Reakcija į nelaimę kelyje: nuo asmeninio saugumo iki spūsčių visame mieste

Ar jau skaitėte?

Prasidėjus mokslo metams eismas miestų gatvėse tradiciškai tapo intensyvesnis, prie jo prisijungė ir mažiau patyrę bei dar gerai su eismo ypatybėmis nesusipažinę vairuotojai. Draudikai ragina ypatingą dėmesį skirti savo elgesiui pamačius eismo įvykį ir dėl smalsumo ar noro pagelbėti nesukelti dar daugiau problemų.

Vienos Lietuvoje veikiančios Draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, jog ir taip užsikemšančiose miestų gatvėse, kuriomis piko metu vos judama ar tik stovima, neapdairus elgesys įvykus eismo įvykiui gali tik dar labiau apsunkinti situaciją.

 

„Tai, kad žmonės paprastai negali atitraukti akių nuo kitų nelaimių ir tragedijų – mokslininkų tiriamas paradoksas. Net nereikia kalbėti apie tokius kraštutinio elgesio pavyzdžius, kai norima įvykį nufotografuoti, nufilmuoti ar jo fone pasidaryti asmenukę. Pakanka prikaustyti žvilgsnį bei maksimaliai sulėtinti riedėjimą, kad dėl to ne tik dar labiau kristų gatvės pralaidumas, bet ir pats vairuotojas, nežiūrėdamas į kelią, sukeltų avarinę situaciją ir nukentėtų pats ar sužalotų kitus. Ne kartą esame fiksavę situacijas, kuomet susiduria dvi ar trys grupelės automobilių. Susiduriama netoliese, besižvalgant ir pamirštant stebėti kelią“, – sako jis.

Saugumas pirmiausia

Kelių eismo taisyklėse numatoma, kaip įvykus eismo įvykiui turėtų elgtis jo dalyviai, tačiau nekalbama apie tuos žmones, kurie važiavo ar ėjo pro šalį. Dažnai atsiranda žmonių, kurie sustoja ir bando kaip nors pagelbėti ar tiesiog stebi situaciją.

„Svarbiausia taisyklė – elkitės rūpestingai ir išlikite saugūs patys. Jei esate pėsčiasis, neskubėkite į važiuojamąją kelio dalį, likite ant šaligatvio. Vairuotojas turėtų ne perkreipęs galvą bandyti įžiūrėti, kas įvyko, o apvažiuoti eismo įvykį ir saugiai priparkavęs automobilį, pats grįžti bei įvertinti avarijos vietą. Bet kuriuo atveju, jei matote, kad eismo įvykis yra techninis, vairuotojai sveiki, pagalbos neprašo – jie susitvarkys patys. Tačiau jei eismo įvykis didelis, galimai yra sužeistųjų, aukų, partrenktas pėsčiasis, vertėtų kviesti pagalbą. Vis dėlto, bandant pagelbėti avarijos dalyviams reikėtų dar labiau neapsunkinti eismo bei patiems netapti kliūtimi kitiems jo dalyviams“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis. Anot eksperto, liūdina tai, kad didelė dalis praeivių tik smalsumo vedini skuba į įvykio vietą.

Nuotraukos – galima ar ne?

Prieš porą metų įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) gerokai atvėsino įkarštį fiksuoti ir skelbti nuotraukas bei vaizdo įrašus, kuriuose užfiksuoti svetimi žmonės, automobilių numeriai. Įvykus eismo įvykiui pirminių jo aplinkybių užfiksavimas gali labai padėti, bet visgi svarbiau šiuo atveju neperžengti privatumo ribos.

„Paskambinus bendruoju pagalbos numeriu ir suteikus jo darbuotojams savo kontaktus, gali būti, kad vėliau būsite paprašytas pasidalinti įrodymais, jei tokių turite. Todėl jei nufotografavote, nufilmavote eismo įvykio vietą ar ji buvo užfiksuota vaizdo registratoriumi, su oficialiomis tarnybomis jų paprašytas turite pasidalinti medžiaga. Tačiau susilaikykite nuo jos viešinimo savo iniciatyva“, – pataria ekspertas.

„Paslauga“ visam miestui

Vien Vilniuje per pastarąsias 30 dienų dešimtyje labiausiai užsikimšusių sankryžų transporto kamščių trukmė gerokai viršijo 23 tūkst. valandų, todėl galima tik įsivaizduoti, kokią kitų vairuotojų reakciją gali sukelti gerokai lėtesnis nei reikia nelaimės vietos apvažiavimas ar stabčiojimas siekiant patenkinti savo smalsumą.

„Didžiuosiuose miestuose nelaimė vienoje vietoje dažnai sukelia domino efektą visai kitoje, kartais net viename žiede tuo pačiu metu galime išvysti tris skirtingus eismo įvykius, todėl norėdami rečiau ir trumpiau strigti spūstyse ir patys nelėtinkite kitų. Reikia pripažinti, kad įvykus nelaimei mums dažnai trūksta žinių bei gebėjimų realiai pagelbėti kitiems, ypač jei buvo patirtos traumos, sužalojimai. Realistiškai vertinkime savo jėgas ir tai, kad geriausia pagalba yra naudojant laisvų rankų įrangą surinkti bendrąjį pagalbos numerį ir įsitikinti, kad apie įvykį, jei tai nėra tik techninis ar kitoks smulkus incidentas, specialiosios tarnybos jau žino“, – sako A. Žiukelis.

Boris Kuzmas
Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialas Lietuvoje

Priminimas: draudžiamas paspirtukų ir motorinių dviračių eismas Kuršių marių krantine Nidoje

0
Neringos savivaldybė primena, kad Kuršių marių krantinėje nuo sporto mokyklos iki Purvynės gatvės draudžiamas motorinių dviračių ir paspirtukų eismas. Kaip laikomasi šio draudimo, šiandien tikrino Neringos savivaldybės administracijos specialistai kartu su Klaipėdos AVPK Neringos policijos...

Klaipėdos autobusuose už kelionę jau galima atsiskaityti ir bankine kortele

0
Trečiadienį, gegužės 24 dieną, oficialiai startavo atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslauga. Vienas pirmųjų naująją galimybę 10-ojo maršruto autobuse išbandė Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus. „Labai džiugu, kad žmogui, atvykusiam iš bet kurio pasaulio taško, yra galimybė susimokėti...

Sezoniniai parkavimo tvarkos pokyčiai Klaipėdos miesto pajūryje

0
Nuo pirmadienio, gegužės 1 dienos, vasaros sezonui apmokestinamas parkavimas pajūryje, o miesto centre į vėlesnį vakarą nusitęsia apmokestinamo parkavimo laikas. Nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 dienos rinkliavą privalu mokėti visame Klaipėdos miesto pajūryje: Melnragėje,...

Telšiuose atidaryta dar viena automatinė degalinė

0
Automatinių degalinių tinklas „Neste“ plečia veiklos geografiją ir Telšiuose, magistraliniame kelyje Šiauliai – Palanga, atidaro naują automatinę degalinę. Naujai pastatyta ir įrengta degalinė veiks visą parą. Be degalų joje galima įsigyti priedo „AdBlue“ bei pasinaudoti...

Kas kaltas, kai nepavyksta prasilenkti siauroje gatvėje

0
Pagreitį įgavęs gatvių siaurinimas ir renovavimas kartais sulaukia vis daugiau vairuotojų pasipiktinimo – dėl projektuotojų priimtų sprendimų ir mažiau gatvėse automobilių parkavimui paliktos vietos neretai sunku net prasilenkti. O kartais to padaryti nepavyksta, apgadinamos...

Savaitės eismo įvykių apžvalga, žuvo 1 žmogus

0
Per savaitę, balandžio 28–gegužės 4 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, 45 eismo įvykiuose žuvo 1 žmogus (keturračio motociklo vairuotojas), 47 sužeisti, tarp jų 9 nepilnamečiai (4 pėstieji, iš jų 3 – pėsčiųjų perėjose, 3 mopedų...

Vairuodami negalite naudotis mobiliuoju telefonu rankomis: įsidėmėkite ir keiskite įpročius

0
Nuo gegužės 1 d. vairuotojui draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis, išskyrus tris atvejus: kai automobilis ar kita vairuojama transporto priemonė stovi, jei vairuojant mobiliojo ryšio priemonė valdoma laisvų rankų įranga ir telefonas yra...

Perkate naudotą automobilį? Kokius valymo darbus rekomenduoja atlikti specialistai

0
Transporto priemonių valymo įpročiai keičiasi. Anksčiau pirkėjai šią paslaugą užsakinėdavo įsigiję automobilį, dabar vis dažniau valymo paslaugą atlieka automobiliais prekiaujančios įmonės, klientui tuo nesirūpinant. Tačiau kai kuriuos darbus įsigijus naudotą automobilį rekomenduojama atlikti beveik...

Neskubėkite traukti piniginės nutikus nelaimei kelyje – ne kiekvienas pasinaudoja jam priklausančia pagalba

0
Gerėjant orams, gyventojai vis dažniau keliauja automobiliais tolimesnius maršrutus, o su tokiomis kelionėmis neišvengiamai daugiau nutinka ir įvairių eismo įvykių. Pastebima, kad vairuotojai toli gražu ne visuomet pasinaudoja techninės pagalbos kelyje privalumais. Dvi populiariausios pagalbos...

Per savaitę Lietuvos policija šalyje išaiškino daugiau nei 9,5 tūkstančio pažeidėjų

0
Praėjusią savaitę, nuo pirmadienio iki sekmadienio, daugiau dėmesio buvo skirta greičio kontrolei, dirbo didesnės policijos pareigūnų pajėgos. Lietuvos policija, surengusi daugiau kaip 80 policinių priemonių visose apskrityse, preliminariai išaiškino 9 535 motorinių transporto priemonių...

Klaipėdos apskrities keliuose patruliuoti pradeda kelių policijos motociklai

0
Šylant orams į kelius ir miestų gatves išrieda vis daugiau motociklų, patruliuoti tarnybiniais motociklais 2023 m. balandžio 14 d. pradeda ir Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus pareigūnai. Eismo saugumui užtikrinti ir greičio viršijimo...

Savarankiškas vaikų važiavimas dviračiu: ką akcentuoti prieš išleidžiant juos į kelią

0
Sinoptikams žadant vis šiltesnius orus ir, panašu, tikrąjį pavasarį, nenumaldomai artėja metas nupūsti dulkes nuo dviračio. Šios transporto priemonės populiarumas miestuose dėl sparčiai tiesiamų dviračių takų ir galimybių išvengti eismo spūsčių didėja ne tik...

Kačerginės trasos atgimimo sieks jungtinės ministerijų, savivaldybės ir sporto organizacijų pajėgos

0
Vienintelė Lietuvoje automobilių ir motociklų žiedinė trasa „Nemuno žiedas“ sulauks investicijų, kurios leis atnaujinti šį objektą ir sugrąžinti į šią trasą sportininkus. Tarpinstitucinį memorandumą dėl automobilių ir motociklų žiedinės lenktynių trasos „Nemuno žiedas“ rekonstrukcijos pasirašė...

Policijos pareigūnai primins dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams jų atsakomybę

0
Dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai yra viešojo judėjimo dalyviai. Jiems galioja nustatytos taisyklės, o už jų nesilaikymą skiriamos baudos nuo 10 iki 230 eurų. Tam, kad dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai patys išvengtų nelaimių...