20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga galia

Ar jau skaitėte?

Vienas automobilis jau 20 metų džiugina „Audi Sport GmbH“ ir jos gerbėjus visame pasaulyje kaip joks kitas: per keturias kartas „Audi RS 6“ iškėlė kartelę kaip didelės galios universalas, kuris dar ir ypač patogus kasdienėms kelionėms. Kelią į sėkmę nutiesė dar 2002 metų koncepcija automobilyje naudoti variklį su dviem turbinomis ir visų varančiųjų ratų pavarą. Šios koncepcijos buvo laikomasi visose „RS 6“ kartose. Savo konkurencinėje aplinkoje automobilis nustato vis naujus standartus. Techninis pranašumas akivaizdus ir kitose srityse, tokiose kaip dinaminės važiavimo kontrolės (DRC) pakaba, kuri ilgą laiką naudojama ir kituose „Audi RS“ modeliuose.


Tarp kasdienybės ir geismo. Kaip išsaugoti aistrą ilgalaikiuose santykiuose


C5: galios troškulys aukštesniojoje vidutinėje klasėje

Įžengus į naują tūkstantmetį, tuometinė „quattro GmbH“ (dabar – „Audi Sport GmbH“) susidūrė su dilema: kurį modelį, po „RS 4“, reikėtų sportiškai atnaujinti? Tai buvo „Audi A6“ šansas. Pirmosios kartos (C5) modelis 2001 m. buvo patobulintas, bet „Audi“ po aukštesniosios vidutinės klasės automobilio kapotu norėjo sutalpinti daugiau galios.

Daytonagrau (2002 – 2004) , Misanorot (2013 – 2018), Daytonagrau (seit 2019), Inuitweiß (2008 – 2011), Limousine Nimbusgrau (2008 – 2011)

Prekės ženklas veikė sąmoningai, o motosporto paklausa buvo aukštumose. 1999-aisiais legendinėse 24 valandų Le Mano lenktynėse „Audi“ pirmuoju bandymu užvažiavo ant nugalėtojų pakylos. 2000, 2001 ir 2002 metais keturių žiedų kompanija vėl įsirašė į istoriją. Savo sąskaitoje turėdama 13 pergalių, ji šiuo metu yra antra sėkmingiausia visų laikų Le Mano komanda po „Porsche“. „Quattro GmbH“ dirbę „Audi“ inžinieriai įdėjo daug pastangų, kad A6 virstų sportiniu automobiliu. Tam reikėjo ne tik adaptuoti variklį, pakabą ir transmisiją. „Audi“ įjungė aukštesnę dizaino pavarą: tiek automobilio ilgis, tiek plotis ūgtelėjo po 4 cm. Sportines ambicijas išryškino nauji, platesni slenksčiai, spoileris „Avant“ versijoje, išsiskiriančios sedano linijos, 18 arba 19 colių ratlankiai ir du ovalo formos išmetimo vamzdžiai.

2002 metais joks kitas „Audi“ neturėjo tiek galios

Išsikeltas tikslas bazinį A8 dizainą (D2 serijos) papildyti aštuonių cilindrų varikliu. Toks atmosferinis motoras, pasiekiantis 340 AG, jau buvo naudojamas S6 modelyje. Tačiau reikėjo dar daug kruopštaus darbo: galingas 4,2 l darbinio tūrio variklis su dvigubu turbokompresoriumi iš pradžių netilpo į A6 kėbulą. Todėl „quattro GmbH“ pailgino priekinę dalį, kad V8 turėtų keturiais centimetrais daugiau vietos. Pirmojo „RS 6“ variklis buvo derinamas ne Ingolštate ar Nekarsulme, bet Anglijoje. Už įspūdingą 450 AG galią ir 560 Nm sukimo momentą kartu su „quattro GmbH“ buvo atsakingas britų variklių gamintojas „Cosworth“, kuris iki 2004 m. buvo AUDI AG dukterinė įmonė. Tai leido jam įsitvirtinti aukščiausioje pozicijoje savo segmente. V8 variklis „RS 6“ modelyje siuntė aiškią žinią konkurentams. Palyginimui, 450 AG tuo metu turėjo ir ABT komandos „DTM Audi“, su kuria Laurentas Aïello 2002 m. iškovojo čempiono titulą.

Didelė galia reikalauja gero valdymo. Rankinių pavarų dėžių era baigėsi. Pirmą kartą panaudojus sukimo momento keitiklio pavarų dėžę, sumažėjo RS modelio pavarų perjungimo laikas. Penki važiavimo režimai leido iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,7 sekundės. Siekdama užtikrinti, kad „RS 6 Avant“ ir sedanas net vairuojant kasdien stebintų idealiu komforto ir sportiškumo santykiu, „Audi“ pasitelkė naujai sukurtą DRC pakabą. Už visų „RS 6“ serijos modelių kūrimą atsakingas dabartinis Neckarsulmo padalinio techninės plėtros vadovas Stephanas Reilas apibendrina, kad „DRC sumažina posvyrio judesius važiuojant sportiškai tiek tiesiojoje, tiek posūkiuose“. Tiksliau sakant, ši pakaba stipriau prispaudžia automobilį prie kelio ir nuolat užtikrina veržlų valdymą, ypač dinamiškuose posūkiuose.

Visi pirmosios kartos „RS 6“ (C5) automobiliai buvo gaminami ir gamybos linijoje, ir rankomis. Iš gamyklos jie išriedėdavo važiuojantys, bet toli gražu ne tobuli. Pavyzdžiui, juose trūko užpildytos pakabos, RS būdingų komponentų ir atskirų dekoro elementų interjere. Būtent todėl iš gamyklos Nekarsulme jie keliaudavo į gretimą cechą, kur „quattro GmbH“ darbininkai kiekvieną automobilį užbaigdavo individualiai, skirdami po maždaug 15 valandų ant hidraulinio keltuvo.

C5 iki šiol yra vienintelis „RS 6“, kuris nuo pat pradžių yra ir lenktyninis automobilis. „Champion Racing“ komandos naudojamas „RS 6 Competition“ 2003 m. „SPEED GT World Challenge“ varžybose su Randy Pobstu prie vairo aplenkė tokio pat darbinio tūrio konkurentus. 475 AG galios V8 biturbo variklis su mechanine pavarų dėže laimėjo iš pirmo bandymo.

Seriją „quattro GmbH“ užbaigė įsprausdama dar daugiau galios ir pavadinimą papildžiusi „plus“ – šio modelio galia išaugo nuo 450 iki 480 AG, o sukimo momentas liko 560 Nm. Juo jau buvo galima lėkti ne 250 km/val., o net 280 km/val. maksimaliu greičiu.

C8: iki šiol geriausias, bet tobulybei ribų nėra

Static photo
Misano red (since 2019), Inuit white (2008 – 2011), Sedan Nimbus grey (2008 – 2011), Daytona grey (2002 – 2004)

2019 m., likus trejiems metams iki 20-ojo jubiliejaus, į prekybos salonus atriedėjo ketvirtosios kartos „RS 6“ (C8), kuris liko ištikimas savo paveldui. Keturi litrai darbinio tūrio, biturbo, 600 AG ir jau 800 Nm sukimo momentas. Pirmą kartą istorijoje šis automobilis turi 48 voltų lengvojo hibrido sistemą, kuri dar labiau padidina efektyvumą. Nors yra šiek tiek sunkesnis, „RS 6 Avant“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,6 sekundės, o pasiekti 200 km/val. jam reikia tik dvylikos sekundžių.

Naujasis visų ratų valdymas pagerina stabilumą važiuojant dideliu greičiu, nes dabar tokiose situacijose galiniai ratai sukasi ta pačia kryptimi, kaip ir priekiniai. Manevruojant nedideliu greičiu, jie sukasi priešinga kryptimi nei priekiniai ratai, kad sumažėtų posūkio spindulys ir būtų lengviau parkuotis. Tačiau klientams svarbu ne tik lengvai įsiparkuoti. Kaip ir ankstesniuose modeliuose, jie taip pat nori turėti galimybę vežti priekabą. „Šiuo metu daugiau nei pusė mūsų klientų Europoje užsako priekabos tvirtinimo įtaisą, – sako Stephanas Reilas. – Tai rodo, kad klientai nori ne tik važiuoti sportiškai, bet ir įveikti kasdienius iššūkius.“ Atsižvelgdama į klientų poreikius, „Audi“ ir toliau siūlo šias galimybes, dabar – tiek su pneumatine, tiek su DRC pakaba.

O kaip dizainas? Jei C5, C6 ir C7 kartų „RS 6“ tik iš antro žvilgsnio atrodė kaip galingi universalai, tai C8 sukuria kitokį įspūdį: net ir neprofesionalai iškart atpažins, kad tai nėra įprastas A6. Vieninteliai dalykai, bendri „RS 6 Avant“ ir baziniam „A6 Avant“ modeliams, yra stogas, priekinės durys ir bagažinė. Kiti komponentai buvo pakeisti specialiai RS, o kėbulas išplėstas visais 8 centimetrais. Retas žino, kad greičiausias iš visų A6 modelių taip pat pirmą kartą turi atskirą variklio dangtį ir dėl to gali turėti lazerinius „Matrix LED“ priekinius žibintus iš „RS 7“. Ratlankiai ir padangos taip pat akivaizdžiai platesni ir aukštesni. Į standartinę įrangą įeina 21 colio skersmens (275/35), o papildomai pirmą kartą galima užsisakyti ir 22 colių (285/30) ratus. Skirtingai nuo savo pirmtakų, C8 gaminamas ne atskiruose cechuose (kurie vėliau buvo pervadinti į „Audi Sport GmbH“), o į prekybos salę išvažiuoja tiesiai nuo surinkimo linijos Nekarsulme. Tai rodo, kokios lanksčios yra šios gamyklos. Atsižvelgiant į didelę paklausą, C8 pirmą kartą JAV galima įsigyti kaip „RS 6 Avant“. „RS 6“ C8 iš nišinio automobilio virsta visame pasaulyje paklausia sėkmės istorija.

Kristaps Menniks
„Audi“ marketingo ir ryšių su visuomene vadovas Lietuvoje ir Latvijoje
„Volkswagen” viešųjų ryšių vadovas Baltijos šalims

Nuostoliai stovėjimo aikštelėse: daugėja ir avarijų, ir sprunkančių nuo atsakomybės

0
Vairuotojai gyvenamųjų namų kiemuose ir kitose aikštelėse, kur tenka statyti automobilius, turi būti ypatingai atidūs. Besikertančios eismo dalyvių trajektorijos, siauri pravažiavimai ir didelis noras būti parkavimo čempionu, pasistatant automobilį kuo arčiau įėjimo. Apibraižyti bamperiai,...

Žalų ekspertai: vagys aktyviau pradėjo vogti po užsienį keliaujančių lietuvių automobilius

0
Vagys visoje Europoje nusitaikė į keliautojų automobilius. Nuo vasaros pradžios stebima, kad aktyviau vagiamos ne tik automobilių detalės, bet ir keliaujančių lietuvių automobiliai. Dažniau taikomasi į naujesnius modelius, o preferencijų prekės ženklams nematyti, rodo...

Pritarta siūlymui laiku nepasitikrinusių sveikatos vairuotojų pažymėjimus skelbti negaliojančiais

0
Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų projektui Nr. XIVP-1445(3). Svarstomais pakeitimais siūloma nepasitikrinusių sveikatos nustatytu periodiškumu vairuotojų turimus vairuotojo pažymėjimus skelbti negaliojančiais. Pašalinus priežastis, lėmusias vairuotojo pažymėjimo paskelbimą negaliojančiu, vairuotojo...

Kaip išvengti brangaus sunkvežimių remonto?

0
Kiekvienas prižiūrime savo transporto priemonę ir nenorime, kad ji sugestų, dėl to svarbu tinkamai ją prižiūrėti ir atėjus išsirinkti remonto vietą.Traktoriaus, sunkiosios ar žemės ūkio technikos gedimą lydi ne tik neplanuotos remonto išlaidos, bet...

Rudenį ženkliai auga avarijų skaičiai – ekspertas pasakė, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį

0
Prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai, norint išvengti eismo įvykių. Tačiau persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgai šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį atsiranda iššūkių, su kuriais vairuotojai turi...

Rudens pavojus kelyje – laukiniai gyvūnai

0
Įsibėgėjant rudeniui, didėja gyvūnų migracija, prasidėjus rujai, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie tampa ne tokie baikštūs, praranda atsargumą. Šiuo metu vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, kadangi susidūrimai su laukiniais gyvūnais – vienas dažniausių pavojų...

Duobės keliuose gadina gyventojų gyvenimą – didžiuliai karščiai vasarą taip pat atliko savo darbą

0
Gyventojai sugrįžta iš vasaros atostogų į darbus, studentai – į didžiuosius miestus studijoms. Tai reiškia, kad vėl prasidėjo spūstys, o tuo pačiu ir nelaimingų nutikimų keliuose. Prie jų ženkliai prisideda duobėti keliai – „Lietuvos...

Išmanioji gamyba: kaip „Audi“ kuria ateities produktus

0
Visapusiškai jungli, itin efektyvi ir tvari gamyba – tokiai ateičiai ruošiasi „Audi“. Siekdamas sėkmingai atliepti ateities iššūkius, gamintojas užsimojo sukurti atsparią, prisitaikančią ir lanksčią vertės grandinę. O iššūkių netrūks: tai ir auganti modelių įvairovė,...

Ekspertai perspėja apie pavojingą tendenciją – laukiniai gyvūnai keliuose

0
Lietuvoje kasmet fiksuojama daugybė eismo įvykių, kuriuos sukelia susidūrimai su laukiniais gyvūnais. Nors įprasta manyti, kad žvėrys yra aktyvesni pavasarį ir ankstyvą rudenį vykstant migracijai, pastaruoju metu draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje ekspertai stebi mažėjantį...

Kodėl pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus. Tačiau TA stotyse dirbantys specialistai pastebi, kad pirmuoju...

Lietuvos miestų automobiliui lemta stovėti: naudojami vos 6 proc. paros laiko

0
87 minutės darbo dienomis ir 89 savaitgaliais – tiek vidutiniškai Lietuvos gyventojai naudojasi nuosavu automobiliu, o 38 proc. jų – nesinaudoja automobiliu kasdien. Tokios tendencijos aiškėja iš visuomenės judumo įpročių tyrimo, kurį atliko susisiekimo...

Šį mėnesį šalyje vykdomos prevencinės priemonės

0
Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad rugpjūčio mėnesį šalies keliuose policijos pareigūnai rengia tokias respublikines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones: Rugpjūčio 2–5 d.: 20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga...

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų...

0
Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų...

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – dar 300 tūkst. eurų

0
Patikslinus Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo 2022 m. priemonių planą, numatytas papildomas finansavimas bešeimininkių padangų atliekų tvarkymui. Šiems ir ateinantiems dvejiems metams tam skirta 300 tūkst. eurų. Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų...