Išmanioji gamyba: kaip „Audi“ kuria ateities produktus

Ar jau skaitėte?

Visapusiškai jungli, itin efektyvi ir tvari gamyba – tokiai ateičiai ruošiasi „Audi“. Siekdamas sėkmingai atliepti ateities iššūkius, gamintojas užsimojo sukurti atsparią, prisitaikančią ir lanksčią vertės grandinę. O iššūkių netrūks: tai ir auganti modelių įvairovė, elektrinio mobilumo virsmas, vis labiau nepastovi tiekimo grandinė, politiniai neramumai. „Išnaudojame sinergiją ir į gamybą žiūrime kaip į visumą – nuo darbuotojo iki visiškai automatizuoto ciklo, – sako Gerdas Walkeris, „Audi“ Gamybos ir logistikos padalinio valdybos narys. – Skaitmenizuojame išskirtinai atviros inovacijų kultūros rėmuose. Užtikriname veiksmingą vertės kūrimą, sudarydami sąlygas lanksčiai ir efektyviai panaudoti išteklius bei pajėgumus.“

Modulinės gamybos privalumai

Surinkimo linija daugiau nei šimtmetį diktavo automobilių gamybos tempą, tačiau dabar ji vis dažniau pasiekia savo galimybių ribas. Dėl daugybės išvestinių produktų ir individualizavimo galimybių, gaminių įvairovė nenustojamai auga. Griežtai apibrėžtame, nuosekliai vykstančiame procese suvaldyti visa tai darosi vis sunkiau. „Vienas iš mūsų atsakymų ateities iššūkiams yra modulinė gamyba, – sako G. Walkeris. – Išnaudodami skaitmenines technologijas darbuotojų naudai, kartu gauname lankstesnį ir efektyvesnį surinkimo procesą.“

Smart Production: Audi leverages the benefits of virtual assembly planning. To be able to perform 3D scans as efficiently as possible, Audi is currently testing the robot dog “Spot” together with NavVis

Įgyvendinti šią koncepciją „Audi“ pradėjo nuo iš anksto surenkamų vidinių durų panelių Ingolštato gamykloje. Bandymų metu darbai nebėra atliekami vienoda seka. Autonominės transporto priemonės priveža durų paneles tiesiai į reikiamą komponentų surinkimo stotį. Sutrumpinusi gamybos laiką, orientuodamasi į vertės kūrimą ir savaiminį valdymą, kai kuriais atvejais „Audi“ padidina našumą iki 20 proc., o modulinis surinkimas susiejamas su konkrečiais gamybos etapais. Pavyzdžiui, dabar pilną langų apsaugą nuo saulės gali sumontuoti vienas darbuotojas, kai anksčiau, dėl iš anksto nustatyto apdorojimo laiko surinkimo linijoje, tam reikėjo 2 ar 3 darbuotojų. Taip pat „Audi“ gali įdarbinti žmones, kurie dėl fizinių apribojimų negali dirbti prie surinkimo linijos. Eilė bandomųjų projektų suteikia vertingų įžvalgų ir leidžia inžinieriams kurti naujas serijines programas.

Virtualios technologijos gamyboje

Naudojant virtualų atvaizdavimą galima greitai ir efektyviai išnagrinėti įvairius modelio dizainus ir įrangos variantus skirtingomis aplinkos bei apšvietimo sąlygomis. Vienas iš tikslų – sutrumpinti gamybą, kad dizainas realiu produktu virstų su mažiausiu galimu pjūvių skaičiumi ir operatyviai pasiektų klientus. Todėl ekspertai nagrinėja dizaino projektus nuo ankstyviausio modelio kūrimo etapo, kad nustatytų, ar juos galima perkelti į serijinę gamybą.

Dideli ekranai – ekranų sienos – leidžia būsimą automobilį pamatyti originalaus dydžio. Panaudojant vizualizavimo klasterį automobilius galima atvaizduoti tikroviškai, su fizikiniais skaičiavimais pagrįstu apšvietimu, šešėliais, atspindžiais. „Audi“ taip pat naudoja virtualios realybės įrangą, kuri leidžia įvertinti virtualius modelius iš kliento perspektyvos. Technologijos pasitelkiamos ir tolerancijos valdymui: „Audi“ įsitikina, kad gali sukurti konkretų modelį pagal specifikaciją tiek gamybiniu, tiek kokybiniu požiūriu. 3D kėbulo modeliavimas leidžia vizualiai įvertinti komponentų ir surinkimo tolerancijos ribas.

Virtualaus surinkimo planavimo privalumai išmaniojoje gamyboje

Virtualus surinkimo planavimas ne tik taupo išteklius, bet ir leidžia novatoriškai bei lanksčiai bendradarbiauti. Nebereikia kurti prototipų – skenuojant sukuriami trimačiai taškų debesys, kurie gali būti naudojami pritaikant mašinas ir infrastruktūrą. Dirbtiniu intelektu ir mašininiu mokymusi pagrįsta programinė įranga leidžia „Audi“ darbuotojams virtualiai keliauti po surinkimo linijas. Šiuo metu „Audi“ kartu su „NavVis“ testuoja robotą-šunį „Spot“, kuris padėtų atlikti 3D skenavimą. Nuo 2017 m., kai buvo pradėtas patalpų skaitmeninimas, į šį procesą įtraukta apie 4 mln. kvadratinių metrų ploto ir 13 gamyklų. Dirbant viena pamaina, nuskenuoti 100 tūkst. kvadratinių metrų – pavyzdžiui, „Audi A6“ gamykloje Nekarsulme – trunka apie 3 savaites. Skaitmeninis dvynys ir įmonėje įdiegtas VR sprendimas padeda „Audi“ išnaudoti skaitmeninimo ir vizualizavimo privalumus.

Energijos taupymas gamyboje

„Audi“ Ingolštato gamykla per metus sunaudoja tiek elektros energijos, kiek visas miestas. Duomenys ir duomenų analitika yra kertiniai įrankiai, padedantys taupyti energiją. Tvarią gamybą ir išteklių taupymą užtikrina pačios įmonės sukurtas „Energy Analytics“ įrankis. Jis nurodo vietas, kur sunaudojama daugiausiai energijos gamybai vykstant ir jai sustojus. 2021-aisiais šis įrankis ir procesų optimizavimas Ingolštato gamykloje padėjo „Audi“ sutaupyti apie 37 tūkst. MWh.

Kaip ir kur „Audi“ naudoja papildytąją realybę gamyboje

Dirbtinis intelektas (DI) ir mašininis mokymasis – kertinės „Audi“ skaitmeninės transformacijos ir modernios gamybos technologijos. DI algoritmas Ingolštato gamyklos presavimo ceche padeda aptikti trūkumus komponentuose. Šią procedūrą palaiko dirbtinių neuronų tinklu pagrįsta programinė įranga, kuri pati nustato smulkiausius neatitikimus ir juos tiksliai pažymi. Sprendimas pagrįstas giliuoju mokymusi – mašininio mokymosi atmaina, kuri gali apdoroti nestruktūrizuotus, didelės apimties duomenų kiekius.

Kitas pilotinis projektas startavo Nekarsulmo gamykloje: „Audi“ naudoja dirbtinį intelektą, masinėje gamyboje tikrindama taškinių suvirinimo siūlių kokybę. „Audi A6“ kėbulo komponentus tarpusavyje sujungia apie 5300 suvirinimo taškų. Iki šiol gamybos darbuotojai suvirinimo kokybę stebėjo naudodami atsitiktines ultragarso analizes. Algoritmas, valdymo sistema, nuodugni kokybės analizės programa – visa tai pasitelkiama konstruojant A6 ir A7 kėbulus. Tai taps pagrindu ir kitoms tinklinės gamybos programoms.

Kas slypi po „Edge Cloud 4 Production“ koncepcija?

