Įvertino arktinę žiemą: šaltis ir trumpi atstumai automobilį išspaudė tarsi citriną

Ar jau skaitėte?

Pastaruosius kelerius metus dominavusios šiltos žiemos tarsi užmigdė vairuotojus – šiemet „netikėtai“ užklupus arktiniams šalčiams išryškėjo tiek automobilių, tiek vairuotojų silpnosios vietos. Šios žiemos Achilo kulnu tapo akumuliatoriai ir sugedę ar neužsivedantys varikliai, o spręsdami šias problemas vairuotojai nevengė rizikuoti saugumu.


Šeimininkės.info – skanaus ir sveiko maisto receptai!


„Iš visų šiemet mūsų fiksuotų techninės pagalbos iškvietimo atvejų 34 proc. sudarė skambučiai dėl automobilių elektros sistemos gedimų, išsikrovusių akumuliatorių, sugedusių starterių, 30 proc. – dėl sugedusių bei neužsivedančių variklių. Susirūpinimą kelia ir besikartojančios vairuotojų klaidos, atsidūrus situacijoje, kai automobilis nepajuda iš vietos – ieškodami sprendimo, jie dažnai nevengia rizikuoti saugumu ar pažeidinėti Kelių eismo taisykles“, – sako vienos Lietuvoje veikiančios draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Nuotrauka freepik iš Freepik.

Užvedus pamiršta pasivažinėti

Šiemet karantino ribojimai neleidžia mums laisvai keliauti po šalį, tad ir automobiliais važinėjame tik trumpais maršrutais – į darbą ar parduotuvę ir atgal, o didžiąją laiko dalį jie stovi. „Tokiomis sąlygomis generatoriai nesugeba įkrauti akumuliatoriaus iki reikiamo lygio, o to pasekmės išryškėja nukritus oro temperatūrai – akumuliatoriaus galios nebepakanka užvesti automobilio variklį. Dėl to vairuotojai, kurie automobiliais naudojasi retai arba važinėja tik trumpus atstumus, turėtų dažniau tikrinti, koks yra akumuliatoriaus įkrovos lygis ir prireikus jį pakrauti“, – pataria A. Žiukelis.

Akumuliatoriaus išsikrovimą gali paspartinti ir paliktos automobilio šviesos, itin žema oro temperatūra, prastai veikiantis generatorius.

Geriausiai akumuliatorių įkrauna specialūs krovikliai, tiesa, su jais krovimas užtrunka ilgiau, akumuliatorių gali tekti išiminėti iš automobilio, be to, ne kiekvienas vairuotojas tokius turi. Neturint kroviklio arba su išsikrovusiu akumuliatoriumi susidūrus ne namie, padės užvedimo laidai, vairuotojų praminti „krokodilais“. Šiame procese svarbiausia – sujungti juos teisingai, nesupainiojant jungčių, nes yra didelė tikimybė, kad gali kilti elektros instaliacijos gedimų.

Draudimo ekspertas sako, kad pasinaudoję užvedimo laidais vairuotojai dažnai daro vieną klaidą – nepavažinėja su užvestu automobiliu. „Pasivažinėti kurį laiką būtina tam, kad akumuliatorius kaip įmanoma daugiau pasikrautų. Jei pavažiuosite porą kilometrų, o po to automobilį ir vėl paliksite visai dienai stovėti, tikėtina, kad kitą sykį jo vėl nebeužvesite“, – akcentuoja pašnekovas.

Rizikinga degalų loterija

Dalis „žieminių“ problemų, pasak eksperto, yra vienodos visiems varikliams, tačiau dažniausiai su jomis susiduria senesni automobiliai: sutrūksta ir aušinimo skystį ima leisti sušalusios aušinimo sistemos žarnelės, seniai keisti ar nekokybiški tepalai apsunkina variklio užvedimą.

Pagrindinė problema, kuri iškyla vairuojantiems automobilius su dyzeliniais varikliais, yra degalų bake likęs kad ir nedidelis kiekis vasarinio dyzelino, kuris žiemą užšąla.

„Techninės pagalbos kelyje specialistai tikina, kad dažnu atveju, kai kreipiamasi pagalbos dėl bevažiuojant užgesusių automobilių, priežastis būna bandymas važiuoti su vasariniais degalais. Jei nutiko taip, kad bake vis dar vasariniai degalai, o važiuoti reikia kuo skubiau ir negalite laukti šiltesnių orų, svarbu išleisti dyzeliną ir pakeisti jį žieminiu“, – tikina pašnekovas.

Variklis gali neužsivesti ir dėl neveikiančių kaitinimo žvakių ar užšalusių degalų filtrų. Žvakes A. Žiukelis rekomenduoja prieš žiemą kasmet patikrinti, o degalų filtrus – ir pakeisti. Jei degalų filtras jau buvo užšalęs, jį būtina pakeisti nauju, nepaisant to, kad galbūt jis buvo keistas vos prieš kelis mėnesius. Tokiame filtre būna susikaupęs didelis parafino kiekis, dėl kurio filtras gali užšalti ir vėl, net ir nesant dideliems šalčiams.

Eismo įvykiai dėl trosų

Draudimo bendrovės atstovas primena ir saugumo klausimą – kiekvieną žiemą tenka susidurti su atvejais, kai kraunant akumuliatorių nukenčia žmonės, arba bandant užgesusį automobilį užvesti jį tempiant sukeliamas eismo įvykis.

Dėl netinkamo kroviklio ar nebetinkamo įkrauti akumuliatoriaus gali įvykti jo sprogimas, gresia ir kiti pavojai. „Akumuliatoriaus gnybtams oksiduojantis, ant jų susidaro rūgštinės apnašos. Vairuotojai, jas valydami, dažnai bando nupūsti – taip jos gali patekti į akis. Man taip pat teko atsidurti tokioje situacijoje, kai dalelės pakliuvo į akį, ją nudegino, teko kreiptis į medikus“, – pataria A. Žiukelis.

Jo teigimu, šią žiemą ne kartą fiksuoti įvykiai, kai kiti vairuotojai nepastebi tempiamo automobilio, bando rikiuotis ar lenkti ir sukeliami eismo įvykiai. Pasitaiko situacijų, kai pamirštama atrakinti tempiamo automobilio vairą, arba vairuotojai net nežino, kad automobiliuose su neužvestu varikliu neveikia vairo bei stabdžių stiprintuvai, tad jiems suvaldyti reikia nemažai fizinių jėgų.

„Paprastai neužsivedantis automobilis tempiamas bandant jį „prikelti“. Bėda, kad ne visais atvejais tai suveikia – pavyzdžiui, kai yra užšalę degalai. Be to, rizikuojama tempiant pavojingomis sąlygomis, nors tempti automobilį esant slidžiam keliui draudžia Kelių eismo taisyklės. Visgi pakliuvus į tokią situaciją, reikėtų labai atidžiai įsivertinti galimybes iš jos išbristi patiems ir geriau kreiptis profesionalios techninės pagalbos, o rūpinantis automobiliais derėtų nepamiršti ir savo pačių saugumo“, – pataria A. Žiukelis.

Boris Kuzmas
Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialas Lietuvoje

Nuo pirmadienio atvykstantys į Lietuvą ilgesniam nei 72 val. laikotarpiui privalės atlikti COVID-19 testą

0
Nuo kovo 29 d. ekipažų ir įgulų nariai, vykdantys tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, jei jų buvimo Lietuvoje laikas bus ilgesnis nei 72 val., privalės turėti dokumentą (parengtą viena iš oficialių Europos...

Viena iš draudimo bendrovių klientams Baltijos šalyse pradeda siūlyti dirbtiniu intelektu pagrįstą paslaugą

0
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (toliau – BTA), bendradarbiaudama su Estijos startuoliu „DriveX“, Baltijos šalyse pradeda siūlyti novatorišką, dirbtiniu intelektu pagrįstą sprendimą. Klientams šis sprendimas suteiks galimybę, perkant draudimo polisą žymiai greičiau, patogiau ir...

Paruošti automobilį šiltajam sezonui taip pat svarbu, kaip ir žiemai: ekspertų patarimai, į ką...

0
Mechaniškai tvarkingas automobilis – viena pagrindinių taisyklių, kurios turi laikytis saugumą kelyje norintys užtikrinti vairuotojai. Ekspertai tikina, jog skirti dėmesio transporto priemonės priežiūrai reikia ne tik ruošiantis žiemai, bet ir artėjant šiltajam sezonui. Kaip...

Pavasarį vėl stabdys besiskverbiantis oras iš šiaurės

0
Šiandien Lietuvoje bus debesuota su pragiedruliais. Vietomis nedideli krituliai, vyraus šlapdriba ir lietus. Rytą kai kur rūkas. Vėjas šiaurės, šiaurės vakarų, 7–12 m/s. Aukščiausia temperatūra 2–7 laipsniai šilumos. Sapnų reikšmės » Kovo 18-os naktį vietomis, dieną...

Artimiausiu metu bus permainingi orai, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba.

0
Žemo atmosferos slėgio laukas lems permainingus orus, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba. Kovo 15-os naktį daug kur krituliai (nedidelis lietus, šlapdriba). Vietomis plikledis. Vėjas vakarinių krypčių, 6–11 m/s. Žemiausia temperatūra nuo 2 laipsnių...

Kovo 11-ąją eismo įvykių neišvengta

0
Ketvirtadienį, šventinę Kovo 11-ąją, Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, šalies keliuose eismo įvykių nebuvo išvengta. Policijos pareigūnai, pirminiais duomenimis, užregistravo 40 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 2 įvykiai (Vilniuje ir Pakruojo rajone). Per...

Kovo 9-osios eismo įvykių trumpa apžvalga

0
Kovo 9 d., antradienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 37 eismo įvykius. Dėl neblaivaus vairuotojo kaltės įvyko 1 įvykis (Varėnos r.). 3-uose iš įvykių sužeisti 3 žmonės. Pirminiais duomenimis, miestuose – 2 eismo įvykiai...

Mobilumo lūžis: į darbą elektrobusu, į pajūrį – traukiniu

0
Visuomenės per ateinančius tris dešimtmečius laukia iššūkis – išmokti gyventi be benzininių ir dyzelių automobilių. Iki 2030 m. pusę Lietuvos transporto priemonių parko turėtų sudaryti elektromobiliai, elektrobusai ir kitos mažataršės transporto priemonės, o 2040...

Besibaiminančius elektromobilių eros ramina – sutaupyti galite daugiau nei įsivaizduojate

0
Vis daugiau automobilių gamintojų praneša, kad jau po mažiau nei dešimtmečio visiškai atsisakys vidaus degimo variklių, o nauji modeliai turės tik elektros pavarą. Nors vieni šiuo pokyčiu džiaugiasi ir jau naudojasi elektromobilių teikiamomis naudomis,...

Siuntas Lietuvoje gabens naudodami degalus iš atliekų

0
Logistika ir transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Siekdamos sumažinti daromą poveikį klimato kaitai, logistikos įmonės ieško įvairių būdų sumažinti išmetamų teršalų kiekius: optimizuoja degalų sąnaudas, investuoja...

Savaitgalis šalies keliuose

0
Kalendorinio pavasario pirmąjį savaitgalį, kovo 5–7 d., policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 124 eismo įvykius: penktadienį – 51, šeštadienį – 39, sekmadienį – 34. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 7,3 proc. visų įvykių (Vilniuje...

Šiandien vakariniuose rajonuose debesuota, vietomis nedideli krituliai, rūkas

0
Šiandien vakariniuose rajonuose debesuota, vietomis nedideli krituliai, rūkas. Rytiniuose rajonuose nepastoviai debesuota, be kritulių. Vėjas pietvakarių, 6–11 m/s. Aukščiausia temperatūra 3–8, Vakarų Lietuvoje vietomis apie 2 laipsnius šilumos. Savo verslą kuriantis moksleivis: geriausia diena pradėti...

Kalendorinio pavasario pradžia bus gaivi, naktimis temperatūrai svyruojant apie 0 laipsnių

0
Kalendorinio pavasario pradžia bus gaivi, naktimis temperatūrai svyruojant apie 0 laipsnių teks saugotis plikledžio. Kovo 1-os dieną žymesnių kritulių nenumatoma. Rytą daug kur, dieną vietomis rūkas. Rytą kai kur lijundra, plikledis. Vėjas pietvakarių, vakarų, vidutinis....

S. Gentvilas jau kitais metais žada naują automobilių taršos mokestį

0
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad jau nuo kitų metų turėtų būti įvestas naujas automobilių taršos mokestis gyventojams. „Laisvės TV“ žurnalistų Birutės Davidonytės ir Dovydo Pancerovo pokalbių laidoje ministras neigė Aplinkos apsaugos departamento direktorės...