Elektriniai paspirtukai: jau įprasta transporto priemonė, kelianti didelius iššūkius

Ar jau skaitėte?

Gatvėmis ir šaligatviais važinėjantys žmonės ant elektrinių paspirtukų jau tapo neatsiejama miesto dalimi. Vis dėlto, norėdami saugiai įsilieti į miesto ritmą, kai kurie vairuotojai vis dar susiduria su iššūkiais. Važiuoti keliu ar šaligatviu? Kaip pasirinkti tinkamą greitį ir nekelti pavojaus sau ar aplinkiniams? Todėl Lietuvos policijos pareigūnai dalijasi patarimais, kaip ne tik smagiai, bet ir saugiai dardėti miestų gatvėmis, o draudimo ekspertai pataria, kaip apsaugoti savo paspirtuką ir išvengti nuostolių.

Lietuvos policija fiksuoja daugiau įvykių

Ne veltui vieni didesnių elektrinių transporto priemonių vairuotojų iššūkių – saugūs manevrai tiek jiems patiems, tiek ir pėstiesiems ar automobilių vairuotojams. Juk paspirtuku važinėti nereikia jokių specialių leidimų ar mokymų ir būtent tai tampa šių priemonių saugumo spraga. Pastaraisiais metais Lietuvos policija stebi vis daugiau su elektrinėmis transporto priemonėmis susijusių nelaimingų, eismo įvykių bei taisyklių pažeidimų. Lietuvos kelių policijos tarnyba, tik prasidėjus sezonui, vadinasi, vos per kelis pastaruosius mėnesius, užfiksavo jau 8 eismo įvykius, kuriuose dalyvavo elektriniai paspirtukai, riedžiai, dviračiai. Pastebima, kad dažniausiai nesilaikoma techninių reikalavimų bei Kelių eismo taisyklių (KET) ir dažnai to pasekmės būna itin skaudžios – patiriami galvos, kojų, rankų sužalojimai.

Lietuvos kelių policijos tarnyba atkreipia dėmesį, kad populiariausių paspirtukų greitis neviršija 25 km/val., todėl tokios galios transporto priemonei galioja įprastos, ir dviratininkams taikomos, KET taisyklės. Galima važiuoti pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu.

Norint mieste judėti saugiai taip pat svarbu stebėti aplinką, būti atidiems ir elektrinių paspirtukų vairuotojams pasirinkti saugiausią greitį konkrečioje situacijoje. Tuomet, kai važiuojama pėsčiųjų taku, aikštėje ar parke, per pėsčiuosius reikia judėti tokiu pat greičiu, kokiu eina pats žmogus. Šitaip išvengiama rizikos dideliu greičiu susidurti, išgąsdinti praeivį, kuris gali staigiai pakeisti kryptį ir pats užkliūti ar nuversti elektrinį paspirtuką bei jo vairuotoją.

Svarbiausia – nepalikti vagims lengvo grobio

Draudimo kompanijos „Compensa Vienna Insurance Group“ produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas Linas Laugalis pastebi, kad kuo gatvėse daugiau elektrinių transporto priemonių, tuo aktyviau žmonės domisi jų draudimu ir apsauga. Ypatingai dabar, kai vis dažniau susiduriama su tokių transporto priemonių vagystėmis. Būtent šią riziką draudimo ekspertai ir įvardija kaip pačią didžiausią bei daugiausiai nuostolių atnešančią.

„Drąsiai galime teigti, kad būtent paspirtukų vagystės iš patalpų, prekybos centrų parkavimo vietų ar kitų mieste tam skirtų aikštelių tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Elektriniai paspirtukai nėra pigūs, todėl vieni pagrindinių mūsų klientų rūpesčių yra koks ir kada draudimas galios ir kuo reikia pasirūpinti, kad vagystės atveju nuostolius būtų galima sumažinti“, – teigia L. Laugalis.

Ekspertas primena, kad apsidraudus namų turtą, apsaugomas ir namuose ar sandėliuke, garaže esantis elektrinis paspirtukas. Tokiu atveju elektrinės transporto priemonės vairuotojas gali nesirūpinti dėl jokių įprastų rizikų – nuo gamtinių jėgų iki vandalizmo. Taip pat tokioms transporto priemonėms draudimas nuo vagysčių ir plėšimo galioja ir už namų ribų, tad dažniausia rizika – paspirtuko vagystė iš viešosios erdvės – tampa nebe tokia baisi. Žinoma, ekspertai pataria ir patiems kiek įmanoma atidžiau rūpintis savo turtu, pavyzdžiui, po įvykio iš karto pranešti policijai, laikinai nepalikti neužrakintoje patalpoje ar neprirakinto prie nepajudinamų objektų. Svarbiausias patarimas – nepalikti vagims lengvo grobio.

Mažas paspirtukas gali lemti didelius nuostolius

Atšilus orams ir išlindus saulei malonu pakvėpuoti grynu oru važinėjant po miestą elektriniu paspirtuku, tačiau reikia prisiminti, kad ir kaip nekaltai tokia transporto priemonė atrodytų, ji taip pat gali sukelti nemalonumų. Pavyzdžiui, svarbu įvertinti atsakomybę ir prieš kitus asmenis, nes valdant tokią priemonę galima sužaloti, apgadinti kito asmens turtą.

„Pavyzdžiui, automobilių vairuotojams civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas, o štai tokių mažesnių transporto priemonių valdytojams – ne. Tačiau vis dėlto reikia įvertinti, kad valdant bet kokią priemonę ten, kur yra ir kitų žmonių, automobilių, turto, gali nutikti nelaimė, kuri pridaro žalos kitų asmenų turtui, sveikatai ar net gyvybei. Todėl visada patariame ir paspirtukų vairuotojams pasirūpinti apsauga nuo tokių nutikimų ir šitaip išvengti labai didelių nuostolių“, – pataria L. Laugalis.

Alina Staknevičienė
Marketingo ir komunikacijos vadovė

auto365.lthttps://www.facebook.com/auto365lt/

Kas turėtų būti jūsų automobilio bagažinėje?

0
Keliaujant ir dalyvaujant eisme gali įvykti pačių įvairiausių netikėtumų. Nenumatyti gedimai, eismo įvykiai, kitos problemos užklumpa nelauktai, tačiau daug kam galima pasiruošti. Jeigu savo automobilyje vežiositės priemones, kurios pritaikytos nenumatytų atvejų ir problemų sprendimui...

Ar verta ilgai taupyti išsvajotam automobiliui?

0
Automobilio įsigijimas visuomet reiškia ganėtinai nemažas išlaidas, todėl išeitys gali būti dvi: reikiamą pinigų sumą galima sutaupyti, arba pasiimti paskolą. Ir vienas, ir kitas pasirinkimas gali būti tikrai palankus, todėl naudinga įvertinti, kokia galimybė...

Ką kiekvienam reikėtų žinoti apie automobilio valytuvus ir jų priežiūrą?

0
  Dėl tam tikrų automobilio detalių keitimo dažniausiai yra kreipiamasi į specialistus, tačiau tam tikras transporto priemonės dalis taip pat galima pasikeisti ir patiems. Vienos jų – tai valytuvai, kuriuos gali pasikeisti kiekvienas. Nors iš...

Nuo pirmadienio atvykstantys į Lietuvą ilgesniam nei 72 val. laikotarpiui privalės atlikti COVID-19 testą

0
Nuo kovo 29 d. ekipažų ir įgulų nariai, vykdantys tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, jei jų buvimo Lietuvoje laikas bus ilgesnis nei 72 val., privalės turėti dokumentą (parengtą viena iš oficialių Europos...

Viena iš draudimo bendrovių klientams Baltijos šalyse pradeda siūlyti dirbtiniu intelektu pagrįstą paslaugą

0
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (toliau – BTA), bendradarbiaudama su Estijos startuoliu „DriveX“, Baltijos šalyse pradeda siūlyti novatorišką, dirbtiniu intelektu pagrįstą sprendimą. Klientams šis sprendimas suteiks galimybę, perkant draudimo polisą žymiai greičiau, patogiau ir...

Paruošti automobilį šiltajam sezonui taip pat svarbu, kaip ir žiemai: ekspertų patarimai, į ką...

0
Mechaniškai tvarkingas automobilis – viena pagrindinių taisyklių, kurios turi laikytis saugumą kelyje norintys užtikrinti vairuotojai. Ekspertai tikina, jog skirti dėmesio transporto priemonės priežiūrai reikia ne tik ruošiantis žiemai, bet ir artėjant šiltajam sezonui. Kaip...

Pavasarį vėl stabdys besiskverbiantis oras iš šiaurės

0
Šiandien Lietuvoje bus debesuota su pragiedruliais. Vietomis nedideli krituliai, vyraus šlapdriba ir lietus. Rytą kai kur rūkas. Vėjas šiaurės, šiaurės vakarų, 7–12 m/s. Aukščiausia temperatūra 2–7 laipsniai šilumos. Sapnų reikšmės » Kovo 18-os naktį vietomis, dieną...

Artimiausiu metu bus permainingi orai, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba.

0
Žemo atmosferos slėgio laukas lems permainingus orus, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba. Kovo 15-os naktį daug kur krituliai (nedidelis lietus, šlapdriba). Vietomis plikledis. Vėjas vakarinių krypčių, 6–11 m/s. Žemiausia temperatūra nuo 2 laipsnių...

Kovo 11-ąją eismo įvykių neišvengta

0
Ketvirtadienį, šventinę Kovo 11-ąją, Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, šalies keliuose eismo įvykių nebuvo išvengta. Policijos pareigūnai, pirminiais duomenimis, užregistravo 40 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 2 įvykiai (Vilniuje ir Pakruojo rajone). Per...

Kovo 9-osios eismo įvykių trumpa apžvalga

0
Kovo 9 d., antradienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 37 eismo įvykius. Dėl neblaivaus vairuotojo kaltės įvyko 1 įvykis (Varėnos r.). 3-uose iš įvykių sužeisti 3 žmonės. Pirminiais duomenimis, miestuose – 2 eismo įvykiai...

Mobilumo lūžis: į darbą elektrobusu, į pajūrį – traukiniu

0
Visuomenės per ateinančius tris dešimtmečius laukia iššūkis – išmokti gyventi be benzininių ir dyzelių automobilių. Iki 2030 m. pusę Lietuvos transporto priemonių parko turėtų sudaryti elektromobiliai, elektrobusai ir kitos mažataršės transporto priemonės, o 2040...

Besibaiminančius elektromobilių eros ramina – sutaupyti galite daugiau nei įsivaizduojate

0
Vis daugiau automobilių gamintojų praneša, kad jau po mažiau nei dešimtmečio visiškai atsisakys vidaus degimo variklių, o nauji modeliai turės tik elektros pavarą. Nors vieni šiuo pokyčiu džiaugiasi ir jau naudojasi elektromobilių teikiamomis naudomis,...

Siuntas Lietuvoje gabens naudodami degalus iš atliekų

0
Logistika ir transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Siekdamos sumažinti daromą poveikį klimato kaitai, logistikos įmonės ieško įvairių būdų sumažinti išmetamų teršalų kiekius: optimizuoja degalų sąnaudas, investuoja...

Savaitgalis šalies keliuose

0
Kalendorinio pavasario pirmąjį savaitgalį, kovo 5–7 d., policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 124 eismo įvykius: penktadienį – 51, šeštadienį – 39, sekmadienį – 34. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 7,3 proc. visų įvykių (Vilniuje...