Suskaičiavo, kurios žiedinės sankryžos sostinėje buvo avaringiausios

Ar jau skaitėte?

Žiedinėse sankryžose vairuotojai visuomet turi būti atidesni ir labiau susikoncentravę, nes čia nelaimingų įvykių pasitaiko daugiau nei kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad Vilniuje yra tokių žiedinių sankryžų, kuriose per metus nelaimių nutinka net kelios dešimtys. Draudikai suskaičiavo, kurios sostinės žiedinės sankryžos avaringiausios ir ką svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dvi avaringiausios žiedinės sankryžos sostinėje

Įrengtos žiedinės sankryžos yra itin saugios ir turi kur kas mažiau konfliktinių taškų nei įprastos keturšalės sankryžos. Nepaisant to, draudikai pastebi, kad žiedinėse sankryžose vis tiek įvyksta nesusipratimų ir kelių eismo įvykių.

„Svarbiausia yra atidžiai stebėti kelių ženklus ir horizontalųjį ženklinimą, laikytis Kelių eismo taisyklių. Tada nuostolių neturėtų būti. Visgi matome, kad praėjusiais metais žiedinėse sankryžose Vilniuje įvyko virš 200 eismo įvykių, kurių nuostoliams atlyginti išmokėjome daugiau nei 250 tūkst. eurų“, – pastebi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas.

Anot jo, maksimali išmokėta suma buvo virš 9 tūkst. eurų, o vidutinė išmoka siekė 1,2 tūkst. eurų.

„Nors žiedinės sankryžos yra saugesnės, tačiau vairuotojams vis dar kelia nemažai nemalonumų bei iššūkių. Fiksavome, kad pati avaringiausia Vilniaus miesto žiedinė sankryža pernai buvo Savanorių pr. – Laisvės pr. – Geležinio Vilko g. esanti žiedinė sankryža. Taip pat kelios dešimtys eismo įvykių buvo ir T. Narbuto g. – Konstitucijos pr. – Geležinio Vilko g. esančioje žiedinėse sankryžoje“, – sako Giedrius Petrikas.

Vairuotojai nestebi kelio ženklų, siaučia ir kelių sukčiai

Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas. Nuotrauka „Lietuvos draudimo“.

Nuostoliai žiedinėje sankryžoje gali būti patirti, dar net neįvažiavus į ją. Labai svarbu stebėti kelio ženklus iš anksto, dar prieš įvažiuojant į žiedinę sankryžą pasirinkti tinkamą eismo juostą ir numatyti reikalingą išvažiavimą iš žiedo. Ekspertas sako, jog, turint galvoje ir tai, kad žiedinė sankryža dažnai sukelia stresą mažiau patyrusiems ar nežinantiems vietovės vairuotojams, patartina stebėti kitus eismo dalyvius, važiuojančius žiedu, įvertinti jų galimus veiksmus, taip prevenciškai sumažinant įvykio tikimybę, net jei jūs avarijos metu ir būtumėte nekaltas.

„Pavyzdžiui, būna situacijų, kai vairuotojas, ruošdamasis įvažiuoti į žiedą, sustoja ar pristabdo automobilį, nors žiedas yra laisvas ir į jį yra saugu įvažiuoti. Paskui važiuojanti kita transporto priemonė labiau stebi eismą pačiame žiede ir, kadangi nėra automobilių, ruošiasi įvažiuoti be sustojimo. Todėl nepastebi, kad priešais važiuojantis automobilis sustojęs bei įsirėžia į jo galą. Todėl labai svarbu atidžiai įvertinti aplinką ir stebėti kas vyksta ne tik pačioje sankryžoje, bet ir aplink ją“, – sako „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Kaip pastebi draudimo ekspertas, žiedinės sankryžos dažnai tampa ir kelių sukčių, siekiančių pasipelnyti, veikimo vieta.

„Gudrautojai, dirbtinai sukeliantys eismo įvykius, žiedinėse sankryžose naudojasi vairuotojais, turinčiais mažiau patirties, dideliu automobilių srautu. Analizuodami dirbtinai sukeltų eismo įvykių atvejus matome, kad sukčiai dažnai duoda pirmumo teisę kitam vairuotojui, nors ja turėtų pasinaudoti patys – trumpai stabteli, praleidžia vairuotoją ir tada specialiai sukelia avariją. Todėl svarbiausia taisyklė – visuomet stebėti kelių ženklinimą ir jo laikytis.

Ypač mažesniu žiedu vairuotojai kartais, nesužiūrėję kelio ženklų, važiuoja kaip nereguliuojama kelių sankirta, laikantis dešinės rankos taisyklės. Tačiau dažniausiai pirmenybė suteikiama žiedu važiuojančiai transporto priemonei. Kita vertus, yra ir tokių žiedinių sankryžų, kur pirmenybę turi įvažiuojanti į žiedą transporto priemonė. Taigi ženklinimo stebėjimas yra svarbiausia prevencinė priemonė nuo nelaimių“, – pastebi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Giedrius Petrikas sako, kad eismo įvykiai žiedinėse sankryžose nutinka ir todėl, kad vairuotojai laiku nerodo posūkių, nesilaiko savo eismo juostų.

„Esminė taisyklė, kad posūkius reikia rodyti išvažiuojant iš žiedo, o ne įvažiuojant į jį. Taip pat posūkius būtina rodyti persirikiuojant į kitą eismo juostą žiedinėse sankryžoje. Nemažai vairuotojų susipainioja ir nespėję sužiūrėti tinkamų eismo juostų artėdami prie žiedinės sankryžos, o įvažiavus į žiedą ir supratus, kad yra netinkamoje juostoje – staigiai manevruoja, taip sukeldami avarines situacijas“, – sako G. Petrikas.

Anot jo, vairuotojams laiko prireikia ir kai įvyksta eismo tvarkos pakeitimai žiedinėse sankryžose. Modernesnės žiedinės sankryžos yra ir saugesnės, ir aiškiau ženklinamos, jose nebegalima keisti eismo juostų, todėl mažiau tikimybės ir pasipelnyti kelių sukčiams tuo atveju, jei eismas naujojoje žiedinėje sankryžoje tinkamai sureguliuotas kelią prižiūrinčios institucijos. Vis dėlto, yra tokių naujų žiedų, kur eismo įvykiai įvyksta dėl netinkamo eismo sureguliavimo.

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė
AB „Lietuvos draudimas“ Komunikacijos vadovė

Klaipėdos rajono policijos pareigūnai vykdo priemones saugumui prie geležinkelių užtikrinti

0
2023 m. kovo mėn. 21 – 28 d. Klaipėdos r. PK pareigūnai prie įvairių rajone esančių geležinkelio pervažų vykdys prevencinę priemonę „Saugi aplinka geležinkelyje“. Jos metu bus vykdomas patruliavimas geležinkelio infrastruktūros prieigose, siekiant užkardyti...

Kelininkai atsakė į klausimus apie neeilinę meteorologinę situaciją

0
Praėjusią parą, kovo 10-ąją, barstymo ir valymo darbus valstybinės reikšmės keliuose vykdę mechanizmai nuvažiavo kiek daugiau nei 20 tūkst. kilometrų, informuoja AB „Kelių priežiūra“. Iš penktadienio nakties į šeštadienį iki pat 6 valandos ryto...

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

0
Nors dažniausiai transporto priemonės nukenčia eismo nelaimėse, draudikai sulaukia žmonių pranešimų, kai automobilius suniokoja ar apgadina piktavaliai. Transporto priemonės subraižomos vinimi, išdaužiamas stiklas ar praduriamos padangos, o kartais nukenčia ir visas transporto priemonės kėbulas...

Vairuotojai, važiuokite atsargiai, būkite pakantūs ir pagarbūs kelyje!

0
Sostinės policija pastaruoju metu pastebi, kad esant intensyviam eismui Vilniaus mieste, dažnai skubantys vairuotojai pamiršta laikytis galiojančių Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Vienas jų – 1.32 punkto reikalavimų nesilaikymas – horizontalus ženklinimas „Geltonomis linijomis pažymėtas...

Kaip saugiai gabenti šunį ar katę automobilyje?

0
Kiekvienas mūsų puikiai žino, kaip yra svarbu užsisegti saugos diržus, tačiau kartais yra pamirštama pasirūpinti kartu keliaujančių augintinių saugumu. Deja, kartais toks neatsargumas gali baigtis didele nelaime, todėl svarbu pasirūpinti, kad keturkojai keleiviai būtų gabenami...

Kaip prasimankštinti po ilgos kelionės automobiliu?

0
Jei tenka leistis į ilgą kelionę automobiliu, svarbu laikytis vienos paprastos taisyklės: kas dvi valandas padarykite 15 minučių pertrauką, kurios metu šiek tiek prasimankštinkite. Ištverti ilgą kelionę jums gali padėti keli žemiau pateikti patarimai. Ką...

Elektromobilių įkrovimo stotelių diegimas rajone – savivaldybės rankose

0
Grynųjų elektromobilių (EV) ir įkraunamų hibridinių automobilių skaičius Lietuvoje auga įspūdingu tempu, tačiau jų įkrovimo vietų stygius akivaizdus. Ką reikėtų padaryti, kad elektromobiliu galėtume keliauti taip pat komfortabiliai, kaip automobiliu su vidaus degimo varikliu?...

7 patarimai, kaip paruošti automobilį žiemai

0
Atėjus žiemai, plikledis, minusinė temperatūra ir pūgos gali tapti tikru išbandymu vairuotojams bei jų automobiliams. Todėl svarbu iš anksto pasiruošti šalčiausiam metų laikui ir įsitikinti, kad jūsų transporto priemonė veikia tvarkingai. „carVertical“ ekspertai dalinasi...

Trys vairuotojų įpročiai, kurių derėtų atsisakyti nedelsiant

0
Techniškai tvarkingas automobilis, vairavimas užsisegus saugos diržą ir blaiviam, atrodytų, jau visiems suprantamos saugaus vairavimo taisyklės. Bet jei norime saugiai pasiekti kelionės tikslą, kodėl vis dar neatsisakome kitų, pavojų kelyje galinčių sukelti įpročių? Juk...

Paaiškėjo, kas kelyje labiausiai blaško Lietuvos vairuotojus

0
Išblaškytas vairuotojo dėmesys – viena dažniausių eismo nelaimių priežasčių. Tyrimo duomenys rodo, kad Lietuvos vairuotojus kelyje dažniausiai blaško pašaliniai garsai, plepūs bendrakeleiviai ir transporto priemonėje vaikų keliamas šurmulys. Psichologė pabrėžia, kad dėmesio sutelkimas tiesiogiai...

Vairuotojai kenčia dėl duobių keliuose – artimiausi keli mėnesiai nežada nieko gero

0
Šią žiemą dėl didelių oro permainų vairuotojai vis dažniau skundžiasi sugadintais automobiliais, dėl ko kaltos didžiulės duobės keliuose. Duomenys rodo, kad jau praėję metai buvo rekordiniai ir duobės vairuotojams pridarė didžiulių nuostolių, kokių iki...

Išmanūs pirkėjai: įsigyti automobilį paprasta, kaip ir užsisakyti maisto iš pristatymo platformų

0
Išvesti paralelę tarp maisto ir automobilio pirkimo, su pristatymo į namus paslauga – dabartiniame laike nėra nieko stebinančio. Tiek norimą patiekalą, tiek automobilį žmogus gali išsirinkti paprasčiausiai iš nuotraukos matomos telefono ar kompiuterio ekrane,...

ORAI: Šiandien truputėlį pasnigs. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 2 laipsnių šilumos

Savaitgalį numatomi permainingi orai. Sausio 27-os dieną pietrytinėje šalies pusėje krituliai, vyraus nedidelis sniegas. Kai kur lijundra. Rytą daug kur, dieną vietomis plikledis. Vėjas šiaurės, šiaurės rytų, 5–10 m/s. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki...

ORAI: Artimiausiomis dienomis mūsų orus lems aukštesnio slėgio laukas

Sausio 23 d. žymesnių kritulių nenumatoma. Vietomis plikledis, rūkas, šerkšnas, galima silpna lijundra. Vėjas silpnas. Temperatūra naktį 0–5, kai kur pragiedrėjus 6–8 laipsniai šalčio, dieną nuo 3 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos. Sausio 24...