Įvertino arktinę žiemą: šaltis ir trumpi atstumai automobilį išspaudė tarsi citriną

Ar jau skaitėte?

Pastaruosius kelerius metus dominavusios šiltos žiemos tarsi užmigdė vairuotojus – šiemet „netikėtai“ užklupus arktiniams šalčiams išryškėjo tiek automobilių, tiek vairuotojų silpnosios vietos. Šios žiemos Achilo kulnu tapo akumuliatoriai ir sugedę ar neužsivedantys varikliai, o spręsdami šias problemas vairuotojai nevengė rizikuoti saugumu.


Šeimininkės.info – skanaus ir sveiko maisto receptai!


„Iš visų šiemet mūsų fiksuotų techninės pagalbos iškvietimo atvejų 34 proc. sudarė skambučiai dėl automobilių elektros sistemos gedimų, išsikrovusių akumuliatorių, sugedusių starterių, 30 proc. – dėl sugedusių bei neužsivedančių variklių. Susirūpinimą kelia ir besikartojančios vairuotojų klaidos, atsidūrus situacijoje, kai automobilis nepajuda iš vietos – ieškodami sprendimo, jie dažnai nevengia rizikuoti saugumu ar pažeidinėti Kelių eismo taisykles“, – sako vienos Lietuvoje veikiančios draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Nuotrauka freepik iš Freepik.

Užvedus pamiršta pasivažinėti

Šiemet karantino ribojimai neleidžia mums laisvai keliauti po šalį, tad ir automobiliais važinėjame tik trumpais maršrutais – į darbą ar parduotuvę ir atgal, o didžiąją laiko dalį jie stovi. „Tokiomis sąlygomis generatoriai nesugeba įkrauti akumuliatoriaus iki reikiamo lygio, o to pasekmės išryškėja nukritus oro temperatūrai – akumuliatoriaus galios nebepakanka užvesti automobilio variklį. Dėl to vairuotojai, kurie automobiliais naudojasi retai arba važinėja tik trumpus atstumus, turėtų dažniau tikrinti, koks yra akumuliatoriaus įkrovos lygis ir prireikus jį pakrauti“, – pataria A. Žiukelis.

Akumuliatoriaus išsikrovimą gali paspartinti ir paliktos automobilio šviesos, itin žema oro temperatūra, prastai veikiantis generatorius.

Geriausiai akumuliatorių įkrauna specialūs krovikliai, tiesa, su jais krovimas užtrunka ilgiau, akumuliatorių gali tekti išiminėti iš automobilio, be to, ne kiekvienas vairuotojas tokius turi. Neturint kroviklio arba su išsikrovusiu akumuliatoriumi susidūrus ne namie, padės užvedimo laidai, vairuotojų praminti „krokodilais“. Šiame procese svarbiausia – sujungti juos teisingai, nesupainiojant jungčių, nes yra didelė tikimybė, kad gali kilti elektros instaliacijos gedimų.

Draudimo ekspertas sako, kad pasinaudoję užvedimo laidais vairuotojai dažnai daro vieną klaidą – nepavažinėja su užvestu automobiliu. „Pasivažinėti kurį laiką būtina tam, kad akumuliatorius kaip įmanoma daugiau pasikrautų. Jei pavažiuosite porą kilometrų, o po to automobilį ir vėl paliksite visai dienai stovėti, tikėtina, kad kitą sykį jo vėl nebeužvesite“, – akcentuoja pašnekovas.

Rizikinga degalų loterija

Dalis „žieminių“ problemų, pasak eksperto, yra vienodos visiems varikliams, tačiau dažniausiai su jomis susiduria senesni automobiliai: sutrūksta ir aušinimo skystį ima leisti sušalusios aušinimo sistemos žarnelės, seniai keisti ar nekokybiški tepalai apsunkina variklio užvedimą.

Pagrindinė problema, kuri iškyla vairuojantiems automobilius su dyzeliniais varikliais, yra degalų bake likęs kad ir nedidelis kiekis vasarinio dyzelino, kuris žiemą užšąla.

„Techninės pagalbos kelyje specialistai tikina, kad dažnu atveju, kai kreipiamasi pagalbos dėl bevažiuojant užgesusių automobilių, priežastis būna bandymas važiuoti su vasariniais degalais. Jei nutiko taip, kad bake vis dar vasariniai degalai, o važiuoti reikia kuo skubiau ir negalite laukti šiltesnių orų, svarbu išleisti dyzeliną ir pakeisti jį žieminiu“, – tikina pašnekovas.

Variklis gali neužsivesti ir dėl neveikiančių kaitinimo žvakių ar užšalusių degalų filtrų. Žvakes A. Žiukelis rekomenduoja prieš žiemą kasmet patikrinti, o degalų filtrus – ir pakeisti. Jei degalų filtras jau buvo užšalęs, jį būtina pakeisti nauju, nepaisant to, kad galbūt jis buvo keistas vos prieš kelis mėnesius. Tokiame filtre būna susikaupęs didelis parafino kiekis, dėl kurio filtras gali užšalti ir vėl, net ir nesant dideliems šalčiams.

Eismo įvykiai dėl trosų

Draudimo bendrovės atstovas primena ir saugumo klausimą – kiekvieną žiemą tenka susidurti su atvejais, kai kraunant akumuliatorių nukenčia žmonės, arba bandant užgesusį automobilį užvesti jį tempiant sukeliamas eismo įvykis.

Dėl netinkamo kroviklio ar nebetinkamo įkrauti akumuliatoriaus gali įvykti jo sprogimas, gresia ir kiti pavojai. „Akumuliatoriaus gnybtams oksiduojantis, ant jų susidaro rūgštinės apnašos. Vairuotojai, jas valydami, dažnai bando nupūsti – taip jos gali patekti į akis. Man taip pat teko atsidurti tokioje situacijoje, kai dalelės pakliuvo į akį, ją nudegino, teko kreiptis į medikus“, – pataria A. Žiukelis.

Jo teigimu, šią žiemą ne kartą fiksuoti įvykiai, kai kiti vairuotojai nepastebi tempiamo automobilio, bando rikiuotis ar lenkti ir sukeliami eismo įvykiai. Pasitaiko situacijų, kai pamirštama atrakinti tempiamo automobilio vairą, arba vairuotojai net nežino, kad automobiliuose su neužvestu varikliu neveikia vairo bei stabdžių stiprintuvai, tad jiems suvaldyti reikia nemažai fizinių jėgų.

„Paprastai neužsivedantis automobilis tempiamas bandant jį „prikelti“. Bėda, kad ne visais atvejais tai suveikia – pavyzdžiui, kai yra užšalę degalai. Be to, rizikuojama tempiant pavojingomis sąlygomis, nors tempti automobilį esant slidžiam keliui draudžia Kelių eismo taisyklės. Visgi pakliuvus į tokią situaciją, reikėtų labai atidžiai įsivertinti galimybes iš jos išbristi patiems ir geriau kreiptis profesionalios techninės pagalbos, o rūpinantis automobiliais derėtų nepamiršti ir savo pačių saugumo“, – pataria A. Žiukelis.

Boris Kuzmas
Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialas Lietuvoje

Kelininkai: vairuotojai ypatingą budrumą turi išlaikyti atokesniuose keliuose

0
Iškritus pirmajam sniegui, šalies kelius prižiūrinti įmonė „Kelių priežiūra“ sako, kad kelių priežiūros darbus užtikrino, yra pasiruošusi žiemai ir atkreipia dėmesį, kad valstybinių kelių priežiūra atliekama vadovaujantis reglamentais, apibrėžiančiais, kada ir kokie darbai turi...

Kelio darbai vyksta ir šaltuoju sezonu: ką svarbu žinoti vairuotojams?

Net ir artėjant žiemai, rajonų keliuose ir miestų gatvėse toliau vyksta remonto ir asfaltavimo darbai, dėl kurių dažnai taikomi eismo ribojimai. Visgi vairuotojai ne visuomet jų sąžiningai paiso, todėl tokiuose ruožuose pasitaiko pavojingų eismo...

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu

Į šalį atkeliavo krituliai, kurie sunkina eismo sąlygas kartu su plikledžiu. Šiandien pirmoje dienos pusėje daug kur, antroje – vietomis krituliai, vyraus sniegas, šlapdriba. Ryte ir vakare daug kur plikledis, kai kur rūkas, galima silpna...

Ekspertas patarė, kaip elgtis slidžiame kelyje

0
Prieš kelius nuklojant sniegui ar jį padengiant vos matomam ledo sluoksniui atsakingai paruošiame automobilį – jį apauname patikimomis padangomis, langų plovimo skysčio bakus užpildome ir labai žemoje temperatūroje neužšąlančiu skysčiu, o priverstinis apsilankymas autoservise...

„Volkswagen“ pristatė atnaujintą „T-Roc“

0
Šią savaitę „Volkswagen“ pasauliui pristatė atnaujintą „T-Roc“. Modernus dizainas, inovatyvūs vairuotojo asistentai ir gausybė skaitmeninių paslaugų užtikrins tolimesnę šio krosoverio sėkmę. „T-Roc“ ir „T-Roc R“ eksterjeras tapo aštresnis, o interjeras buvo patobulintas aukštos kokybės...

Blogiausių valstybinės reikšmės kelių remontui 9 mln. eurų

0
Šiais metais VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) sudarė sutarčių už maždaug 9 mln. eurų beveik 100 km blogiausių valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga šalyje remontui. Darbai pradėti vykdyti šiais...

Kas yra 3PL kontraktinė logistika

0
3PL kontraktinė logistika pasireiškia tada, kai vienas paslaugų teikėjas patiki savo tiekimo grandinę, sandėliavimo paslaugų valdymą, krovinių krovimą bei visa kita, kas yra susiję su paslaugų valdymu, trečiajai šaliai.  Kuo naudinga 3PL kontraktinė logistika? Faktas yra...

Trys paros – neblaivaus asmens sukeltame eismo įvykyje žuvo du žmonės

0
Lapkričio 12–14 dienomis, penktadienį–sekmadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 130 eismo įvykių. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 8 proc. įvykių. Atvejų, kai transporto priemonės susidūrė su gyvūnais, – 37. Pirminiais duomenimis, 14-oje eismo įvykių...

„Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose virš 30 automobilių

0
Užkietėjusius benzingalvius „pasodinti ant laido“ gali būti sunkesnė užduotis nei atrodytų iš pirmo žvilgsnio. Viena yra epizodiškai pasitaškyti kilovatvalandėmis mėgaujantis elektromobilių dinamika ir visa kas kita aukštyn kojom apversti kasdienius ilgesnių kelionių planavimo įpročius,...

Ketvirtadienio eismo įvykiai

0
Lapkričio 4-ąją, ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, įvyko 4 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Sužeisti 4 eismo dalyviai, tarp jų – 1 nepilnametis. Nukentėjo 3 pėstieji (pėsčiųjų perėjose tamsiuoju paros metu) ir viešojo transporto (autobuso) keleivis....

Keičiu padangas. Kaip žinoti, kuris autoservisas jomis pasirūpins tinkamai?

0
Netrukus įsibėgės padangų keitimo sezonas ir vairuotojai užplūs transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų centrus. Kaip žinoti, kuris autoservisas atsakingai tvarko atliekas, jų nedegina ir nešalina miškuose bei kitose atokesnėse vietose? Audioknygos turiningam savaitgaliui! Daugiausia...

Spalio 18-oji – tamsiuoju paros metu žuvo pėsčiasis

0
Spalio 18 dieną, pirmadienį, eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 1 žmogus (pėsčiasis), 13 sužeista. Daugiausia nukentėjo vairuotojų (5) ir pėsčiųjų (4), vienas eismo įvykis – pėsčiųjų perėjoje. Į eismo įvykį pateko dviračiu važiavęs garbaus...

Sukčiai už nuostolius kelyje bando gauti milijonines sumas

0
Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie neteisėtai bando gauti išmokas nutikus nelaimei kelyje. Net mažiausias eismo įvykis sukelia pakankamai daug streso, o dar daugiau jo gali kilti sužinojus, kad...

Profesionalaus lenktynininko patarimai: kaip suvaldyti automobilį rudens keliuose

0
Atėjus lietingam metų sezonui vis dažniau tenka važinėti slidžiose gatvėse ir keliuose, kurių danga dažnai labai skirtinga. Ruduo – metas, kuomet vairavimo sąlygos keičiasi iš esmės. Rytą gali čiuožinėti, dienos metu mėgautis saule, o...