Smart Production: Audi uses virtual techniques to shape the design and development process from a production perspective

„Audi“ inicijuoja paradigminius pokyčius gamyklų automatizavimo srityje, naudodama sprendimą „Edge Cloud 4 Production“ vietiniame serveryje. Po sėkmingų bandymų „Audi Production Lab“ laboratorijoje, darbuotojų aptarnavimą Böllinger Höfe gamykloje perims trys vietiniai serveriai. Nekarsulmo gamykloje viena surinkimo linija dalinasi „Audi e-tron GT quattro“ ir R8. „Audi“ nori tapti pirmuoju gamintoju pasaulyje, pasitelkiančiu tokius centralizuotus serverių sprendimus nuo ciklo priklausančioje gamyboje.

Naujos idėjos ateities skaitmeninei gamybai

Skaitmeninimo srityje „Audi“ glaudžiai bendradarbiauja su Miuncheno technikos universitetu bei Fraunhoferio pramonės inžinerijos institutu. „Audi“ iniciatyva „Automotive Initiative 2025“ (AI25) siekiama sukurti pasaulyje pirmaujantį skaitmeninės gamyklų transformacijos ir inovacijų ekspertizės tinklą. AI25 veikia kaip idėjų kalvė ir yra svarbi jungtis skaitmenizacijos procese. „Audi“ gamykla Nekarsulme taps pilotiniu skaitmeninės transformacijos pavyzdžiu visoje „Volkswagen“ grupėje, itin svarbus vaidmuo teks ir Böllinger Höfe laboratorijai. Be to, naujų ir inovatyvių technologijų paieškai bei patikimam jų integravimui į gamybą „Audi“ naudoja nuosavą gamybos laboratoriją Gaimersheime. Jos ekspertai, glaudžiai bendradarbiaudami su naudotojais, išbando naujų sprendimų pritaikomumą serijinėje gamyboje.

Kristaps Menniks
„Audi“ marketingo ir ryšių su visuomene vadovas Lietuvoje ir Latvijoje
„Volkswagen“ viešųjų ryšių vadovas Baltijos šalims

Išmanūs pirkėjai: įsigyti automobilį paprasta, kaip ir užsisakyti maisto iš pristatymo platformų

0
Išvesti paralelę tarp maisto ir automobilio pirkimo, su pristatymo į namus paslauga – dabartiniame laike nėra nieko stebinančio. Tiek norimą patiekalą, tiek automobilį žmogus gali išsirinkti paprasčiausiai iš nuotraukos matomos telefono ar kompiuterio ekrane,...

ORAI: Šiandien truputėlį pasnigs. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 2 laipsnių šilumos

Savaitgalį numatomi permainingi orai. Sausio 27-os dieną pietrytinėje šalies pusėje krituliai, vyraus nedidelis sniegas. Kai kur lijundra. Rytą daug kur, dieną vietomis plikledis. Vėjas šiaurės, šiaurės rytų, 5–10 m/s. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki...

ORAI: Artimiausiomis dienomis mūsų orus lems aukštesnio slėgio laukas

Sausio 23 d. žymesnių kritulių nenumatoma. Vietomis plikledis, rūkas, šerkšnas, galima silpna lijundra. Vėjas silpnas. Temperatūra naktį 0–5, kai kur pragiedrėjus 6–8 laipsniai šalčio, dieną nuo 3 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos. Sausio 24...

Savaitės eismo įvykių apžvalga

0
Per savaitę, sausio 6–12 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, šalies keliuose įvyko 48 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 4 eismo dalyviai (2 vairuotojai, 2 pėstieji (tamsiuoju paros metu), 3 vyrai ir moteris, jų amžiaus...

Kokie elektromobilių modeliai labiausiai domina lietuvius?

0
Elektrinių automobilių senojo žemyno keliuose sparčiai daugėja, o Europos aplinkos agentūros duomenimis, lūžio tašku buvo 2019 metai. Nuo to laiko naujai registruotų elektrinių automobilių padaugėjo bene 10 kartų ir šis skaičius nesustoja augti, ne...

1 mln. vertės platforma užkariauja Baltijos šalis: palengvina darbą krovinių siuntėjams ir vežėjams

0
Startuolis „CargoPoint“ investavo beveik 1 mln. eurų į unikalios skaitmeninės platformos, jungiančios krovinių siuntėjus su vežėjais bei ženkliai palengvinančios krovinių logistikos procesus, sukūrimą. Praėjusių metų vasarį įmonė startavo Lietuvoje, o panašiu metu ėmė veikti...

ORAI: Šiandien daug kur, daugiausia Rytų Lietuvoje, krituliai, vyraus lietus, šlapdriba

Šiandien daug kur, daugiausia Rytų Lietuvoje, krituliai, vyraus lietus, šlapdriba. Vietomis rūkas, rytą šiaurės rytiniuose rajonuose kai kur lijundra, vakare rytiniame šalies pakraštyje plikledis. Aukščiausia temperatūra 0–5 laipsniai šilumos. Sausio 11-os naktį daug kur krituliai,...

Savaitė šalies keliuose – daugiausia nukentėjo vairuotojų ir pėsčiųjų

0
Per savaitę, gruodžio 30–sausio 5 d., penktadienį–ketvirtadienį, šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 37 eismo įvykiai. Viename įvykyje žuvo keleivė. Sužeisti 43 žmonės, tarp jų 2 nepilnamečiai (keleivis ir pėsčiasis pėsčiųjų perėjoje). Daugiausia įvykiuose sužeista...

Suskaičiavo, kurios žiedinės sankryžos sostinėje buvo avaringiausios

0
Žiedinėse sankryžose vairuotojai visuomet turi būti atidesni ir labiau susikoncentravę, nes čia nelaimingų įvykių pasitaiko daugiau nei kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad Vilniuje yra tokių žiedinių sankryžų, kuriose per metus nelaimių nutinka net...

Pirmoji Naujųjų metų para šalies keliuose

0
Pirmąją 2023-iųjų parą, sausio 1 d., eismo įvykių, kuriuose būtų nukentėję žmonės, pirminiais duomenimis, neįvyko. Per parą policijos pareigūnai užregistravo 36 eismo įvykius, 20 iš jų įvyko miestuose (Vilniuje – 6, Kaune – 4, Klaipėdoje...

Druskininkų viešasis transportas atsinaujino dar 8 elektra varomais autobusais

0
Dar pavasarį UAB „Kautra” Druskininkuose pristačiusi pirmuosius du elektrinius autobusus, kuriuos pasiūlė lietuviško kapitalo įmonės „Altas Auto“ ir „Elinta Motors“, metus užbaigia atnaujinanti miesto viešąjį transportą dar 8 elektra varomais autobusais. Druskininkų vizija - 100%...

Vidaus reikalų ministerija pradeda VĮ „Regitros“ pertvarkymą į akcinę bendrovę

0
Vidaus reikalų ministerija, kartu su VĮ „Regitra“ atlikusi vykdomų funkcijų peržiūrą ir įvertinusi alternatyvas, pradeda pasirengimo procedūras įmonės juridinio statuso pakeitimui – valstybės įmonė „Regitra“ taps akcine bendrove. „Tai svarbus strateginis žingsnis valstybės valdomai įmonei....

Tolimųjų reisų vairuotojams nebereikės nakvoti vilkikuose

0
Vilkikų vairuotojų trūkumas nebevaldomai auga. Skelbiama, kad Europoje jau trūksta beveik pusės milijono vairuotojų, o mūsų šalyje skaičiai jau perkopė 30-ies tūkstančių ribą. Visą tai lemia 3 esminės priežastys – išaugusi transporto paklausa, profesinės...

Lietuviai vis dažniau ieško retų automobilių – toks pirkinys gali nemenkai papildyti kišenę

0
Nei vienas automobilių entuziastas nepaneigtų fakto, kad gerai išlaikytas, retas automobilis ne tik atkreipia praeivių dėmesį, bet gali tapti ir nebloga investicija. Pasirodo, kad dar prieš 10-15 metų įprastu automobiliu laikytas modelis šiai dienai...