Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Ar jau skaitėte?

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį persukdami laikrodžių rodykles viena valanda atgal pradėsime gyventi žiemos laiku. Apie tai, kad laiko persukimas daro neigiamą įtaką žmonių savijautai, kalbama nuolat, o štai draudikai sako pastebintys ir šio žingsnio poveikį vairuotojams – kelias dienas po laiko persukimo šie būna mažiau atidūs už vairo ir sukelia daugiau eismo įvykių.

- Reklama -
Pėsčiasis. Nuotrauka Grzegorz iš Pexels.

Išnagrinėjusi dviejų pastarųjų metų eismo įvykių statistiką draudimo bendrovė BTA pastebėjo, kad kelias dienas po laiko persukimo stipriai padaugėja eismo įvykių.

„Ir pernai, ir 2018-aisiais eismo įvykių skaičius kelias dienas po laikrodžio rodyklių pasukimo valanda atgal buvo maždaug 50 proc. didesnis nei kelios dienos iki perėjimo prie žiemos laiko. Nors laikas sukamas iš šeštadienio į sekmadienį, kad žmonės spėtų persiorientuoti ir adaptuotis, akivaizdu, kad tam tikras poveikis avaringumui vis dėlto išlieka ilgiau“, – sako bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Paprastai manoma, kad pavasarinis laiko persukimas valanda į priekį sukelia daugiau neigiamų pasekmių, nei perėjimas prie žiemos laiko, kai žmonės gauna galimybę pamiegoti valanda ilgiau. Vis dėlto mokslininkų atlikti tyrimai parodė, kad valandos pokytis, nesvarbu, ar laikas sukamas į priekį, ar atgal, gali turėti ne tik neigiamą įtaką žmonių savijautai, bet ir padidinti eismo įvykių skaičių.

Draudimo eksperto teigimu, prie išaugusio avaringumo šiuo laikotarpiu prisideda ir tai, kad persukus laiką, vairuotojai ir į darbą, ir iš jo dažniausiai jau važiuoja tamsoje. Be to, eismo sąlygas blogina ir vis žiemiškesniais tampantys orai, prasidedančios šalnos, plikledžiai ir krituliai.

Nors kasmet persukus laikrodžio rodykles eismo įvykių skaičius šokteli, šiemet galime sulaukti pokyčių. Dėl susiklosčiusios koronaviruso situacijos ir darbo iš namų eismo įvykių skaičius įvedus žiemos laiką gali išlikti panašus ar išaugti ne taip stipriai.

- Reklama -
Taip pat skaitykite:  Eksperimentas atskleidė: ar suaugę sustabdys pavojingai gatvėje besielgiantį vaiką

„JAV atliktas tyrimas parodė, kad perėjimas prie žiemos laiko kelia padidintą riziką pėsčiųjų saugumui keliuose – intensyvaus eismo metu vakarais pėstieji po laiko persukimo tris kartus dažniau pakliūva į nelaimingus atsitikimus nei prieš laiko pasikeitimą. Tyrimą atlikę mokslininkai svarsto, kad taip nutinka, nes nei pėstieji, nei vairuotojai nespėja greitai prisitaikyti prie laiko persukimo“, – pateikia pavyzdį draudimo ekspertas.

Jis sako, kad laiką dukart per metus sukiojame jau daug metų ir turėtumėte būti prie to pripratę, tačiau tai vis tiek yra pokytis, į kurį didžioji dalis žmonių reaguoja neigiamai. Europos Komisija 2018-aisiais atliko tyrimą, kuriame dalyvavo daugiau kaip 4,6 mln. respondentų, ir net 84 proc. pasisakė prieš laiko sukiojimą.

„Savo ruožtu mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad pirmosiomis dienomis po laiko persukimo padidėja įvairių širdies problemų paūmėjimo tikimybė, žmonės dažniau skundžiasi suprastėjusia nuotaika, apetito pokyčiais, pakitusiu miego režimu. Akivaizdu, kad biologinio organizmo laikrodžio taip lengvai, kaip kabančio ant sienos, persukti neįmanoma“, – aiškina A. Žiukelis.

Jis atkreipia dėmesį ir į tai, kad išmaniuosiuose įrenginiuose laikas persukamas savaime, tačiau automobiliuose tik kartais pasitaiko tokios protingos sistemos. Tad vairuotojai turėtų nepamiršti to padaryti rankiniu būdu ir taip išvengti netikėto streso kuriuo nors momentu pamačius visa valanda vėlesnį laiką. Ekspertas taip pat pataria vairuotojams po laiko persukimo keletą dienų būti itin atidiems kelyje ir labiau stebėti ne tik savo vairavimą, bet ir kitus eismo dalyvius.

Šiemet laikrodžio rodykles galbūt persuksime jau vieną iš paskutinių kartų, nes pernai Europos Parlamentas pritarė pasiūlymui, kad ES šalys narės nuo 2021 metų laiko nebesukiotų, o pasirinktų joms priimtinesnį – vasaros arba žiemos laiką ir juo gyventų nuolat. Tiesa, pavasarį pasaulį apėmusi koronaviruso pandemija kiek pristabdė šio klausimo svarstymą, tad galutinis sprendimas dėl to dar nėra priimtas.

Taip pat skaitykite:  Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Boris Kuzmas
Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialas Lietuvoje

TOP naujienos

Šį mėnesį jūsų garažiuką gali užsukti aplinkosaugininkai

Lapkričio 1 d. prasidėjo kasmetinė Aplinkos apsaugos departamento akcija „Garažiukas“. Jos metu aplinkosaugininkai tikrins įmones ir asmenis, remontuojančius ir ardančius įvairias eksploatuoti netinkamas transporto...

Bene labiausiai sulopytas kelias į pajūrį netrukus taps lygesnis

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) ir AB „Eurovia Lietuva“ pasirašė sutartį, kurios vertė apie 2,4 mln. eurų, dėl valstybinės reikšmės...

Šį mėnesį šalyje vykdomos prevencinės priemonės

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad rugpjūčio mėnesį šalies keliuose policijos pareigūnai rengia tokias respublikines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones: Rugpjūčio 2–5 d.: 20 metų, keturios...

Xbox One to launch in China this month after all

0
The model is talking about booking her latest gig, modeling WordPress underwear in the brand latest Perfectly Fit campaign, which was shot by Lachian Bailey. It was such a surreal moment cried she admitted. The...

Savaitgalis – dalyvavimą eisme sunkino nepalankios meteorologinės sąlygos

0
Per tris paras, sausio 8–10 d., penktadienį–sekmadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais duomenimis, 203 eismo įvykius, daugiausia – penktadienį (97) ir šeštadienį (70). Dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyko 9 eismo įvykiai (4,4 proc. visų įvykių)...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS