Duobės keliuose gadina gyventojų gyvenimą – didžiuliai karščiai vasarą taip pat atliko savo darbą

Ar jau skaitėte?

Gyventojai sugrįžta iš vasaros atostogų į darbus, studentai – į didžiuosius miestus studijoms. Tai reiškia, kad vėl prasidėjo spūstys, o tuo pačiu ir nelaimingų nutikimų keliuose. Prie jų ženkliai prisideda duobėti keliai – „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad situacija vis prastesnė. Šiais metais per sausio-liepos mėnesius dėl duobių keliuose jau išmokėta beveik 13 proc. didesnė suma, nei pernai dėl tos pačios priežasties per visus metus. Skaudžiausi nuostoliai – didmiesčių gyventojams, tačiau problema ryškėja ir mažesniuose Lietuvos miestuose.

Per 7 mėnesius – nuostolių daugiau nei pernai per visus metus

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, per šių metų pirmus 7 mėnesius, jau yra išmokėta daugiau nei 330 tūkst. eurų patirtiems nuostoliams atlyginti dėl duobių keliuose. Ši suma jau viršijo nuostolius, kuriuos patyrė vairuotojai dėl duobių per visus pernai metus.

„2021 metais išmokėjome apie 293 tūkst. eurų vairuotojams, kurie patyrė nuostolių dėl duobių keliuose. Šiemet vos daugiau nei per pusmetį perkopėme šią sumą. Iš Lietuvos gyventojų jau gavome beveik 600 nusiskundimų dėl patirtų nuostolių automobiliams“, – pasakoja Paulius Ilbertas, „Lietuvos draudimo“ transporto draudimo ekspertas.

Anot jo, ypač daug nuostolių buvo pirmąjį metų ketvirtį, antrąjį taip pat nuostolių skaičiai viršijo praėjusių metų duomenis.

„Kalbant apie pirmąjį metų ketvirtį, galima sakyti, kad skaičių augimui turėjo įtakos į priešpandeminį lygį grįžę eismo srautai. Tačiau žvelgiant į trečiąjį šių metų ketvirtį, taip pat akivaizdu, kad bus šuolis. Per vieną mėnesį fiksavome virš 50 nuostolių dėl duobių keliuose, kai pernai per visą trečią ketvirtį jų buvo vos virš 100“, – situaciją komentuoja Paulius Ilbertas.

Dideli temperatūrų svyravimai kenkia keliams

Žvelgiant į tokius skaičius akivaizdu, kad vairuotojai turėtų kur kas daugiau dėmesio skirti kelio dangai. Po tokių karščių ji būna dar prastesnės būklės.

„Rugsėjo mėnesį eismo srautai būna kur kas didesni, natūralu, kad ir avaringų situacijų skaičius ženkliai auga. Prie sugrįžusių į didmiesčius studentų ir darbuotojų po atostogų prisideda ir vis daugiau lietingų dienų, kai duobes pamatyti darosi sudėtingiau.

Kalbant apie karščius, jie savo darbą taip pat atliko – kelio danga patiria didesnį krūvį dėl karščių ir nuolatinės spiginančios saulės. Keliuose, kurie yra labiau apkrauti, atsiranda ne tik duobės, bet ir provėžos. Dėl didelės temperatūros gali kisti ir kelio konstrukcijos, tai turi įtakos dangos skilimui“, – kalba „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Anot jo, labai geras pavyzdys yra Vilnius-Utena kelio ruožas, kurio pagrindas yra betoninis. Dėl didelių karščių betonas plečiasi, net susidaro kalneliai. Atvėsus jis vėl susitraukia, bet kur buvo pakilęs ar išsikraipęs – ten lieka skylės bei duobės.

Kenčia ne tik didieji miestai

Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys, šiais metais daugiausia žalų skaičiuojama Vilniaus mieste, Kaune, Klaipėdoje.

„Galimai tam įtakos kuri didesni automobilių srautai. Taip pat viena didžiausių bėdų yra vis užtaisomi keliai, kurie po remonto darbų jau netarnauja kaip naujai nutiesta kelio atkarpa, naudinga yra trumpą laiką. Po pusės metų vėl atsiranda duobės, kurios ir vėl taisomos.

Tiesa, mažesniuose miestuose ir rajonuose nuostolių dėl duobių taip pat netrūksta – šiemet per sausio-liepos mėnesius jau esame išmokėję beveik 160 tūkst. eurų nuostoliam dėl duobių atlyginti“, – kalba Paulius Ilbertas.

Kaip sako ekspertas, duobės tik iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti nepavojingos. Tačiau net ir nedidelė duobė gali atnešti kelių tūkstančių eurų nuostolį.

„Pavyzdžiui jei važiuojate greičiau ir įsirėžiate į aštresnį duobės kampą – gali tekti automobilio padangą mesti lauk. Taip pat dažniausiai įvažiavus į duobę nukenčia rėmo kraštas, ratlankiai, važiuoklė. Taigi jei žmogus nėra apsidraudęs kasko draudimu, netikėtai gali tekti sumokėti nemažą sumą iš savo kišenės“, – sako „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Svarbiausia neskubėti ir padėti kitiems eismo dalyviams

Prasidėjus rudens sezonui, transporto draudimo ekspertas pataria neskubėti, atidžiai stebėti važiuojamąją kelio dalį.

„Suprantama, kad ypač rugsėjį, kai keliuose pilna chaoso, žmonės dar nesusikaupę po atostogų, keliuose daug vaikų, einančių į mokyklas ir būrelius, pastebėti dar ir duobes išties sudėtinga. Todėl svarbiausia manau yra neskubėti, kaip įmanoma labiau susikaupti būtent vairavimui ir nesiblaškyti.

Kelių eismo taisyklėse numatyta dar ir pašalinti ar pažymėti kliūtį. Todėl jei kelyje pasitaiko duobė, geriausia būtų pastatyti įspėjamąjį ženklą ir paskambinti policijai ar kelius prižiūrinčiai įstaigai. Verčiau kelyje pagelbėti ne tik sau, bet ir kitiems, kai dėl duobių nuostoliai taip sparčiai auga“, – ragina Paulius Ilbertas.

Naujausias „Lietuvos draudimo“ prekės ženklo tyrimas rodo, jog Lietuvos gyventojai jį laiko pačiu patikimiausiu draudimo prekės ženklu Lietuvoje, ypatingai daug balų apklaustieji bendrovei skiria už tai, jog ji objektyviai vertina klientui padarytos žalos nuostolį, paprastai ir sklandžiai jas tvarko bei greitai sureguliuoja (KOG apklausa, 2021 m. gruodis, 18-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojai). Savo draudimą apskritai bendrovei patiki kas trečias besidraudžiantis šalies pilietis.

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė
AB „Lietuvos draudimas“ Komunikacijos vadovė

Nuostoliai stovėjimo aikštelėse: daugėja ir avarijų, ir sprunkančių nuo atsakomybės

0
Vairuotojai gyvenamųjų namų kiemuose ir kitose aikštelėse, kur tenka statyti automobilius, turi būti ypatingai atidūs. Besikertančios eismo dalyvių trajektorijos, siauri pravažiavimai ir didelis noras būti parkavimo čempionu, pasistatant automobilį kuo arčiau įėjimo. Apibraižyti bamperiai,...

Žalų ekspertai: vagys aktyviau pradėjo vogti po užsienį keliaujančių lietuvių automobilius

0
Vagys visoje Europoje nusitaikė į keliautojų automobilius. Nuo vasaros pradžios stebima, kad aktyviau vagiamos ne tik automobilių detalės, bet ir keliaujančių lietuvių automobiliai. Dažniau taikomasi į naujesnius modelius, o preferencijų prekės ženklams nematyti, rodo...

Pritarta siūlymui laiku nepasitikrinusių sveikatos vairuotojų pažymėjimus skelbti negaliojančiais

0
Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų projektui Nr. XIVP-1445(3). Svarstomais pakeitimais siūloma nepasitikrinusių sveikatos nustatytu periodiškumu vairuotojų turimus vairuotojo pažymėjimus skelbti negaliojančiais. Pašalinus priežastis, lėmusias vairuotojo pažymėjimo paskelbimą negaliojančiu, vairuotojo...

Kaip išvengti brangaus sunkvežimių remonto?

0
Kiekvienas prižiūrime savo transporto priemonę ir nenorime, kad ji sugestų, dėl to svarbu tinkamai ją prižiūrėti ir atėjus išsirinkti remonto vietą.Traktoriaus, sunkiosios ar žemės ūkio technikos gedimą lydi ne tik neplanuotos remonto išlaidos, bet...

Rudenį ženkliai auga avarijų skaičiai – ekspertas pasakė, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį

0
Prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai, norint išvengti eismo įvykių. Tačiau persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgai šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį atsiranda iššūkių, su kuriais vairuotojai turi...

Rudens pavojus kelyje – laukiniai gyvūnai

0
Įsibėgėjant rudeniui, didėja gyvūnų migracija, prasidėjus rujai, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie tampa ne tokie baikštūs, praranda atsargumą. Šiuo metu vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, kadangi susidūrimai su laukiniais gyvūnais – vienas dažniausių pavojų...

Išmanioji gamyba: kaip „Audi“ kuria ateities produktus

0
Visapusiškai jungli, itin efektyvi ir tvari gamyba – tokiai ateičiai ruošiasi „Audi“. Siekdamas sėkmingai atliepti ateities iššūkius, gamintojas užsimojo sukurti atsparią, prisitaikančią ir lanksčią vertės grandinę. O iššūkių netrūks: tai ir auganti modelių įvairovė,...

Ekspertai perspėja apie pavojingą tendenciją – laukiniai gyvūnai keliuose

0
Lietuvoje kasmet fiksuojama daugybė eismo įvykių, kuriuos sukelia susidūrimai su laukiniais gyvūnais. Nors įprasta manyti, kad žvėrys yra aktyvesni pavasarį ir ankstyvą rudenį vykstant migracijai, pastaruoju metu draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje ekspertai stebi mažėjantį...

Kodėl pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus. Tačiau TA stotyse dirbantys specialistai pastebi, kad pirmuoju...

Lietuvos miestų automobiliui lemta stovėti: naudojami vos 6 proc. paros laiko

0
87 minutės darbo dienomis ir 89 savaitgaliais – tiek vidutiniškai Lietuvos gyventojai naudojasi nuosavu automobiliu, o 38 proc. jų – nesinaudoja automobiliu kasdien. Tokios tendencijos aiškėja iš visuomenės judumo įpročių tyrimo, kurį atliko susisiekimo...

Šį mėnesį šalyje vykdomos prevencinės priemonės

0
Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad rugpjūčio mėnesį šalies keliuose policijos pareigūnai rengia tokias respublikines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones: Rugpjūčio 2–5 d.: 20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga...

20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga galia

0
Vienas automobilis jau 20 metų džiugina „Audi Sport GmbH“ ir jos gerbėjus visame pasaulyje kaip joks kitas: per keturias kartas „Audi RS 6“ iškėlė kartelę kaip didelės galios universalas, kuris dar ir ypač patogus...

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų...

0
Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų...

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – dar 300 tūkst. eurų

0
Patikslinus Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo 2022 m. priemonių planą, numatytas papildomas finansavimas bešeimininkių padangų atliekų tvarkymui. Šiems ir ateinantiems dvejiems metams tam skirta 300 tūkst. eurų. Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų...