinkti duomenys yra apdorojami ir grįžta atgal į DAIS, kurioje jie yra saugojami, apibendrinami ir vaizduojami.

Vienas iš IT sprendimų, yra atvertas ir visuomenei. Specialiame žemėlapyje vaizduojamos slidaus kelio rizikos kategorijos, kurios skirtos iš anksto perspėti kelių naudotojus apie pavojingus meteorologinius reiškinius bei padėti pasirinkti saugesnį kelionės laiką ar maršrutą. Tai galima stebėti čia.

Ar galėtų vairuotojai padėti kelininkams?

Taip, vairuotojai gali padėti – reikėtų laikytis greičio režimo, keliones planuotis iš anksto, nusimatyti joms daugiau laiko, per ypač sudėtingas meteorologines sąlygas ir nesant kelionių būtinumui – tokių pasistengti vengti.

„Kelių priežiūra“ primena, kad vairuotojai turėtų išlaikyti ypatingą atidumą važiuodami atokesniais keliais, vengti staigių manevrų, rinktis saugų, mažesnį nei leistiną, greitį. Žinoma, įsitikinti, kad automobilio padangos tinkamos žiemos sąlygoms.

Be to, nežiūrint į kelininkų naudojamas IT sistemas bei patrulines gyvas apžiūras, kitaip surenkamą informaciją, taikomus darbo sprendimus, vairuotojai taip pat gali perduoti informaciją apie eismo sąlygas: paskambinus į visą parą dirbantį Eismo informacijos centrą trumpuoju tel. numeriu 1871 arba numeriu 8 (5) 232 9677.

Visą informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose galima sužinoti www.eismoinfo.lt.

Rimantas Zagrebajev
Komunikacijos skyriaus vadovas
AB „Kelių priežiūra”

Klaipėdos rajono policijos pareigūnai vykdo priemones saugumui prie geležinkelių užtikrinti

0
2023 m. kovo mėn. 21 – 28 d. Klaipėdos r. PK pareigūnai prie įvairių rajone esančių geležinkelio pervažų vykdys prevencinę priemonę „Saugi aplinka geležinkelyje“. Jos metu bus vykdomas patruliavimas geležinkelio infrastruktūros prieigose, siekiant užkardyti...

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

0
Nors dažniausiai transporto priemonės nukenčia eismo nelaimėse, draudikai sulaukia žmonių pranešimų, kai automobilius suniokoja ar apgadina piktavaliai. Transporto priemonės subraižomos vinimi, išdaužiamas stiklas ar praduriamos padangos, o kartais nukenčia ir visas transporto priemonės kėbulas...

Vairuotojai, važiuokite atsargiai, būkite pakantūs ir pagarbūs kelyje!

0
Sostinės policija pastaruoju metu pastebi, kad esant intensyviam eismui Vilniaus mieste, dažnai skubantys vairuotojai pamiršta laikytis galiojančių Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Vienas jų – 1.32 punkto reikalavimų nesilaikymas – horizontalus ženklinimas „Geltonomis linijomis pažymėtas...

Kaip saugiai gabenti šunį ar katę automobilyje?

0
Kiekvienas mūsų puikiai žino, kaip yra svarbu užsisegti saugos diržus, tačiau kartais yra pamirštama pasirūpinti kartu keliaujančių augintinių saugumu. Deja, kartais toks neatsargumas gali baigtis didele nelaime, todėl svarbu pasirūpinti, kad keturkojai keleiviai būtų gabenami...

Kaip prasimankštinti po ilgos kelionės automobiliu?

0
Jei tenka leistis į ilgą kelionę automobiliu, svarbu laikytis vienos paprastos taisyklės: kas dvi valandas padarykite 15 minučių pertrauką, kurios metu šiek tiek prasimankštinkite. Ištverti ilgą kelionę jums gali padėti keli žemiau pateikti patarimai. Ką...

Elektromobilių įkrovimo stotelių diegimas rajone – savivaldybės rankose

0
Grynųjų elektromobilių (EV) ir įkraunamų hibridinių automobilių skaičius Lietuvoje auga įspūdingu tempu, tačiau jų įkrovimo vietų stygius akivaizdus. Ką reikėtų padaryti, kad elektromobiliu galėtume keliauti taip pat komfortabiliai, kaip automobiliu su vidaus degimo varikliu?...

7 patarimai, kaip paruošti automobilį žiemai

0
Atėjus žiemai, plikledis, minusinė temperatūra ir pūgos gali tapti tikru išbandymu vairuotojams bei jų automobiliams. Todėl svarbu iš anksto pasiruošti šalčiausiam metų laikui ir įsitikinti, kad jūsų transporto priemonė veikia tvarkingai. „carVertical“ ekspertai dalinasi...

Trys vairuotojų įpročiai, kurių derėtų atsisakyti nedelsiant

0
Techniškai tvarkingas automobilis, vairavimas užsisegus saugos diržą ir blaiviam, atrodytų, jau visiems suprantamos saugaus vairavimo taisyklės. Bet jei norime saugiai pasiekti kelionės tikslą, kodėl vis dar neatsisakome kitų, pavojų kelyje galinčių sukelti įpročių? Juk...

Paaiškėjo, kas kelyje labiausiai blaško Lietuvos vairuotojus

0
Išblaškytas vairuotojo dėmesys – viena dažniausių eismo nelaimių priežasčių. Tyrimo duomenys rodo, kad Lietuvos vairuotojus kelyje dažniausiai blaško pašaliniai garsai, plepūs bendrakeleiviai ir transporto priemonėje vaikų keliamas šurmulys. Psichologė pabrėžia, kad dėmesio sutelkimas tiesiogiai...

Vairuotojai kenčia dėl duobių keliuose – artimiausi keli mėnesiai nežada nieko gero

0
Šią žiemą dėl didelių oro permainų vairuotojai vis dažniau skundžiasi sugadintais automobiliais, dėl ko kaltos didžiulės duobės keliuose. Duomenys rodo, kad jau praėję metai buvo rekordiniai ir duobės vairuotojams pridarė didžiulių nuostolių, kokių iki...

Išmanūs pirkėjai: įsigyti automobilį paprasta, kaip ir užsisakyti maisto iš pristatymo platformų

0
Išvesti paralelę tarp maisto ir automobilio pirkimo, su pristatymo į namus paslauga – dabartiniame laike nėra nieko stebinančio. Tiek norimą patiekalą, tiek automobilį žmogus gali išsirinkti paprasčiausiai iš nuotraukos matomos telefono ar kompiuterio ekrane,...

ORAI: Šiandien truputėlį pasnigs. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 2 laipsnių šilumos

Savaitgalį numatomi permainingi orai. Sausio 27-os dieną pietrytinėje šalies pusėje krituliai, vyraus nedidelis sniegas. Kai kur lijundra. Rytą daug kur, dieną vietomis plikledis. Vėjas šiaurės, šiaurės rytų, 5–10 m/s. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki...

ORAI: Artimiausiomis dienomis mūsų orus lems aukštesnio slėgio laukas

Sausio 23 d. žymesnių kritulių nenumatoma. Vietomis plikledis, rūkas, šerkšnas, galima silpna lijundra. Vėjas silpnas. Temperatūra naktį 0–5, kai kur pragiedrėjus 6–8 laipsniai šalčio, dieną nuo 3 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos. Sausio 24...

Savaitės eismo įvykių apžvalga

0
Per savaitę, sausio 6–12 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, šalies keliuose įvyko 48 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 4 eismo dalyviai (2 vairuotojai, 2 pėstieji (tamsiuoju paros metu), 3 vyrai ir moteris, jų amžiaus...