„Ford“ inovacijų bacila užkrėtė ir komercinius automobilius

Ar jau skaitėte?

„Ford“ plačiajai publikai pademonstravo, kaip gali atrodyti netolimos ateities komerciniai automobiliai. Jei trumpai – jie bus elektriniai. Koncepcinis „Transit Smart Energy Concept“ yra tikra „Ford“ laboratorija ant ratų, tyrinėjanti atstumo ilginimo ir efektyvumo didinimo sprendimus.

- Reklama -

Tyrimai rodo, kad net 40 proc. Europos vartotojų kitu savo automobiliu norėtų matyti elektromobilį, tačiau vienu įkrovimu nuvažiuotas atstumas išlieka dirgikliu, kuris atbaido dalį potencialių klientų. Įdomu tai, kad vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių spartesnį akumuliatorių išeikvojimą, yra energija, sunaudojama salono šildymui. Mokslininkai mano, kad efektyvios mikroklimato palaikymo sistemos įdiegimas elektromobilio nuvažiuojamą nuotolį šaltu oru gali prailginti iki 50 proc.

Užduotį dar apsunkina keleivinis transportas, kurio salono šildymui reikia gerokai daugiau energijos. Neseniai pirmą kartą pademonstruotas koncepcinis „Transit Smart Energy Concept“ šią problemą sprendžia inovatyvia saulės elementų sistema bei mini autobuso jėgainės šilumos panaudojimo sprendimais.

„Dažnai atidaromos durys ir bagažinė, didelė vidaus erdvė – visa tai tampa kietu riešutėliu bet kuriam inžinieriui. Kurdami „Transit Smart Energy Concept“ mes panaudojome net kelis išmanius būdus taupyti energiją ir vėl jam panaudoti“, – kalbėjo „Ford of Europe” automobilių architektūros projekto vadovas Kilianas Vasas.

Elektrinį „Transit“ sukūrė „Ford“ inžinieriai iš Vokietijos Merkenicho Technologijų centro. Mini autobusas naudoja tą pačią platformą kaip ir „StreetScooter WORK XL“ komercinis automobilis.

„Transit Smart Energy Concept“ įrengta šilumos cirkuliacijos sistema leidžia panaudoti automobilio jėgainės skleidžiamą šilumą salono šildymui ir 65 proc. sumažina energijos sąnaudas salono vidaus temperatūros palaikymui.

- Reklama -

Slankiosios šoninės durys atsidaro iki pusės ir tuo pačiu metu automatiškai išjungiamos salono šildymo ir ventiliacijos sistemos. Visų keleivių sėdynės yra šildomos elektra – toks būdas greitesnis nei temperatūros palaikymas šildant orą salone.

Taip pat skaitykite:  Daugiavaikė „Focus“ šeima šiemet pasipildys dar dviem nariais

Ant stogo sumontuotos šešios 12 voltų saulės energijos baterijos, kurių pakanka salono apšvietimui ir elektros sistemų veikimui. Plastiko skydas atitveria keleivių zoną nuo išlipimo zonos. Dvigubi langai – ventiliuojami. Izoliuotos grindys ir stogas – galinėje mini autobuso dalyje.

Visą šį energijos taupymo ūkį prižiūri ir valdo centrinis kompiuteris, o sistemos veiklą galima matyti centrinėje konsolės dalyje įtaisytoje planšetėje. Vairuotojas gali daugelį parametrų valdyti ir reguliuoti planšetės ekrane.

Toliau plėtojamoje sistemoje numatoma, kad vairuotojas galės valdyti kiekvienos atskiros sėdynės temperatūrą.

„Ford“ ketina dar šiemet pradėti išsamią kelio bandymų programą, papildant ją bandymais vėjo tunelyje.

„Ford Transit“ pagrindu yra sukurtas Vokietijos pašto naudojamas elektrinis furgonas „StreetScooter WORK XL“. „Ford“ Londone, Valensijoje ir Kelne jau bando „Transit Custom“ įkraunamus hibridus.

Renaldas Gineika
„Inchcape Motors“ generalinis direktorius

TOP naujienos

Išaugo naudotų automobilių rinka ir elektromobilių pardavimai

Bendrovė „Moller Auto Keturi žiedai“ skaičiuoja, kad iš 25-ių bendrovės veikimo Lietuvoje metų didžiausi pokyčiai rinkoje matyti būtent pastaruosius 4-5 metus. Per šį laikotarpį...

Sausio 1-ąją vairuotojų lauks permainos prie sankryžų

Nuo Naujųjų metų šalies gyventojai sankryžose nebeišvys žalių rodyklių lentelių, leidusių pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui. Vairuotojai įspėjami nepasikliauti inercija važiuodami gerai...

Artimiausiu metu bus permainingi orai, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba.

0
Žemo atmosferos slėgio laukas lems permainingus orus, tarpais pragiedrės, tarpais lis ar kris šlapdriba. Kovo 15-os naktį daug kur krituliai (nedidelis lietus, šlapdriba). Vietomis plikledis. Vėjas vakarinių krypčių, 6–11 m/s. Žemiausia temperatūra nuo 2 laipsnių...

Tamsiu paros metu pėstieji nesisaugo

0
Net 4 iš 10 lietuvių nedėvi atšvaito tamsiu paros metu, atskleidė naujausias „KOG instituto“ reprezentatyvusis visuomenės tyrimas. Tai viena iš gyvybes Lietuvos keliuose nusinešančių priežasčių – ištyrus 2020–2022 m. eismo įvykius nustatyta, kad net...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS