Kelininkai atsakė į klausimus apie neeilinę meteorologinę situaciją

Ar jau skaitėte?

Praėjusią parą, kovo 10-ąją, barstymo ir valymo darbus valstybinės reikšmės keliuose vykdę mechanizmai nuvažiavo kiek daugiau nei 20 tūkst. kilometrų, informuoja AB „Kelių priežiūra“. Iš penktadienio nakties į šeštadienį iki pat 6 valandos ryto darbus tęsė virš 200 mechanizmų, darbai buvo nuolat kartojami.

Pasak bendrovės, kelių slidumui šalinti per parą buvo panaudota apie 1600 tonų druskos arba beveik 30 traukinio vagonų. Be to, papildomai panaudota beveik 400 tonų mišinių ir dar tiek pat kubinių metrų tirpalo.

Šalyje pagrindinių valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia šlapios, tačiau vietomis yra provėžotų, slidžių, padengtų pažliugusiu sniego sluoksniu ruožų. Utenos, Raseinių ir Tauragės rajonuose eismo sąlygas sunkina vietomis susidaręs plikledis.

Mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai visoje šalyje provėžoti, slidūs, padengti prispausto, pažliugusio ar puraus sniego sluoksniu.

Daugelyje rajonų krituliai. Kelmės, Ignalinos ir rajonuose šlapdriba, Raseinių, Šakių rajonuose, šiaurinėje ir rytinėje Lietuvos pusėje vietomis lijundra, kitur vyrauja snygis ir lietus.

Keliuose šiuo metu dirba kelių priežiūros mechanizmai, tačiau vairuotojų prašoma būti atidžius ir neskubėti, nes keliai yra slidūs. Kviečiama rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį ir nedaryti staigių manevrų.

Sulaukę daug klausimų ir nuogąstavimų dėl neeilinės meteorologinės situacijos, „Kelių priežiūros“ darbuotojai pateikia atsakymus į dažniausiai užduodamus gyventojų klausimus.

„Kelių priežiūros“ mechanizmų miestuose nesutinku. Kodėl?

„Kelių priežiūra“ atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose bei mažesniuose miestuose bei miesteliuose, per kuriuos eina valstybinės reikšmės keliai. Už kitų gatvių priežiūrą minėtose gyvenamosiose vietovėse atsakingos pačios savivaldybės arba jų užsakytos įmonės.

Važiavau automagistrale, nesutikau nei vieno kelininkų automobilio. Kodėl?

„Kelių priežiūra“ atsakinga už daugiau nei 21 tūkst. kilometrų visoje Lietuvoje. Priežiūrą organizuoja net 21 kelių tarnybą – kiekviena po 1 tūkst. kilometrų. Mechanizmų darbų, važiavimo logika yra sudėliota ne pagal tai, kiek kartų vairuotojas sutiks vieną ar kitą kelininkų automobilį, o pagal iš anksto kruopščiai suplanuotą ir sudėliotą konkretų maršrutą, konkrečius darbus. Esant sudėtingos eismo sąlygoms, nuolat grįžtama į druskos sandėlius, taikomi žiediniai maršrutai. Tokiu būdu užtikrinamos bei įgyvendinamos visos kelių tinklo darbų apimtys.

Beje, per ypač sudėtingas sąlygas specialusis transportas juda tomis pačiomis gatvėmis kaip ir kiti automobiliai, tad pakarotinai pasiekti per didįjį snygį reikiamus taškus taip pat būna iššūkiu.

Kaip iš viso prižiūrimi valstybinės reikšmės keliai Lietuvoje žiemą?

Kaip ir didžiojoje daugumoje Europos Sąjungos šalių, taip ir Lietuvoje nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniego ir juos pabarstyti slidumą mažinančiomis medžiagomis nėra galimybių. Todėl žiemos priežiūros darbai skirstomi į 5 skirtingus priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Kiekviename jų yra vykdomi atitinkami darbai, atitinkamomis darbo valandomis – vienur dirbama visą parą, septynias dienas per savaitę, kitur – nuo ryto iki vakaro. Daugiau apie tai „Kelių priežiūros“ specialioje gyventojų atmintinėje.

Kodėl kelininkai laukia, kai jau pradės snigti? Negi negalima sureaguoti ar kažkaip ruoštis tam iš anksto?

Per penkis metus AB „Kelių priežiūra“ padarė reikšmingą proveržį, tiek centralizuojant pačią IT infrastruktūrą, tiek diegiant šiuolaikines informacines technologijas.

Žiemos darbuose labai svarbu planavimas ir laiku priimti sprendimai. „Kelių priežiūra“ naudoja specialią meteorologinių duomenų analizės sistemą (specialios stotelės Lietuvos keliuose, matuojančios eilę parametrų). Pagrindinis tokios sistemos tikslas – reaguoti į kintančias oro sąlygas, sukaupti ir apdoroti meteorologinius duomenis ir pateikti rekomendacijas tolimesniems kelių priežiūros darbams. Pagal sistemos apdorotą informaciją, 8 valandas į priekį „Kelių priežiūra“ numato, kokia bus atskirų kelio ruožų būklė. Tai leidžia vykdyti prevencinę kelių priežiūrą, iš anksto kelią pabarstyti druska ir užkirsti ledo ar šerkšno susidarymui ant kelio.

Kelių priežiūros darbų planavimas žiemą yra sudarytas iš kelių dalių – potencialių pavojingų ruožų identifikavimo, užduočių planavimo ir vykdymo, duomenų apie atliktus darbus surinkimo. Kiekviena iš šių dalių yra svarbi ir neatsiejama nuo viso proceso, todėl „Kelių priežiūra“ naudoja įvairius technologinius sprendimus darbų palengvinimui.

Prieš priimant sprendimą, papildomai darbuotojai gali išvažiuoti į savo prižiūrimus kelius, naudojant mobilius kelio būklės matuoklius – prietaisus, montuojamus ant automobilių ir tiksliai matuojančius kelio būklę, temperatūrą, sukibimo koeficientą ir kitus parametrus. Visi šie duomenys naudingi ne tik automobilyje dirbančiam specialistui, bet ir perduodami į informacines sistemas, kur juos gali matyti kiti įmonės darbuotojai ir taip pat jais remtis priimant sprendimus.

Suplanavus užduotis, jos perduodamos barstytuvų ir kitų mechanizmų vairuotojams, naudojantis „Kelių priežiūros“ sukurta vidine Darbų apskaitos informacine sistema (DAIS) ir žiemos darbų mobilia aplikacija. DAIS sukurtos užduotys matomos aplikacijoje, kurioje vairuotojai jas peržiūri ir patvirtina, o išvažiavę barstyti ar valyti kelių – pažymi kokius tiksliai darbus atliko. Taip surinkti duomenys yra apdorojami ir grįžta atgal į DAIS, kurioje jie yra saugojami, apibendrinami ir vaizduojami.

Vienas iš IT sprendimų, yra atvertas ir visuomenei. Specialiame žemėlapyje vaizduojamos slidaus kelio rizikos kategorijos, kurios skirtos iš anksto perspėti kelių naudotojus apie pavojingus meteorologinius reiškinius bei padėti pasirinkti saugesnį kelionės laiką ar maršrutą. Tai galima stebėti čia.

Ar galėtų vairuotojai padėti kelininkams?

Taip, vairuotojai gali padėti – reikėtų laikytis greičio režimo, keliones planuotis iš anksto, nusimatyti joms daugiau laiko, per ypač sudėtingas meteorologines sąlygas ir nesant kelionių būtinumui – tokių pasistengti vengti.

„Kelių priežiūra“ primena, kad vairuotojai turėtų išlaikyti ypatingą atidumą važiuodami atokesniais keliais, vengti staigių manevrų, rinktis saugų, mažesnį nei leistiną, greitį. Žinoma, įsitikinti, kad automobilio padangos tinkamos žiemos sąlygoms.

Be to, nežiūrint į kelininkų naudojamas IT sistemas bei patrulines gyvas apžiūras, kitaip surenkamą informaciją, taikomus darbo sprendimus, vairuotojai taip pat gali perduoti informaciją apie eismo sąlygas: paskambinus į visą parą dirbantį Eismo informacijos centrą trumpuoju tel. numeriu 1871 arba numeriu 8 (5) 232 9677.

Visą informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose galima sužinoti www.eismoinfo.lt.

Rimantas Zagrebajev
Komunikacijos skyriaus vadovas
AB „Kelių priežiūra”

Priminimas: draudžiamas paspirtukų ir motorinių dviračių eismas Kuršių marių krantine Nidoje

0
Neringos savivaldybė primena, kad Kuršių marių krantinėje nuo sporto mokyklos iki Purvynės gatvės draudžiamas motorinių dviračių ir paspirtukų eismas. Kaip laikomasi šio draudimo, šiandien tikrino Neringos savivaldybės administracijos specialistai kartu su Klaipėdos AVPK Neringos policijos...

Klaipėdos autobusuose už kelionę jau galima atsiskaityti ir bankine kortele

0
Trečiadienį, gegužės 24 dieną, oficialiai startavo atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslauga. Vienas pirmųjų naująją galimybę 10-ojo maršruto autobuse išbandė Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus. „Labai džiugu, kad žmogui, atvykusiam iš bet kurio pasaulio taško, yra galimybė susimokėti...

Sezoniniai parkavimo tvarkos pokyčiai Klaipėdos miesto pajūryje

0
Nuo pirmadienio, gegužės 1 dienos, vasaros sezonui apmokestinamas parkavimas pajūryje, o miesto centre į vėlesnį vakarą nusitęsia apmokestinamo parkavimo laikas. Nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 dienos rinkliavą privalu mokėti visame Klaipėdos miesto pajūryje: Melnragėje,...

Telšiuose atidaryta dar viena automatinė degalinė

0
Automatinių degalinių tinklas „Neste“ plečia veiklos geografiją ir Telšiuose, magistraliniame kelyje Šiauliai – Palanga, atidaro naują automatinę degalinę. Naujai pastatyta ir įrengta degalinė veiks visą parą. Be degalų joje galima įsigyti priedo „AdBlue“ bei pasinaudoti...

Kas kaltas, kai nepavyksta prasilenkti siauroje gatvėje

0
Pagreitį įgavęs gatvių siaurinimas ir renovavimas kartais sulaukia vis daugiau vairuotojų pasipiktinimo – dėl projektuotojų priimtų sprendimų ir mažiau gatvėse automobilių parkavimui paliktos vietos neretai sunku net prasilenkti. O kartais to padaryti nepavyksta, apgadinamos...

Savaitės eismo įvykių apžvalga, žuvo 1 žmogus

0
Per savaitę, balandžio 28–gegužės 4 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, 45 eismo įvykiuose žuvo 1 žmogus (keturračio motociklo vairuotojas), 47 sužeisti, tarp jų 9 nepilnamečiai (4 pėstieji, iš jų 3 – pėsčiųjų perėjose, 3 mopedų...

Vairuodami negalite naudotis mobiliuoju telefonu rankomis: įsidėmėkite ir keiskite įpročius

0
Nuo gegužės 1 d. vairuotojui draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis, išskyrus tris atvejus: kai automobilis ar kita vairuojama transporto priemonė stovi, jei vairuojant mobiliojo ryšio priemonė valdoma laisvų rankų įranga ir telefonas yra...

Perkate naudotą automobilį? Kokius valymo darbus rekomenduoja atlikti specialistai

0
Transporto priemonių valymo įpročiai keičiasi. Anksčiau pirkėjai šią paslaugą užsakinėdavo įsigiję automobilį, dabar vis dažniau valymo paslaugą atlieka automobiliais prekiaujančios įmonės, klientui tuo nesirūpinant. Tačiau kai kuriuos darbus įsigijus naudotą automobilį rekomenduojama atlikti beveik...

Neskubėkite traukti piniginės nutikus nelaimei kelyje – ne kiekvienas pasinaudoja jam priklausančia pagalba

0
Gerėjant orams, gyventojai vis dažniau keliauja automobiliais tolimesnius maršrutus, o su tokiomis kelionėmis neišvengiamai daugiau nutinka ir įvairių eismo įvykių. Pastebima, kad vairuotojai toli gražu ne visuomet pasinaudoja techninės pagalbos kelyje privalumais. Dvi populiariausios pagalbos...

Per savaitę Lietuvos policija šalyje išaiškino daugiau nei 9,5 tūkstančio pažeidėjų

0
Praėjusią savaitę, nuo pirmadienio iki sekmadienio, daugiau dėmesio buvo skirta greičio kontrolei, dirbo didesnės policijos pareigūnų pajėgos. Lietuvos policija, surengusi daugiau kaip 80 policinių priemonių visose apskrityse, preliminariai išaiškino 9 535 motorinių transporto priemonių...

Klaipėdos apskrities keliuose patruliuoti pradeda kelių policijos motociklai

0
Šylant orams į kelius ir miestų gatves išrieda vis daugiau motociklų, patruliuoti tarnybiniais motociklais 2023 m. balandžio 14 d. pradeda ir Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus pareigūnai. Eismo saugumui užtikrinti ir greičio viršijimo...

Savarankiškas vaikų važiavimas dviračiu: ką akcentuoti prieš išleidžiant juos į kelią

0
Sinoptikams žadant vis šiltesnius orus ir, panašu, tikrąjį pavasarį, nenumaldomai artėja metas nupūsti dulkes nuo dviračio. Šios transporto priemonės populiarumas miestuose dėl sparčiai tiesiamų dviračių takų ir galimybių išvengti eismo spūsčių didėja ne tik...

Kačerginės trasos atgimimo sieks jungtinės ministerijų, savivaldybės ir sporto organizacijų pajėgos

0
Vienintelė Lietuvoje automobilių ir motociklų žiedinė trasa „Nemuno žiedas“ sulauks investicijų, kurios leis atnaujinti šį objektą ir sugrąžinti į šią trasą sportininkus. Tarpinstitucinį memorandumą dėl automobilių ir motociklų žiedinės lenktynių trasos „Nemuno žiedas“ rekonstrukcijos pasirašė...

Policijos pareigūnai primins dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams jų atsakomybę

0
Dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai yra viešojo judėjimo dalyviai. Jiems galioja nustatytos taisyklės, o už jų nesilaikymą skiriamos baudos nuo 10 iki 230 eurų. Tam, kad dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai patys išvengtų nelaimių...