Elektriniai paspirtukai: jau įprasta transporto priemonė, kelianti didelius iššūkius

Ar jau skaitėte?

Gatvėmis ir šaligatviais važinėjantys žmonės ant elektrinių paspirtukų jau tapo neatsiejama miesto dalimi. Vis dėlto, norėdami saugiai įsilieti į miesto ritmą, kai kurie vairuotojai vis dar susiduria su iššūkiais. Važiuoti keliu ar šaligatviu? Kaip pasirinkti tinkamą greitį ir nekelti pavojaus sau ar aplinkiniams? Todėl Lietuvos policijos pareigūnai dalijasi patarimais, kaip ne tik smagiai, bet ir saugiai dardėti miestų gatvėmis, o draudimo ekspertai pataria, kaip apsaugoti savo paspirtuką ir išvengti nuostolių.

Lietuvos policija fiksuoja daugiau įvykių

Ne veltui vieni didesnių elektrinių transporto priemonių vairuotojų iššūkių – saugūs manevrai tiek jiems patiems, tiek ir pėstiesiems ar automobilių vairuotojams. Juk paspirtuku važinėti nereikia jokių specialių leidimų ar mokymų ir būtent tai tampa šių priemonių saugumo spraga. Pastaraisiais metais Lietuvos policija stebi vis daugiau su elektrinėmis transporto priemonėmis susijusių nelaimingų, eismo įvykių bei taisyklių pažeidimų. Lietuvos kelių policijos tarnyba, tik prasidėjus sezonui, vadinasi, vos per kelis pastaruosius mėnesius, užfiksavo jau 8 eismo įvykius, kuriuose dalyvavo elektriniai paspirtukai, riedžiai, dviračiai. Pastebima, kad dažniausiai nesilaikoma techninių reikalavimų bei Kelių eismo taisyklių (KET) ir dažnai to pasekmės būna itin skaudžios – patiriami galvos, kojų, rankų sužalojimai.

Lietuvos kelių policijos tarnyba atkreipia dėmesį, kad populiariausių paspirtukų greitis neviršija 25 km/val., todėl tokios galios transporto priemonei galioja įprastos, ir dviratininkams taikomos, KET taisyklės. Galima važiuoti pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu.

Norint mieste judėti saugiai taip pat svarbu stebėti aplinką, būti atidiems ir elektrinių paspirtukų vairuotojams pasirinkti saugiausią greitį konkrečioje situacijoje. Tuomet, kai važiuojama pėsčiųjų taku, aikštėje ar parke, per pėsčiuosius reikia judėti tokiu pat greičiu, kokiu eina pats žmogus. Šitaip išvengiama rizikos dideliu greičiu susidurti, išgąsdinti praeivį, kuris gali staigiai pakeisti kryptį ir pats užkliūti ar nuversti elektrinį paspirtuką bei jo vairuotoją.

Svarbiausia – nepalikti vagims lengvo grobio

Draudimo kompanijos „Compensa Vienna Insurance Group“ produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas Linas Laugalis pastebi, kad kuo gatvėse daugiau elektrinių transporto priemonių, tuo aktyviau žmonės domisi jų draudimu ir apsauga. Ypatingai dabar, kai vis dažniau susiduriama su tokių transporto priemonių vagystėmis. Būtent šią riziką draudimo ekspertai ir įvardija kaip pačią didžiausią bei daugiausiai nuostolių atnešančią.

„Drąsiai galime teigti, kad būtent paspirtukų vagystės iš patalpų, prekybos centrų parkavimo vietų ar kitų mieste tam skirtų aikštelių tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Elektriniai paspirtukai nėra pigūs, todėl vieni pagrindinių mūsų klientų rūpesčių yra koks ir kada draudimas galios ir kuo reikia pasirūpinti, kad vagystės atveju nuostolius būtų galima sumažinti“, – teigia L. Laugalis.

Ekspertas primena, kad apsidraudus namų turtą, apsaugomas ir namuose ar sandėliuke, garaže esantis elektrinis paspirtukas. Tokiu atveju elektrinės transporto priemonės vairuotojas gali nesirūpinti dėl jokių įprastų rizikų – nuo gamtinių jėgų iki vandalizmo. Taip pat tokioms transporto priemonėms draudimas nuo vagysčių ir plėšimo galioja ir už namų ribų, tad dažniausia rizika – paspirtuko vagystė iš viešosios erdvės – tampa nebe tokia baisi. Žinoma, ekspertai pataria ir patiems kiek įmanoma atidžiau rūpintis savo turtu, pavyzdžiui, po įvykio iš karto pranešti policijai, laikinai nepalikti neužrakintoje patalpoje ar neprirakinto prie nepajudinamų objektų. Svarbiausias patarimas – nepalikti vagims lengvo grobio.

Mažas paspirtukas gali lemti didelius nuostolius

Atšilus orams ir išlindus saulei malonu pakvėpuoti grynu oru važinėjant po miestą elektriniu paspirtuku, tačiau reikia prisiminti, kad ir kaip nekaltai tokia transporto priemonė atrodytų, ji taip pat gali sukelti nemalonumų. Pavyzdžiui, svarbu įvertinti atsakomybę ir prieš kitus asmenis, nes valdant tokią priemonę galima sužaloti, apgadinti kito asmens turtą.

„Pavyzdžiui, automobilių vairuotojams civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas, o štai tokių mažesnių transporto priemonių valdytojams – ne. Tačiau vis dėlto reikia įvertinti, kad valdant bet kokią priemonę ten, kur yra ir kitų žmonių, automobilių, turto, gali nutikti nelaimė, kuri pridaro žalos kitų asmenų turtui, sveikatai ar net gyvybei. Todėl visada patariame ir paspirtukų vairuotojams pasirūpinti apsauga nuo tokių nutikimų ir šitaip išvengti labai didelių nuostolių“, – pataria L. Laugalis.

Alina Staknevičienė
Marketingo ir komunikacijos vadovė

auto365.lthttps://www.facebook.com/auto365lt/

Išmanūs pirkėjai: įsigyti automobilį paprasta, kaip ir užsisakyti maisto iš pristatymo platformų

0
Išvesti paralelę tarp maisto ir automobilio pirkimo, su pristatymo į namus paslauga – dabartiniame laike nėra nieko stebinančio. Tiek norimą patiekalą, tiek automobilį žmogus gali išsirinkti paprasčiausiai iš nuotraukos matomos telefono ar kompiuterio ekrane,...

ORAI: Šiandien truputėlį pasnigs. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 2 laipsnių šilumos

Savaitgalį numatomi permainingi orai. Sausio 27-os dieną pietrytinėje šalies pusėje krituliai, vyraus nedidelis sniegas. Kai kur lijundra. Rytą daug kur, dieną vietomis plikledis. Vėjas šiaurės, šiaurės rytų, 5–10 m/s. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki...

ORAI: Artimiausiomis dienomis mūsų orus lems aukštesnio slėgio laukas

Sausio 23 d. žymesnių kritulių nenumatoma. Vietomis plikledis, rūkas, šerkšnas, galima silpna lijundra. Vėjas silpnas. Temperatūra naktį 0–5, kai kur pragiedrėjus 6–8 laipsniai šalčio, dieną nuo 3 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos. Sausio 24...

Savaitės eismo įvykių apžvalga

0
Per savaitę, sausio 6–12 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, šalies keliuose įvyko 48 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 4 eismo dalyviai (2 vairuotojai, 2 pėstieji (tamsiuoju paros metu), 3 vyrai ir moteris, jų amžiaus...

Kokie elektromobilių modeliai labiausiai domina lietuvius?

0
Elektrinių automobilių senojo žemyno keliuose sparčiai daugėja, o Europos aplinkos agentūros duomenimis, lūžio tašku buvo 2019 metai. Nuo to laiko naujai registruotų elektrinių automobilių padaugėjo bene 10 kartų ir šis skaičius nesustoja augti, ne...

1 mln. vertės platforma užkariauja Baltijos šalis: palengvina darbą krovinių siuntėjams ir vežėjams

0
Startuolis „CargoPoint“ investavo beveik 1 mln. eurų į unikalios skaitmeninės platformos, jungiančios krovinių siuntėjus su vežėjais bei ženkliai palengvinančios krovinių logistikos procesus, sukūrimą. Praėjusių metų vasarį įmonė startavo Lietuvoje, o panašiu metu ėmė veikti...

ORAI: Šiandien daug kur, daugiausia Rytų Lietuvoje, krituliai, vyraus lietus, šlapdriba

Šiandien daug kur, daugiausia Rytų Lietuvoje, krituliai, vyraus lietus, šlapdriba. Vietomis rūkas, rytą šiaurės rytiniuose rajonuose kai kur lijundra, vakare rytiniame šalies pakraštyje plikledis. Aukščiausia temperatūra 0–5 laipsniai šilumos. Sausio 11-os naktį daug kur krituliai,...

Savaitė šalies keliuose – daugiausia nukentėjo vairuotojų ir pėsčiųjų

0
Per savaitę, gruodžio 30–sausio 5 d., penktadienį–ketvirtadienį, šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 37 eismo įvykiai. Viename įvykyje žuvo keleivė. Sužeisti 43 žmonės, tarp jų 2 nepilnamečiai (keleivis ir pėsčiasis pėsčiųjų perėjoje). Daugiausia įvykiuose sužeista...

Suskaičiavo, kurios žiedinės sankryžos sostinėje buvo avaringiausios

0
Žiedinėse sankryžose vairuotojai visuomet turi būti atidesni ir labiau susikoncentravę, nes čia nelaimingų įvykių pasitaiko daugiau nei kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad Vilniuje yra tokių žiedinių sankryžų, kuriose per metus nelaimių nutinka net...

Pirmoji Naujųjų metų para šalies keliuose

0
Pirmąją 2023-iųjų parą, sausio 1 d., eismo įvykių, kuriuose būtų nukentėję žmonės, pirminiais duomenimis, neįvyko. Per parą policijos pareigūnai užregistravo 36 eismo įvykius, 20 iš jų įvyko miestuose (Vilniuje – 6, Kaune – 4, Klaipėdoje...

Druskininkų viešasis transportas atsinaujino dar 8 elektra varomais autobusais

0
Dar pavasarį UAB „Kautra” Druskininkuose pristačiusi pirmuosius du elektrinius autobusus, kuriuos pasiūlė lietuviško kapitalo įmonės „Altas Auto“ ir „Elinta Motors“, metus užbaigia atnaujinanti miesto viešąjį transportą dar 8 elektra varomais autobusais. Druskininkų vizija - 100%...

Vidaus reikalų ministerija pradeda VĮ „Regitros“ pertvarkymą į akcinę bendrovę

0
Vidaus reikalų ministerija, kartu su VĮ „Regitra“ atlikusi vykdomų funkcijų peržiūrą ir įvertinusi alternatyvas, pradeda pasirengimo procedūras įmonės juridinio statuso pakeitimui – valstybės įmonė „Regitra“ taps akcine bendrove. „Tai svarbus strateginis žingsnis valstybės valdomai įmonei....

Tolimųjų reisų vairuotojams nebereikės nakvoti vilkikuose

0
Vilkikų vairuotojų trūkumas nebevaldomai auga. Skelbiama, kad Europoje jau trūksta beveik pusės milijono vairuotojų, o mūsų šalyje skaičiai jau perkopė 30-ies tūkstančių ribą. Visą tai lemia 3 esminės priežastys – išaugusi transporto paklausa, profesinės...

Lietuviai vis dažniau ieško retų automobilių – toks pirkinys gali nemenkai papildyti kišenę

0
Nei vienas automobilių entuziastas nepaneigtų fakto, kad gerai išlaikytas, retas automobilis ne tik atkreipia praeivių dėmesį, bet gali tapti ir nebloga investicija. Pasirodo, kad dar prieš 10-15 metų įprastu automobiliu laikytas modelis šiai dienai...